DC Wiki
Advertisement

Action Comics: Ludzie ze stali (Men of Steel) - Historia napisana przez Dana Jurgensa. Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Superman przeszukuje razem Jonem dżunglę gdzie został wysłany budynek Genetriconu. Na miejscu znajdują puste cele, jedna więziła Doomsdaya, ale są jeszcze dwie. W Metropolis Lois umawia się z Lexem na wywiad i tej zaprowadza ja do swoich laboratoriów. Tam zauważa, że Lex jest w posiadaniu Mother Boxa. Nagle następuje atak przez nieznanych przeciwników, drugi Clark wysyła sygnał o pomoc do supermana z zegarka, który od niego dostał. Superman zjawia się i atakuje napastników. Jeden z nich zdradza, że Lex zostanie następcą Darkseida, dlatego trzeba go powstrzymać.

Przeciwnicy są twardzi i nawet siła Supermana nie wystarcza, żeby ich pokonać, w dodatku mają sposoby na walkę z nim. W walce pomaga mu Jon, ale Superman każe mu trzymać się z daleka. Bogobójca pokazuje Supermanowi wizję przyszłości, w której Lex włada Apokolips, ale Superman nie uważa, że możliwa przyszłość to powód do egzekucji. Zarówno Lex jak i Superman zostają pokonani i Bogobójca ma stracić ich oboje kiedy Jon prosi go, aby oszczędził jego ojca. Bogobójca powstrzymuje egzekucję i zbiera tylko Lexa ze sobą.

Lex zostaje sprowadzony na planetę Bogobójcy, gdzie czeka na sąd, który zadecyduje o jego losie. Bogobójca jest już zmęczony swoją pracą, ma dość zabijania ludzi, zanim popełnią zbrodnie, wciąż słyszy krzyki ich rodzin, ale jest zdeterminowany wykonać to ostatnie zadanie. Lex wierzy, że Superman przybędzie na czas, żeby go uratować. Na ziemi Superman nasłuchuje w poszukiwaniu Lexa, ale stwierdza że musi być poza planeta. Udaje się do przetransportowanej placówki Genetriconu w dżungli, aby zbadać technologie przenoszenia.

Superman zjawia się w celi Luthora, żeby go uwolnić, ale na drodze staje Supermanowi Bogobójca. Opowiada on swoją historię jak Darkseid zabij jego żonę i córkę, a Luthor ma w przyszłości zająć jego miejsce. Superman wciąż jest przeciwny wyrokowi tylko na podstawie wizji, jednak pokazują mu dowód, Bother Box, który Lex dostał od swoich poddanych na Apokolips. Superman zaczyna wierzyć, że to wszystko jest prawda.

Bogobójca przekazuje miecz Supermanowi, aby to on właśnie dokonał egzekucji na Luthorze. Superman jednak łamie miecz i przygotowuje się z Lexem do ucieczki. Lex wykorzystuje Mother Box, aby otworzyć tubę teleportacyjną, która zabierze ich do domu. Jednak Bogobójca zakłóca przejście i lądują na planecie z czerwonym słońcem. Superman traci swoje moce i dochodzi do kłótni między nimi oboma z powodu braku zaufania. Po czasie zjawiają się Bogobójca i Zade, Lex musi bronić supermana. Lois nadal pracuje nad tajemnicą budynku Genetriconu i tajemniczego Clarka Kenta, Jon czeka na zamówioną kolacje i kiedy ktoś puka do drzwi, otwiera je i widzi w nich Clarka Kenta.

Lois odsyła Clarka do domu, ten jednak jest podejrzliwy, dlaczego Lois go okłamuje. Superman i Lex postanawiają się rozdzielić Lex walczy z Bogobójca, aby Zade nie osłabił jego inteligencji. Superman bez swoich mocy wykorzystuje element zaskoczenia, aby pokonać Zade’a, jednak nie chce odbierać mu życia, zamiast tego chce, aby go wysłuchał. Oboje zjawiają się na miejscu walki Bogobójcy z Luthor em i Superman próbuje przemówić L'Callowi do rozsądku, proponuję mu zajrzeć do jego przyszłości zamiast Lexa. Kiedy Bogobójca tak zrobić zmienił zdanie i uwierzył Supermanowi, że przyszłość jest w dobrych rękach. Superman i Lex wracają na ziemię, te wydarzenia dały im nauczkę ze nie należy oceniać kogoś na podstawie tego co mógłby zrobić. Postanawiają zacząć od początku, a Lex poddaję role supermana i oddaje pelerynę do gabloty w Daily planet.  

Zeszyty[]

Advertisement