Czech DC Comics Wiki
Advertisement

Kal-L (pozemským jménem Clark Kent) je původem kryptoňan, který byl poslán raketou na Zemi, kde se ho ujal manželský pár Kentových. Pod tajnou identitou Supermana se snaží ochraňovat svět a bojovat proti veškerému zlu. Pomohl založit Justice Society of America a později se stal členem All-Star Squadron.

Původ[]

Kal-L se narodil na vzdálené planetě Krypton. Jeho otcem byl uznávaný vědec Jor-L a matkou knihovnice jménem Lora. Když byl Kal-L ještě batole, jeho otec zjistil, že se Krypton pohybuje na pokraji absolutního zničení. Uvědomil si, že není čas na záchranu všech obyvatel, ale stačil zachránit alespoň svého synka, kterého uložil do speciálně konstruované raketové lodi a vypustil ho do vesmíru. Když raketa s Kal-Lem prolomila atmosféru, planeta Krypton explodovala.

Po dlouhé cestě napříč vesmírem nakonec jeho raketa přistála na planetě Zemi, konkrétně v malé zemědělské komunitě jménem Smallville. Kal-L byl nejprve umístěn do sirotčince, ale záhy ho adoptovali manželé Kentovi, kteří mu dali jméno Clark. Chlapec časem objevil své nadpřirozené schopnosti a pochopil, že pochází z jiné planety. Během dospívání se Clark setkal s podivným návštěvníkem z jiného vesmíru — svým vlastním protějškem, Superboyem ze Země-jedna. Zkušený Superboy mu poradil v tom, jak má svých schopností využít. Během tohoto období Clark krátce pracoval jako cirkusový silák zvaný Masked Wonder. Mary Kent později zemřela, a když byl i John Kent na smrtelné posteli, chtěl, aby mu Clark slíbil, že své schopnosti bude využívat k dobru lidstva. Clark si vzal slib k srdci a vytvořil identitu Supermana.

Supermanův počátek[]

Clark získal práci novináře v Daily Star, kde se hojně psalo o Supermanovi. Navzdory svým čestným úmyslům nebyl Superman zpočátku považován za hrdinu, ale spíše za bdělého strážce, který často obcházel zákony a stavěl se proti mnohým právním orgánům. Během své rané kariéry bojoval proti násilí na ženách, bezohledným vládcům chudých čtvrtí a mnoha dalším sociálním zločincům, mezi něž patřili i zkorumpovaní politici a zákonodárci. Postupem času začal Kal-L bojovat proti větším a okázalejším kriminálníkům, jako byl například Lex Luthor ze Země-dvě, který na rozdíl od Luthora ze Země-jedna nebyl plešatý, ale zato více krvežíznivý.

Jako Clark Kent psal do novin o svých hrdinských dobrodružstvích a časem se stal partnerem Lois Lane, odvážné novinářky, která byla zamilovaná do Supermana, ale o plachého Clarka nejevila příliš zájem. Clark a Lois mezi sebou většinou soupeřili o získání těch nejlepších příběhů, ale nakonec se začali navzájem respektovat. Lois začala mít podezření, že Kent a Superman jsou jednou a tou samou osobou, protože kdykoliv se objevil Superman, tak Clark nebyl nikde k sehnání, přesto o všem později napsal detailní článek.

Kal-L o svém kryptonském původu dlouhou dobu nevěděl, myslel si, že je vyvinutějším pozemšťanem. Jeho superschopnosti jsou důsledkem kryptonské dědičnosti. Čím byl Kal-L starší, tím se jeho schopnosti zlepšovaly. Původně například nemohl létat, ale pouze skákat asi 12 km daleko. Postupně se zvětšovala i jeho síla; ze začátku uzvedl auta, později však dokázal zvedat a házet tanky. Pravda o jeho mimozemském původu byla odhalena, když bojoval s Danielem Riversem. Ten měl ve svém turbanu kámen, který byl vlastně kryptonit. Aby zjistil, proč ho kryptonit oslabuje, vydal se Superman na poznávací výpravu. Jeho schopnost mu umožnila cestovat časem, aby mohl sledovat svého biologického otce a události, které předcházely tomu, že byl poslán na Zemi. Později Superman porazil Riverse a hodil dva známé fragmenty kryptonitu do řeky.

Bojovník za spravedlnost[]

Po svém návratu do přítomnosti pokračoval v boji proti stále většímu počtu padouchů včetně Puzzlera, Archera, Ultra-Humanita, Toymana, Prankstera, Funnyface a mnoho dalších. Během jedné bitvy s Funnyfacem se Superman střetl se svým kriminálním duplikátem zvaným Flying Tiger (majícím schopnosti a slabosti srovnatelné s jeho originálem, ne jako Bizarro).

Advertisement