Czech DC Comics Wiki
Advertisement

Arrow je americký televizní seriál, který se natáčí na motivy komiksů s postavou Green Arrowa. Autory seriálu jsou Marc Guggenheim, Greg Berlanti a Andrew Kreisberg. Pilotní epizoda měla premiéru 10. října 2012 na televizní stanici The CW, která si poté objednala celou první sérii s 23 díly. Natáčení probíhá primárně v Britské Kolumbii v Kanadě.

Seriál přináší nový pohled na Green Arrowa, stejně jako na ostatní postavy z DC Universe. Ačkoli se Oliver Queen (Green Arrow) objevil již v televizním seriálu Smallville (2001 až 2011), rozhodli se producenti začít nanovo a najít pro roli nového herce. Arrow se zaměřuje na Oliverovu lidskost a na to, jak se změnil během času stráveného na ostrově, kde musel přežívat po ztroskotání rodinné lodi. Většina epizod v prvních pěti sezónách obsahuje flashbacky, které ukazují, co všechno se na ostrově událo.

Od kritiků Arrow obdržel všeobecně pozitivní recenze. Se sledovaností v průměru kolem 3,68 milionu diváků během první série, získal seriál několik ocenění a nominací. Před zahájením vysílání byl vydán komiks, který měl seriál propagovat. Všechny odvysílané sezóny jsou v USA k dispozici na DVD a Blu-ray; v Česku je seriál vydáván pouze na DVD. K několika sériím byl vydán také soundtrack.

Od října 2014 je vysílán spin-off seriálu pod názvem The Flash. V srpnu 2015 se začal vysílat animovaný spin-off Vixen, zatímco v lednu 2016 měl premiéru druhý hraný seriál – Legends of Tomorrow.

Obsazení

  • Stephen AmellOliver Queen / Green Arrow
  • David RamseyJohn Diggle / Spartan
  • Emily Bett RickardsFelicity Smoak
  • Willa HollandThea Queen / Speedy
  • Paul BlackthorneQuentin Lance
  • Katie CassidyLaurel Lance / Black Canary / Black Siren
  • John BarrowmanMalcolm Merlyn
  • Colton HaynesRoy Harper / Arsenal
  • Susanna ThompsonMoira Queen
  • Manu BennettSlade Wilson / Deathstroke
  • Echo KellumCurtis Holt / Mr. Terrific
  • Caity LotzSara Lance / Canary

Přehled sérií

Série Počet epizod Vysílání
První epizoda Poslední epizoda
1
23
10. října 2012
15. května 2013
2
23
9. října 2013
14. května 2014
3
23
8. října 2014
13. května 2015
4
23
7. října 2015
25. května 2016
5
23
5. října 2016
24. května 2017
6
23
12. října 2017
17. května 2018
7
22
15. října 2018
13. května 2019
8
10
15. října 2019
28. ledna 2020

Zajímavosti

  • Neal McDonough, který v seriálu ztvárnil postavu Damiena Darhka, namluvil v krátkém animovaném filmu DC Showcase: Green Arrow (2010) Olivera Queena / Green Arrowa.
  • Liam Neeson měl zájem zopakovat si v tomto seriálu roli Ra's al Ghula, kterou před tím hrál ve filmové trilogii o Batmanovi. Když však za ním přišli tvůrci s nabídkou, neměl již herec čas.
  • Oliver Queen má v jedné epizodě na sobě vězeňskou košili s číslem 399471. To je hexadecimální kód pro barvu Arrowovy kapuce.
  • John Diggle byl vytvořen speciálně pro tento seriál a teprve později byl přidán také do komiksů.
  • Felicity Smoak se původně měla objevit pouze v jedné epizodě, ovšem divákům se natolik zalíbila, že se z ní tvůrci rozhodli udělat jednu z hlavních postav.

Viz také

  • Seznam epizod seriálu Arrow
  • Arrow: Blood Rush
  • Arrow: Pomsta
  • Arrow: Generace Zmijí
  • Arrowverse

Odkazy

Advertisement