Czech DC Comics Wiki
Advertisement

Smallville je dramatický televizní seriál od dvojice tvůrců Alfreda Goughe a Milese Millara. Celkem bylo natočeno 217 epizod v deseti řadách, přičemž pilotní epizoda byla premiérově odvysílána 16. října 2001 na televizní stanici The WB. Od šesté sezóny byl poté seriál přesunut na The CW, kde zůstal až do svého ukončení.

Seriál sleduje příběh mladého Clarka Kenta, předtím, než se stal známým jako Superman. První čtyři sezóny se zaměřují na Clarkovo dospívání v kansaském Smallvillu a jeho léta na střední škole. Po páté sezóně se příběh přesouvá do dospělého prostředí a nakonec se zaměřuje také na Kentovu kariéru v Daily Planet.

Ještě než byl ve výrobě Smallville, plánoval se obdobný seriál s názvem Bruce Wayne, který by sledoval mladého miliardáře na jeho cestě k Batmanovi. Ačkoli tento projekt ztroskotal na nepříliš velkém zájmu, stal se inspirací pro tvůrce seriálu Smallville.

Natáčení seriálu probíhalo primárně ve Vancouveru a okolí, kde místní podniky a budovy posloužily jako smallvillské lokace. Většinu hudby pro prvních šest sezón složil Mark Snow, který použil prvky Johna Williamse z filmové série o Supermanovi. V sedmé sezóně se hlavním skladatelem stal Louis Febre, který již předtím pomáhal Snowovi.

Smallville byl po premiéře přijat vesměs pozitivně. Také Christopher Reeve, bývalá hvězda filmové série se Supermanem, se o seriálu vyjadřoval s uznáním a před svou smrtí si zde stihl dvakrát zahrát. Pilotní epizodu sledovalo 8,4 milionu diváků, což byl tehdy pro debut od WB rekord. Během deseti sezón se průměrná sledovanost pohybovala kolem 4,3 milionu diváků na jednu epizodu, přičemž druhá sezóna dosáhla na 6,3 milionu diváků. Do konce svého vysílání dokázal Smallville překonat Hvězdnou bránu coby nejdelší severoamerický sci-fi seriál podle počtu epizod. Již od první série získával Smallville řadu ocenění (od Emmy až k Teen Choice Award). Na motivy seriálu vznikla řada románů pro mladé dospělé, dvouměsíční komiksy, soundtracky a další sériové zboží. Všech deset sezón vyšlo na DVD v regionech 1, 2 a 4. V dubnu 2012 začala vycházet jedenáctá řada seriálu v komiksové podobě, ve které se objevilo plno známých postav z DC Universe, jako jsou: Batman, Martian Manhunter, John Constantine, Barbara Gordonová a další.

Obsazení[]

  • Tom WellingKal-El / Clark Kent
  • Allison MackChloe Sullivanová
  • Kristin KreukLana Langová
  • Michael RosenbaumLex Luthor
  • John GloverLionel Luthor
  • Erica DuranceLois Laneová
  • Annette O'TooleMartha Kentová
  • John SchneiderJonathan Kent

Přehled sérií[]

Série Počet epizod Vysílání
První epizoda Poslední epizoda
1
21
16. října 2001
21. května 2002
2
23
24. září 2002
20. května 2003
3
22
1. října 2003
19. května 2004
4
22
22. září 2004
18. května 2005
5
22
29. září 2005
11. května 2006
6
22
28. září 2006
17. května 2007
7
20
27. září 2007
15. května 2008
8
22
18. září 2008
May 14, 2009
9
21
25. září 2009
14. května 2010
10
22
24. září 2010
13. května 2011

Zajímavosti[]

  • Tom Welling byl jediným hercem, který se objevil ve všech 217 epizodách.
  • Ačkoli si Welling zahrál hlavní roli v seriálu, ve skutečnosti nemá Supermanovy příběhy příliš v oblibě.
  • Jensen Ackles, který si ve 4. sérii zahrál Jasona Teaguea, byl druhou volbou pro roli Clarka Kenta, pokud by Tom Welling odmítl.
  • Allison Mack (Chloe Sullivanová) byla původně zvažována pro roli Lany Langové (Kristin Kreuk).
  • Tom Welling je o dva roky starší než Brandon Routh, který si zahrál dospělého Clarka Kenta ve filmu Superman se vrací (2006).
  • Kristen Bell byla zvažována pro roli Chloe Sullivanové.
  • Panské sídlo, ve kterém bydleli Luthorovi, se objevilo také ve filmu X-Men 2 (2003) a v seriálu Arrow (od r. 2012).
  • Annette O'Toole (Martha Kentová) si ve filmu Superman 3 (1983) zahrála Lanu Langovou.
  • Skupina fanoušků seriálu rozjela online petici za obsazení Toma Wellinga do hlavní role ve filmu Superman se vrací (2006). Tvůrci si však vybrali Brandona Routha.
  • Teri Hatcher, která si v tomto seriálu zahrála matku Lois Laneové (Erica Durance), v seriálu Superman (od r. 1993) ztvárnila samotnou Lois.
  • Po skončení seriálu Smallville mělo vzniknout pokračování s názvem Metropolis, ale z plánů nakonec sešlo.
Advertisement