DC Wiki
Advertisement

Action Comics (Wydanie I) #996 - Dziewięćset dziewięćdziesiąty szósty numer pierwszego wydania serii Action Comics. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Action Comics: Booster Gold.

Streszczenie[]

Generał Sam Lane był częścią tajnej misji pomocy rebeliantom Logamby w obaleniu ich skorumpowanego rządu. Niestety został schwytany i skazany na śmierć. Rząd USA odmówił uznania jego działań, pozostawiając tylko jego córkę Lois jako jedyną, która mogła go uratować. Lois zinfiltrowała samolot wojskowy, który dotarł do przestrzeni powietrznej Logamby. Jeden z pilotów, żołnierz, który wcześniej służył pod dowództwem generała Sama Lane'a, otwiera drzwi ładunkowe i pozwala Lois zejść do dżungli Logamby. Dzięki swojej pracy reporterskiej Lois zbudowała sieć źródeł i kontaktów, w tym ludzi, którzy wiedzą, jak spłacać długi. Gdy dociera na ziemię, spotyka starego przyjaciela, Hambi, dziennikarza, którego Lois zainspirowała do pomocy w obaleniu skorumpowanego rządu Logamby. Razem zapuszczają się w głąb pobliskiego miasta, nieświadomi, że Jon ich śledzi.

Tymczasem Superman i Booster Gold zostają uwięzieni na nieznanej planecie rządzonej przez generała Zoda. Superman zdaje sobie sprawę, że po ich ostatniej bitwie generał Zod musiał podbić planetę, zmieniając jej nazwę na „Nowy Krypton”. Nowy model androida Eradicator atakuje Supermana i Boostera, ale zostaje szybko zniszczony. Bohaterowie nie są w stanie uciec do swoich czasów, gdyż sfera czasu została uszkodzona, a materiał potrzebny do naprawy można znaleźć tylko w mieście New Krypton. Superman i Booster próbują sformułować plan, w ramach którego infiltrują miasto niezauważeni.

Lois i Hambi docierają do miasta i spotykają Borhonnę, przyjaciółkę Lois z zakonu Logamby. Borhonna daje Lois trochę ubrań, aby mogła przebrać się za członka zakonu i przebyć miasto bez wzbudzania podejrzeń. Chociaż niektórzy żołnierze ich zauważają, Lois szybko ich obezwładnia i chwyta klucz dostępu do pałacu. Lois mówi Borhonnie, aby wróciła do domu, aby mogła sama zinfiltrować pałac, ale wciąż nie zdaje sobie sprawy, że Jon ją śledzi.

Superman i Booster przebierają się za niewolników i infiltrują stolicę, aby zdobyć materiał potrzebny do naprawy sfery czasu. Skeets jest nawet wyposażony w specjalne części, aby udawać kryptońską jednostkę czujności, a także zdalnie sterować androidem Eradicator, a wszystko to po to, aby podstęp był bardziej wiarygodny. Niestety, androidy Eradicator zaczynają podejrzewać swoich nowych więźniów, zmuszając Supermana do wyłamania się z ukrycia i rozpoczęcia bójki.

Problemy bohaterów nasilają się i zostają oni napadnięci przez oryginalnego Eradicator, który szybko dedukuje, że bohaterowie są podróżnikami w czasie. Gdy Superman i Skeets walczą z Eradicatorem, Booster próbuje znaleźć materiały potrzebne do naprawy sfery czasu. Niestety bohaterowie zostają napadnięci przez nowego wroga: syna generała Zoda, Lor-Zoda.

Advertisement