DC Wiki
Advertisement

Powrót do "Daily Planet" - Historia napisana przez Dana Jurgensa. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Lex Luthor powraca na ziemie po swoim pobycie na Apokolips, gdzie dowiaduje się szokującej informacji o śmierci swojego rywala Supermana. Zaopatrzony w technologię Apokolips, Mother Box, Lex zwalcza przestępstwa w Metropolis niczym sam człowiek ze stali. Siostra Lexa, Lena wciąż pozostaje w śpiączce pomimo zatrudnienia najlepszych lekarzy z całego świata. Lex składa jej obietnice, kiedy następnym razem się obudzi, jej brat będzie znany na świecie jako Superman.

Daily Planet ma teraz nowego właściciela, jest nim Lex Luthor. Podczas konferencji wyjaśnia on ostatnie wydarzenia z udziałem nowego Supermana oraz tajemniczego Clarka Kenta. Kent tłumaczy wszystkim, że nie jest Supermanem i to właśnie na jego prośbę pozostawał w ukryciu, ponieważ groziło mu niebezpieczeństwo. Publiczność nie jest ufna tej historii i zarzuca mu kłamstwa. W Daily Planet pojawia się mężczyzna, który ma przeprowadzić badania z wariografem na Clarku Kencie, testy mają wyjawić czy mówi on prawdę na temat tego, że nie jest Supermanem. Przed swoim zniknięciem pracował on nad sprawą podejrzanych działalności firmy Genetricon, Clark rozmawia o tym z Jimmym Olsenem, chłopak pokazuje mu nagranie z kamery, na której Batman przekazuje walizkę Supermanowi, jest to ta sama, którą miał facet z wariografem, był to prawdopodobnie Batman w przebraniu. Clark namawia Jimmiego do pomocy w przeniknięciu na zamknięty teren firmy. Po zmroku Clark przedostaje się do siedziby, jednak zostaje zauważony, podczas ucieczki ochroniarz zrzuca go z budynku. Spadając, Clark zostaje uratowany przez Supermana.     

Superman zabiera Clarka do swojej Fortecy Samotności, gdzie prosi go o sprawdzenie, czy ktoś nie wymazał mu pamięci, nie chce jednak wyjawiać, że on jest prawdziwym Clarkiem Kentem. Clark zgadza się i za pomocą obcej technologii sprawdzają jego wspomnienia. Superman widzi w nich swoje własne dzieciństwo z drobnymi różnicami, a największą jest ta, że nie ma w nich nic o jego kryptońskim pochodzeniu. Kelex, robot fortecy informuje Supermana o uzyskaniu nagrania z Genetriconu, na którym widać, że to oni przetrzymywali zamkniętego Doomsdaya. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że cały budynek zniknął. Po powrocie Clark pisze artykuł wyjaśniający jego historię oraz wyraża podziw dla pracy Supermana.

Lois postanawia podszyć się pod Lois z tego świata, aby zbadać jej zaginięcie. Dostała wcześniej kartkę od drugiej Lois, że grozi jej niebezpieczeństwo oraz zapisane na niej hasło do jej komputera. Po przybyciu Lois napotyka po kolei ludzi, których znała na swojej ziemi, wszyscy są zaskoczeni jej długą nieobecnością. Spotyka się ze swoim szefem Perrym, który czeka na jej książkę o Supermanie, na miejscu jest też Lex Luthor, który informuje ją o swoim przejęciu gazety. W końcu udaje jej się dostać do biura Lois i uruchomić laptopa. Do biura wchodzi tajemniczy Clark Kent i swoją typową niezdarnością wylewa kubek kawy na laptopa, czyniąc go bezużytecznym. Lois nie pozostaje nic innego jak udać się do mieszkania drugiej Lois, na miejscu jednak czeka na nią Superwoman.

W mieszkaniu Superwoman jest wrogo nastawiona do Lois, chce porozmawiać o nowym Supermanie, Lois ukradkiem dzwoni do domu. Telefon odbiera Jon, informując ojca, że mama chyba ma kłopoty. Superman szybko przybywa na miejsce stając w obronie Lois. Superwoman ujawnia swoją tożsamość, okazuje się być starą przyjaciółką Clarka, Laną Lang. Kiedy rozmowa się uspokaja, Lana opowiada obojgu jak razem z Lois zyskały moce po śmierci Supermana. Lois uruchamia laptopa w mieszkaniu drugiej Lois i znajduje wiadomość od niej, w której opowiada o tym, że w momencie oglądania wiadomości już pewnie nie żyje, przyczyną śmierci była moc supermana. Lois prosi obecną Lois o to, aby ją zastąpiła, ponieważ jej ojciec nie zniesie utraty swojej córeczki. Lois i Clark wracają na farmę, gdzie omawiają sytuację i ostatecznie Lois zgadza się, aby zastąpić Lois z tego świata.

Zeszyty:[]

Advertisement