DC Wiki
Advertisement

Action Comics: Efekt Oza (The Oz Effect) - Historia napisana przez Dana Jurgensa. Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Superman spotyka tajemniczego Mister Oza, który wyjawia mu, że jest jego ojcem i udało mu się uniknąć śmierci. Na dowód tego pokazuje mu przeszłość za pomocą kryształów fortecy i opowiada, jak znalazł się na ziemi i doświadczył okrucieństwa ludzkości. Superman nie chce mu wierzyć i rusza rozstrzygnąć konflikt wojenny. Tymczasem w Metropolis dochodzi do ataku na Daily Planet, zjawia się Jor-El i ratuje Lois, a następnie oddala się, aby porozmawiać z Jonem. Przedstawia swojemu wnukowi wizję świata, gdzie nie musi się ukrywać i chce, aby uciekał z rodzicami z Ziemi, którą czeka zagłada. Superman zjawia się w Metropolis i widzi Jor-Ela w towarzystwie Jona. Oz za pomocą swojej laski przenosi syna do swojej kryjówki, gdzie dochodzi do walki między nimi. Jor-El jest w stanie kontrolować kryptonit i używa go przeciwko Kal-Elowi, Supermanowi udaje się jednak zniszczyć laskę i widzi, jak jego ojciec był zatruwany czyimś wpływem, istotą jeszcze potężniejszą, zdolną to manipulacji czasem i rzeczywistością. Po tym Jor-El zostaje porwany i Superman zostaje sam przeciw nadchodzącemu zagrożeniu ze strony tajemniczej istoty.

Zeszyty[]

  • Action Comics #985
  • Action Comics #986
  • Action Comics #987
  • Action Comics #988
  • Action Comics #989
  • Action Comics #990
  • Action Comics #991
  • Action Comics #992
Advertisement