DC Wiki
Advertisement

Ścieżka Zagłady - Historia napisana przez Dana Jurgensa. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Gdy w Metropolis dochodzi do napadu, do akcji wkracza Lex Luthor nowy obrońca miasta z symbolem Supermana. Całe to zajście w telewizji ogląda rodzina Smithów, Clark, ujrzawszy Lexa noszącego jego symbol postanawia wyjść z ukrycia. Pomimo przejścia Lexa na stronę Justice League, Clark wciąż mu nie ufał, decyduje się się zgolić dotychczasową brodę i porzucić czarny strój, zakłada stare kolory niebieski i czerwony, po czym rusza do Metropolis. Widok Supermana zaskakuje wszystkich, ponieważ wieść o jego śmierci obiegła cały świat, Lex również uważa go za oszusta i szybko dochodzi między nimi do starcia. Z Daily Planet przybywa też kolejny człowiek zza grobu, Clark Kent, który pomimo artykułu Lois o jego tajnej tożsamości twierdzi, że nie jest Supermanem, a jedynie reporterem. Wśród całego zamieszania na ziemie spada ogromny obiekt, okazuje się, że to Doomsday.

Z daleka od Metropolis walkę w telewizji obserwuje Lois z synem Jonem, młody jest pewny zwycięstwa ojca, ale matka pamięta, jak skończyła się ich walka poprzednim razem. W walce z Doomsdayem Supermana wspiera Lex, pomimo sporu obydwojgu zależy na obronie miasta, podczas walki Superman zauważa, że ten Doomsday przypomina tego z jego świata, jest dziki i zabójczy, ale dodatkowo zaczyna stosować strategię, co jest do niego niepodobne. Przy powstających dookoła zniszczeniach, przejeżdżający pociąg wypada z toru, Superman rusza mu na ratunek, a Lex rusza do ataku na potwora, jednak Doomsday jednym chwytem rozdziera jego zbroje.

Zbroja Lexa jest krytycznie uszkodzona, jednak ten ma asa w rękawie, jest w posiadaniu Mother boxa z Apokolips, który pomaga mu zregenerować zbroję. Zgodnie z planem Lexa, Superman przenosi walkę do kanałów, ale w wyniku zapadnięcia do kanałów wpada również Clark Kent. Po chwili w kanałach zjawia się też Luthor, ale Superman odsyła go do ewakuacji ludzi, z niechęcią Lex przyznaje Supermanowi rację. Superman walczy z Doomsdayem mając na uwadze bezpieczeństwo Clarka w kanałach, ale wtedy Doomsday wyrywa rurę z gazem, co w połączeniu ze wzrokiem termicznym Supermana doprowadza do olbrzymiej eksplozji.

Pomimo eksplozji Doomsday wychodzi z niej bez zadrapania, wciąż mając na celu niszczyć wszystko dookoła. Nagle pojawia się Wonder Woman, ratując Clarka Kenta przed potworem. Z eksplozji cało wychodzi również Superman i razem połączonymi siłami z Wonder Woman atakują potwora. Widząc, że ojciec ma przewagę Jon, zakrzyknął z radości, w wyniku czego popękały aż szyby w pokoju, ale jego krzyk usłyszał również Doomsday, który nagle zmienia cel i wycofuje się z Metropolis. W mieście na chwile zapanował spokój, ale Superman jest podejrzliwy to nie pasuje do Doomsdaya, żeby się wycofał. Lois również domyśla się, że cos jest nie tak, Doomsday w końcu ma na celu zagładę Kryptończyków, Jon znajduje się w niebezpieczeństwie. Lois szybko opuszcza dom i jak najdalej planuje oddalić się od Metropolis. Superman również się tego domyślił i rusza rodzinie na pomoc razem z Wonder Woman. Udaje mu się dotrzeć do nich tuż przed przybyciem potwora.

Lex Luthor zajmuję się szkodami wyrządzonymi podczas walki w Metropolis. Tymczasem Diana i Superman połączonymi siłami nie mogą dorównać sile Doomsdaya. Clark prosi Wonder Woman, aby zajęła się jego rodziną i zabrała ich w bezpieczne miejsce. Diana zgadza się i zabiera Lois i Jona do Obserwatorium Ligi, gdzie obserwują dalszą walkę Supermana z Doomsdayem. Siła potwora jest przytłaczająca i Superman opada z sił, w tej chwili pojawiają się tajemniczy ludzie, próbując pojmać bestię.

Doomsday bez trudu uwalnia się spod kontroli nowych przeciwników, zabijając jednego po drugim. Superman musi szybko zakończyć tę walkę, skupiając cała swoją moc wymierza Doomsdayowi cios, który odrzuca go na drugi koniec świata. Tam czeka go pułapka zastawiona przez Supermana, w Fortecy, którą sam wybudował po przybyciu do tego świata. Jednak moc Doomsdaya jest zbyt potężna i nie pozwala on Supermanowi wykonać swojego planu. Lois i Jon proszą Wonder Woman, aby ta ruszyła z pomocą. Diana zjawia się w fortecy, dając Clarkowi czas na wykonanie planu. Superman uruchamia projektor i wysyła Doomsdaya do Strefy Widmo. Później Superman spotyka się z Luthorem, daje mu szanse, ale ostrzega, że wciąż mu nie ufa.

Tajemniczy mężczyzna, który stał za tym wszystkim, przejął projekcję i udało mu się pojmać Doomsdaya.

Zeszyty:[]

Advertisement