Czech DC Comics Wiki
Advertisement

Superman (v originále: Lois & Clark: The New Adventures of Superman) je televizní seriál, který se v letech 1993–1997 vysílal na ABC. Natočeno bylo celkem 87 epizod ve 4 řadách. V hlavních rolích se objevili Dean Cain, Teri Hatcher, Lane Smith, Eddie Jones, K. Callan a Michael Landes.

Seriál sleduje Supermanův moderní původ, jeho hrdinská dobrodružství a romantický vztah s Lois.

Premiéra proběhla 12. září 1993, kdy byl odvysílán pilotní film, a poslední epizoda se na televizních obrazovkách objevila 14. června 1997.

Příběh[]

17. května 1966 byli Jonathan a Martha Kentovi svědky pádu malé rakety na Shusterovo pole, které se nachází u kansaského města Smallville. Když raketu zkoumali, objevili v ní malého chlapce, kterého si přisvojili jako vlastního syna a pojmenovali ho Clark Jerome Kent. Během seriálu Clark často hrdě zmiňuje, že kostým Supermana mu ušila jeho matka. S rodiči často řeší různá dilemata a životní obavy, ať už je to osobně, nebo po telefonu.

Hlavní příběh seriálu začíná o sedmadvacet let později, v den, kdy se Clark přestěhuje do Metropolis, aby se mohl ucházet o práci novináře v Daily Planet. Zde se seznámí s fotografem Jimmym Olsenem a bulvární redaktorkou Cat Grantovou. Krátce poté, co byl najat, začne Clark spolupracovat s hvězdnou reportérkou Lois Laneovou, do které se okamžitě zamiluje. Ona se však paradoxně zamilovala do Clarkova alter-ega – Supermana, který jí zachránil život.

Supermanova první mise zasáhla do nezákonného jednání Lexe Luthora, obchodního giganta a dobrodince z Metropolis. Poté, co Luthorovo spiknutí zastavil, upozornil ho Superman, že na něj bude dohlížet a oba se stali úhlavními nepřáteli. Nicméně, Clark respektuje Luthorův život, dokonce použije své tajné superschopnosti, aby Lexe zachránil před vykrvácením. Luthor v Supermanovi vidí důstojného protivníka; časem objeví jeho slabinu v podobě kryptonitu a uvědomí si, že má tajnou identitu.

Obsazení[]

  • Dean CainClark Kent / Superman
  • Teri HatcherLois Laneová
  • Lane SmithPerry White
  • K. CallanMartha Kentová
  • Eddie JonesJonathan Kent
  • John SheaLex Luthor
  • Michael LandesJimmy Olsen (1. série)
  • Justin Whalin — Jimmy Olsen (2.-4. série)
  • Tracy ScogginsCat Grantová

Přehled sérií[]

Série Počet epizod Vysílání
První epizoda Poslední epizoda
1
21
12. září 1993
8. května 1994
2
22
18. září 1994
21. května 1995
3
22
17. září 1995
12. května 1996
4
22
22. září 1996
14. května 1997

Zajímavosti[]

  • V seriálu se celkem čtyřikrát objevila narážka na postavu Batmana.
  • Dean Cain, Teri Hatcher, Patrick Cassidy, Michael McKean, George Murdock, Richard Gant a Rob LaBelle jsou jména herců, kteří se objevili jak v tomto seriálu, tak ve Smallville (2001–2011).
  • Phyllis Coates, která v tomto seriálu hrála Loisinu matku, si ve filmu Superman and the Mole Men (1951) a první sérii Adventures of Superman (1952–1958) zahrála samotnou Lois.
  • Dean Cain byl prvním hercem, který se na konkurzu ucházel o titulní roli. Tvůrkyně seriálu Deborah Joy LeVine jej však zpočátku odmítla, protože byl příliš mladý a tvůrci údajně hledali Supermana, ne Superboye.
  • ABC tvůrcům původně slíbilo, že budou moci natočit také pátou sérii, ovšem kvůli nízké sledovanosti byl Superman nakonec zrušen.
  • Do role Supermana byl nejprve vybrán herec Gerard Christopher, ale když castingový režisér zjistil, že hrál již Superboye ve stejnojmenném seriálu, rozhodl se najít někoho jiného.
Advertisement