DC Wiki
Advertisement

Action Comics: Nowy Świat (The New World) - Historia napisana przez Dana Jurgensa. Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Superman wyrusza do fortecy samotności przejrzeć swoje wspomnienia, ponieważ po spotkaniu z Mister Mxyzptlkiem czuje wewnętrzny niepokój. Kelex wyświetla mu holograficzny zapis jego przeszłości, zaczynając od katastrofy Kryptonu i wysłania go jako niemowlę na ziemie, gdzie przygarnęli i wychowali go Kentowie. Wspomnienia zgadzają się z tym co Clark pamięta, ale wciąż czuje dziwny niepokój i jako jedyny słyszy cichy głos. Tymczasem ktoś rekrutuje wrogów Supermana.

Superman nie jest świadom, że jego historia została nadpisana i połączone zostały nie czasu Prime Earth oraz New Earth tworząc spójna całość, zmieniając wydarzenia z przeszłości. Superman wciąż słyszy głos i domyśla się, że jest to tajemniczy Mister Oz. Cyborg Superman zbiera przeciwników Supermana tworząc Superman Revenge Squad.

Eradicator uwalnia Mongula z uśpienia i wszyscy razem udają się do fortecy w himalajach, gdzie Superman przechowuje Kamień Niepamięci. Podczas oglądania nowego mieszkania Clark otrzymuje sygnał z Fortecy o intruzie gdy przylatuje na miejsce znajduje wszystko zniszczone a zniszczony Kelex opowiada kto stoi za włamaniem. Drużyna dołącza do Henshawa na księżycu gdzie po połączeniu połówek kamienia Henshaw znów odzyskuje formę Cyborga Supermana. Zostaje im jeszcze jeden członek do zrekrutowania: Zod.

Z pomocą Batmana, Superman wyśledził Revenge Squad, którzy udali się do Belle Reve, aby uwolnić Zoda. Dookoła więzienia tworzy się Czarna Kula, gdy Superman w nią wlatuje, zaczyna doświadczać koszmarów, spotyka również Cyborga Supermana i Eradicatora, którzy probują przebić się przez barierę. Złoczyńcom udaje się uciec z Czarnej Kuli, ale Superman wciąż pozostaje w koszmarze.

Superman jest otoczony przez swoich martwych bliskich obwiniających go o wszystko, ale udaje mu się wydostać z Czarnej Kuli. Teraz znalazł się wewnątrz Belle Reve gdzie dowiedział się o przetrzymywaniu Zoda jako więźnia, za co krytykuje Waller. Superman rusza w pościg za przeciwnikami i nawiązuje się walka, w której wszyscy zauważają, że bohater jest jakby osłabiony. Przyjmując coraz więcej obrażeń, Superman wycofuje się z pola walki. Wróciwszy do domu informuje Lois, że Czarna Kula go oślepiła.

Po przebadaniu Supermana, Kelex stwierdza, że nie jest w stanie wyleczyć ślepoty Clarka, jako że Czarna Kula naruszyła jego strukturę biologiczną. Pomimo sprzeciwów Lois, Superman ma zamiar walczyć z Revenge Squad, nakazuje Kelexowi wysłanie sygnału do Kary, a Jonowi zleca zadanie pilnowania matki pod jego nieobecność. Kiedy rusza do walki jest przytłoczony przez Zoda i jego sojuszników, pobity i osłabiony otrzymuje nagle pomoc, nie tylko od Kary, ale też chińskiego Super-Mana, Steela, Superwoman oraz Lexa Luthora.

Rodzina Supermana walczy z Revenge Squad, próbując powstrzymać Zoda przed zdobyciem Projektora Strefy Widmo. W końcu Zodowi udaje się zdobyć projektor i wysyła do Strefy Widmo rodzinę Supermana, a za nimi wysyła Eradicatora i Cyborga Supermana.

Ślepota Supermana zostaje wyleczona przez pobyt w strefie widmo, ze względu na brak fizycznej formy w tym wymiarze. Superman spotyka Cyborga Supermana i Eradicatora i nawiązuje się walka. Na Ziemii Zod postanawia pozbyć się niepotrzebnych sojuszników, a następnie resztę rodziny Supermana, ale zostaje zaatakowany przez Jona w Kryptońskiej Zbroi Bojowej, do walki dołącza Kara. W strefie widmo Eradicator wykonuje polecenia Zoda i wtedy Superman zdaje sobie sprawę, że to nie armii szukał Zod, ale swojej uwięzionej rodziny. Krypto atakuje Zoda i ten uruchamia Projektor, sprowadzając Supermana i jego pomocników z powrotem, ale także Ursę i jego syna Lora. Ursa przekonuje Zoda, aby opuścić na ten moment ziemię i wyleczyć jego rany, po czym odlatują. Jon opowiada ojcu o tajemniczym głosie, który poinstruował go jak używać zbroi, był to tajemniczy Mister Oz. Zod i jego rodzina podbijają inną planetę, aby tam wybudować Nowy Krypton.

Zeszyty[]

Advertisement