DC Wiki
Advertisement

Action Comics (Wydanie I) #995 - Dziewięćset dziewięćdziesiąty piąty numer pierwszego wydania serii Action Comics. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Action Comics: Booster Gold.

Streszczenie[]

Superman i Booster Gold są uwięzieni w 25-wiecznym Gotham City wraz z reaktywowanym Eradicatorem. Na szczęście żółte słońce Ziemi uzupełnia moce Supermana, a desperacka ucieczka zamienia się w walkę na korzyść dwóch bohaterów. Booster zdaje sobie sprawę, że sfera czasu umieściła ich dokładnie w jego rodzinnym okresie, podczas gdy Superman wciąż jest zły, że Booster uniemożliwił mu uzyskanie odpowiedzi, których szukał. Booster twierdzi, że nie mógł ryzykować, że Superman zniszczy oś czasu, ale Superman odpowiada, że ​​chciał tylko zobaczyć, czy pan Oz to naprawdę Jor-El.

Bitwa zostaje wykryta przez organ ścigania XXV wieku, Biuro Bezpieczeństwa. Dowodzący agent, komandor Broderick, rozpoznaje Boostera na nagraniu i mobilizuje eskadry, by go aresztować. Podczas gdy Superman i Booster pracują nad wyłączeniem Eradicatora, Skeets mówi, że sfera czasu jest uszkodzona i musi zostać naprawiona materiałami, które można znaleźć tylko w 25 wieku. Eradicator uwalnia wybuch energii, który pozostawia Boostera nieprzytomnego, w chwili gdy siły Biura Bezpieczeństwa przybywają na miejsce zdarzenia. Skeets radzi Supermanowi, aby ukrył sferę czasu, podczas gdy Biuro Bezpieczeństwa aresztuje Boostera i zabiera go, wyjaśniając, że mogą pracować nad uwolnieniem Boostera później.

Po powrocie na Ziemię Lois infiltruje bazę sił powietrznych i wsiada do samolotu odlatującego do Logamby. Dzięki przyjacielowi Lois zdobyła rozkład lotów Sił Powietrznych w pobliżu Logamby i teraz planuje sama uratować ojca. Zostawiła Jona, by zostać w domu Perry'ego, wiedząc, że Jon spróbuje jej pomóc. Nie wie jednak, że Jon wszedł za jej matką do samolotu i chce jej pomóc w jej misji.

Booster budzi się w celi Biura Bezpieczeństwa i staje twarzą w twarz ze swoim ojcem. Komandor Broderick umieścił Michaela i Jona w tej samej celi. Tymczasem Superman zastanawia się, czy ratowanie Boostera jest słuszne, czy nie. Skeets wyjaśnia, że ​​Michael był futbolistą z obiecującą przyszłością, dopóki jego agresywny ojciec nie zniszczył ich rodziny swoimi nadużyciami i uzależnieniami od hazardu. Dzięki Jonowi Michael został zmuszony do ustawiania gier, aby mógł zarobić pieniądze, aby pomóc chorej matce. Będąc ojcem, Superman zaczyna odczuwać współczucie dla kłopotliwej sytuacji Michaela.

Komandor Broderick próbuje przesłuchać Carterów, aż zostaje ogłuszony przez Jona, który planuje zostawić Boostera i uratować się. Na szczęście pojawia się Superman i szybko obezwładnia Jona. Jakiś czas później Superman z powodzeniem naprawia sferę czasu, a bohaterowie przygotowują się do odlotu, ale dopiero wtedy Superman odwiedza matkę Boostera, wnosząc dobre słowo w imieniu swojego syna. Booster myśli, że mogą wrócić do przeszłości Kryptona i sprawdzić, czy nie ma dalszych uszkodzeń na osi czasu, ale nagle uszkodzony Eradicator reaktywuje się i rozsadza kontrolę nad sferą czasu.

Sfera czasu rozbija się w nieznanym czasie, zawierając planetę z bliźniaczymi żółtymi słońcami. Gdy bohaterowie wysiadają, natrafiają na krystaliczne miasto z pomnikiem upamiętniającym generała Zoda.

Advertisement