DC Wiki
Advertisement

Action Comics (Wydanie I) #999 - Dziewięćset dziewięćdziesiąty dziewiąty numer pierwszego wydania serii Action Comics. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Action Comics: Booster Gold.

Streszczenie[]

Generał Sam Lane niechętnie zgodził się odwiedzić mieszkanie Kent, ku uciesze Jona. Niestety Lois nie jest do końca szczęśliwa widząc swojego ojca. Zarówno Lois, jak i Sam od lat żywią do siebie wrogość, co niewątpliwie niepokoi Jona. Sam mówi, że źródłem jego problemu z Lois jest Superman.

Sam Superman znajduje się w kosmosie, wykonując misję, o którą poprosił go S.T.A.R. Laboratorium. Asteroida unosi się nieco za blisko Ziemi i jeśli coś nie zostanie zrobione wkrótce, spowoduje to na dłuższą metę kłopoty. Na szczęście Superman rozcina asteroidę na kawałki swoim wzrokiem termicznym. Co więcej, Superman zyskuje zainteresowanie materiałem krystalicznym znajdującym się w asteroidzie. Po doświadczeniach z panem Ozem i generałem Zodem Superman myśli, że może zrobić coś produktywnego z kryształami.

Wracając do Metropolis, Jon pyta, jaki problem ma Sam z Supermanem, a Sam odpowiada, że ​​Superman jest potężną istotą, która nie podlega żadnym autorytetom i chociaż opinia publiczna przyjęła go jako bohatera, obowiązek Sama jako żołnierza wymaga aby przygotować się na możliwy scenariusz, w którym Superman zwróci się przeciwko interesom Ameryki. Lois odpowiada, że ​​Superman zrobił wiele dobrego dla Ameryki i uważa, że ​​pomysł, by Superman stał się wrogiem Ameryki, jest absurdalny. Sam nie zgadza się z Lois i mówi, że najlepszą obroną Ameryki jest wyższa siła przeciwko wszystkim i wszystkim, łącznie z Supermanem.

Superman wraca do Fortecy Samotności i odzyskuje Projektor Strefy Widmowej. To Jor-El, ojciec Supermana, odkrył Strefę Widma i postanowił wykorzystać ją jako sprawiedliwą formę kary dla przestępców; jednak ostatnie wydarzenia sprawiły, że Superman ponownie rozważył stanowisko ojca. Pamięta, że ​​Cyborg Superman był kiedyś Hankiem Henshawem, dobrym człowiekiem, który chciał postępować właściwie wobec ludzi, na których mu zależało. Niestety, wypadek zamienił go w cybernetyczną obrzydliwość i wypaczył jego umysł, co spowodowało, że obwinił Supermana za swoje nieszczęście. Superman wypuszcza Henshawa ze Strefy Widma, myśląc, że wciąż jest sposób na jego rehabilitację.

Wciąż zły za swoją poprzednią porażkę, Henshaw próbuje zaatakować Supermana, ale czas spędzony w Strefie Widma sprawił, że jest zdezorientowany i nie jest w stanie właściwie walczyć. Co więcej, Superman zbudował specjalną komorę w Fortecy Samotności, używając krystalicznego materiału, który znalazł w asteroidzie. Ten materiał jest tak twardy, że nawet sam Superman miałby problem z jego rozbiciem, co oznacza, że ​​ucieczka Henshawa z komory byłaby równie nieprawdopodobna. Superman obezwładnia Henshawa i mówi, że pomimo swoich zbrodni nie zasługuje na spędzenie wieczności w Strefie Widma. Mówi Henshawowi, że istnieje humanitarna forma, aby go zrehabilitować: kryształ, który wcześniej pozwalał Supermanowi na ponowne przypomnienie sobie wspomnień. Superman aktywuje kryształ, aby Henshaw mógł go użyć, aby przeżyć swoją przeszłość jako normalna osoba. Henshaw pozostanie taki, zapieczętowany w Fortecy, dopóki Superman nie znajdzie lepszego sposobu na jego rehabilitację.

Lois i Sam nie są w stanie dojść do porozumienia, co powoduje, że Sam odchodzi. Jon jest smutny, że jego dziadek nie będzie spędzał z nim czasu, ale Lois mówi, że Sam zawsze robi, jak chce. Co zaskakujące, Clark przybywa do mieszkania i, już świadomy problemów Lois z Samem, prosi Sama, aby nie tracił wiary w ich rodzinę. Clark mówi, że pomimo dzielących ich różnic, wszyscy są rodziną i wszyscy powinni być z tego dumni. Pod koniec dnia Clark mówi, że wszystkie błędy można naprawić, o ile pamięta się to, co jest najważniejsze.

Advertisement