Czech DC Comics Wiki
Advertisement

DC Comics je americké komiksové vydavatelství, které bylo založeno v roce 1934 (jako National Comics Publications). Jedná se o publikační oddělení DC Entertainment, což je dceřiná společnost Warner Bros. Entertainment. DC Comics je jednou z největších a nejstarších komiksových společností v USA, publikující příběhy s mnoha známými postavami, jako jsou Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, Flash, Aquaman, Hawkgirl, Martian Manhunter, Green Arrow a Cyborg. Většina příběhů se odehrává ve fiktivním vesmíru zvaném DC Universe, který zahrnuje také týmy, jako Justice League, Justice Society of America, Suicide Squad, nebo Teen Titans, ale také známé padouchy: Jokera, Lexe Luthora, Cheetah, Harley Quinn, Darkseida, Catwoman, Arese, Riddlera, Ra'se al Ghula, Deathstroka, Bizarra, Scarecrowa, Two-Face, Reverse-Flashe, Sinestra, Doomsdaye, Black Adama a Brainiaca. Společnost publikuje také tituly, které s DC Universe nesouvisí, jako Swamp Thing, Hellblazer, Sandman, Preacher, Human Target, 100 Bullets, iZombie a další, které spadají pod imprint Vertigo.

Iniciály „DC“ pocházejí z populární komiksové série Detective Comics, ve které debutoval Batman. Hlavní sídlo společnosti bylo původně v New Yorku, ale v roce 2015 se přesunulo do Burbanku v Kalifornii.

Random House distribuuje tituly DC na knižní trh, zatímco Diamond Comic Distributors na specializovaný komiksový trh. DC Comics a jeho dlouholetý hlavní konkurent Marvel Comics v roce 2016 společně sdíleli 70% amerického trhu s komiksy.

Advertisement