Czech DC Comics Wiki
Advertisement

Tato stránka je rozcestník.

Joker

Joker je superpadouch, sériový vrah a nebezpečný psychopat, který se obléká jako klaun. Bývá často uznáván jako největší protivník Batmana, takzvaná nemesis. Ačkoli většinu času tráví v Arkham Asylum, když se náhodou dostane na svobodu, dokáže v Gotham City udělat pořádný chaos. Kromě toho, že je nepředvídatelným maniakem, je také brilantním zločincem, který spřádá dokonalé a zapeklité plány. K jeho zločinům ho vede sadistická touha ukázat lidem nesmyslnost života a touha vidět, jak se svět mění k jeho vlastnímu obrazu. Jeho osobnost je velmi nevyzpytatelná, jednou se chová jako neškodný podvodník a jindy je z něj brutální masový vrah. Batman je jeho jediný protivník, kterého nemá v úmyslu zabít, protože je ním posedlý, a kdyby temný rytíř zemřel, ztratil by smysl života. Naopak Batmanovými pomocníky opovrhuje, takže mu nedělalo žádný problém zabít Robina nebo zmrzačit Batgirl. Ačkoli jeho původ zůstává nejasný a zahalený tajemstvím, je známo, že před chemickou havárií, která ho změnila do dnešní podoby, byl druhořadým zločincem, známým jako Red Hood.

Postavu Jokera, která se poprvé objevila v Batman #1 (1940), vytvořili Jerry Robinson, Bill Finger a Bob Kane.

Komiksové verze

Hlavní

Alternativní

Z budoucnosti

Mezinárodní

Ostatní média

Filmy

Seriály

Videohry

Komiksové tituly

Advertisement