DC Wiki
Advertisement

Action Comics (Wydanie I) #994 - Dziewięćset dziewięćdziesiąty czwarty numer pierwszego wydania serii Action Comics. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Action Comics: Booster Gold.

Streszczenie[]

Superman, Booster Gold i Skeets próbują uciec przed kryptońskimi siłami bezpieczeństwa dowodzonymi przez generała Zoda. Chociaż jego moce zostały wyssane przez czerwone słońce Kryptona, Superman staje się użyteczny, chwytając jedną z laserowych rękawic Boostera i używając jej do osłaniania ucieczki. Booster chwyta Supermana i pomaga mu uciec w góry. Zauważają, że Krypton, w którym się teraz znajduje, znacznie różni się od Kryptona Supermana, w którym się urodził; na początek Jor-El otrzymuje pomoc od kryptońskiego rządu w budowie statków kosmicznych do ewakuacji ludności. Booster mówi, że ich obecność zniekształca oś czasu i zmienia historię.

Chociaż Booster nalega na opuszczenie tego okresu, Superman odmawia, ponieważ nadal chce odkryć, co wydarzyło się w ostatnich chwilach Kryptonu. Jego podejrzenia dotyczące czegoś lub kogoś zmieniającego oś czasu wzrosło jeszcze bardziej po tym, jak zobaczył, jak Jor-El tak blisko współpracuje z generałem Zodem. Skeets wyjaśnia, że ​​oś czasu, w której się teraz znajdują, była częścią większej osi czasu, osi czasu, z której pochodzą. Z jakiegoś powodu ten okres został oddzielony od większej osi czasu i stał się samowystarczalny i nie minie dużo czasu, zanim ta oś czasu stanie się trwała. Booster mówi Supermanowi, że muszą wrócić do swojej osi czasu, ale Superman nalega na odkrycie prawdy o swoim ojcu.

Tymczasem Jor-El i Zod próbują schwytać intruzów, wierząc, że próbują sabotować ich plan ewakuacji. Po obejrzeniu nagrań z ochrony intruzów Jor-El i Zod zastanawiają się, dlaczego jeden z intruzów nosi symbol Domu El. Chociaż nie podejrzewa, że ​​Jor-El jest w zmowie z intruzami, Zod nalega na aresztowanie intruzów, więc nakazuje Eradicatorom zmobilizować się. Zod przejmuje dowództwo nad oddziałem Eradicators i atakuje Supermana i Boostera, którzy ledwo mają czas na obronę.

Z powrotem na Ziemi Lois i Jon udają się do Pentagonu w poszukiwaniu odpowiedzi na temat tego, co stało się z generałem Lane. Jeden ze starych przyjaciół Sama, który pracuje w Pentagonie, zgadza się spotkać z Lois i mówi jej, że Sam został schwytany w Logambie po tym, jak działał z własnej woli, bez zgody rządu Stanów Zjednoczonych.

Wymykając się Zodowi i Eradicatorom, Booster jest zmuszony przenieść Supermana do sfery czasu. Gdy bohaterowie opuszczają Krypton, są świadkami zmian, jakie zaszły na osi czasu. W tej nowej linii czasu Jor-El i Zod zdołali ewakuować ludzi z Kryptona na nową planetę, gdzie prosperowała cywilizacja Kryptonu. Jor-El i Lara przeżyli, aby wychować Kal-Ela, który założył własną rodzinę i poprowadził Krypton do nowej ery pokoju i oświecenia. Superman jest zdruzgotany i zły, że Booster uniemożliwił mu doświadczenie tej nowej linii czasu, ale Booster tylko upiera się, że dotrzymał swojego obowiązku ochrony strumienia czasu.

Niestety, sfera czasu ulega awarii i ulega awarii w nowym okresie: Gotham City w 25 wieku. Wśród szczątków kuli jeden z Eradicatorów reaktywuje się i deklaruje zamiar wykorzenienia nowego okresu.

Advertisement