DC Wiki
Advertisement

Action Comics (Wydanie I) #998 - Dziewięćset dziewięćdziesiąty ósmy numer pierwszego wydania serii Action Comics. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Action Comics: Booster Gold.

Streszczenie[]

Superman i Booster Gold mają zostać straceni przez rodzinę generała Zoda. Chociaż pole siłowe Boostera może chronić ich przed połączonymi promieniami ciepła, nie potrwa to długo, dając Supermanowi i Boosterowi kilka sekund na sformułowanie planu ucieczki. Na szczęście zbawienie przychodzi w postaci Skeetsa, który był w stanie przenieść swój umysł do androida Eradicatora, zanim Zod zniszczył jego pierwotne ciało. Skeets rozszerza swoje umiejętności hakerskie na resztę armii androidów Eradicatora, dając Supermanowi i Boosterowi możliwość ucieczki i odwetu.

Więźniowie Zoda są zainspirowani do obalenia porywaczy, zwłaszcza po tym, jak Superman broni ich przed Lorem i Ursą. Chociaż Lor i Ursa na krótko obezwładniają Supermana, Booster trzyma zakładnika Zoda, trzymając odłamek Kryptonite na jego twarzy. Lor nie dba o życie swojego ojca, przerażając Ursę, ale to rozproszenie wystarczy, by Superman wyrwał się z ich uścisku i kontynuował walkę. Skeets rekonstruuje sferę czasu z częściami Eradicatora, a bohaterowie szybko uciekają z Nowego Kryptonu. Chociaż Superman chciał zostać i pomóc niewolnikom pokonać Dom Zoda, Booster mówi, że kiedy wróci do teraźniejszości, Superman może przede wszystkim zapobiec nadejściu tej przyszłości.

Booster chce przywrócić Supermana do jego pierwotnego czasu, ale Superman wciąż nalega na powrót do Krypton i sprawdzenie, czy Jor-El naprawdę zmienił się w pana Oza. Po namyśle Booster niechętnie zgadza się i kieruje sferę czasu na Krypton, zaledwie kilka sekund przed jej zniszczeniem. Superman może tylko patrzeć, jak Jor-El zostaje porwany przez tajemnicze niebieskie światło, podczas gdy jego ukochana żona Lara i cały Krypton umierają wokół niego. Superman roni łzę, gdy uświadamia sobie, że Jor-El to naprawdę pan Oz. Pomimo swojej sympatii, Booster mówi Supermanowi, aby nie ingerował w oś czasu, ponieważ pokusa naprawienia każdego błędu na osi czasu może być zbyt wielka, by się jej oprzeć.

Sfera czasowa powraca do swojego pierwotnego czasu, a Skeets informuje Supermana, że ​​Lois i Jon są w Logamba, ale Superman leci do Logamby, aby ich uratować, zanim coś im się stanie. Skeets wyjaśnia Boosterowi, że Lois i Sam Lane zostali zabici przez siły Logamban. Wiedząc, że Superman będzie zdruzgotany, widząc śmierć swojej rodziny, zwłaszcza po nieudanej próbie uratowania rodziców na Krypton, Booster postanawia cofnąć się w czasie, dziewięćdziesiąt pięć sekund w przeszłość, aby mogli uratować rodzinę Supermana. Chociaż Skeets ostrzega, że ​​zmiana przeszłości będzie miała wielkie konsekwencje, Booster zgadza się ponosić te konsekwencje, dopóki rodzina Supermana zostanie uratowana. Booster przybywa do Logamby i obezwładnia żołnierzy Logamban, zanim będą mogli strzelać do Lois, Jona i Sama. Po pokonaniu żołnierzy Logamban Lois, Jon i Sam docierają do helikoptera. Gdy odlatują, ich helikopter zostaje zaatakowany przez pocisk, ale Superman przybywa w samą porę, by zniszczyć pocisk i uratować swoją rodzinę.

Później, w Strażnicy Ligi Sprawiedliwości, Superman i Booster przepraszają Flasha za użycie jego kosmicznej bieżni. Po zakończeniu misji Booster i Skeets wracają do domu.

Advertisement