DC Wiki
Advertisement

Mój największy wróg - Historia napisana przez Scotta Snydera. Pierwszy tom pierwszego wydania All-Star Batman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

  Harvey Dent coraz częściej traci kontrolę nad swoją świadomością, przejmuje ją druga polowa jego osobowości Two-Face. Informuje o tym Batmana, oboje planują, aby ten zabrał go do ośrodka. Two-Face zabezpiecza się i ogłasza wszystkim mieszkańcom Gotham, ten kto zabije nietoperza i go uwolni, dostanie fortunę jednego z trzech największych bossów Gotham, w przeciwnym wypadku ujawnione zostaną sekrety wszystkich mieszkańców. W pogoń za Batmanem ruszają Firefly i Killer Moth, atakując Batmana w małej knajpce, tuż za nimi dołącza do walki Black Spider. Batman rozprawia się z bandytami, ale na drodze stają mu mieszkańcy miasteczka, którzy nie pochwalają planu Batmana i nie chcą, aby ich sekrety zostały ujawnione. Batman odcina się od systemów Bat jaskini, ponieważ wie, że ktoś z wewnątrz go sabotuje. Tą osobą okazuje się Alfred.  

  Batman w dalszym ciągu taszczy ze sobą Two-Face'a, a za nim rzucają się Killer Croc, King Shark oraz Amygdala. Trójka bossów z Gotham odwiedza Anatolija Kniezniewa i zleca mu zabójstwo Batmana. Batman nieustannie jest atakowany przez kolejnych złoczyńców, zostaje otruty przez Copperhead i Cheshire.  

  Tym razem na drodze staje mu KGBeast, zabija on każdego po kolei na swojej drodze, Batman rusza na niego, atakując ostrzami ukrytymi w rękawicy. KGBeast rani Harveya shurikenami prosto w twarz. W ostatniej chwili zjawia się Duke i ratuje Batmana i Two-Face'a odjeżdżając z nimi Batmobilem. Batman kieruje go do najbliższej kryjówki, tam poznają dawnego pomocnika Batmana Harolda, genialnego inżyniera i wynalazcę, który pomagał mu konstruować sprzęt. Użycza on im swojego pojazdu, którym ruszają tunelem w kierunku ośrodka, lecz i tym razem na drodze staje przeciwnik. Two-Face drwi z Batmana, mówi mu, że lekarstwo wcale nie miało wyleczyć Harveya z Two-Face'a, ale odwrotnie. Wtedy Two-Face wylewa Kwas Batmanowi prosto w oczy.  

  Batman pomimo oślepienia odpiera atak napastników, używając echolokacji z kostiumu. W walce wspiera go Duke, ale wtedy kanał zalewa Two-Face, a pod wodą przytrzymują ich zabójcy trybunału sów, którzy użyczyli swoich sił Harveyowi. Batman wykorzystuje głośniki w kostiumie i puszcza pod wodą muzykę Duke'a, pod wpływem wysokich drgań pod wodą przeciwnicy zostają pokonani, a bohaterowie udają się na powierzchnię. Tam dopadają Two-Face'a, Batman pomimo osłabionego wzroku siada za sterami samolotu i ruszają w kierunku celu. Wtedy ponownie zjawia się KGBeast pozbawiając Batmana przytomności.

   Batman i Duke budzą się przywiązani razem z Two-Facem, a razem z KGBeastem w pomieszczeniu znajdują się Pingwin, Black Mask i Warren White. Pokazują oni nagranie Harveya do Two-Face'a, w którym mówi, że na wypadek gdyby Batmanowi się nie udało, Wszczepił sobie pluskwę, która zdradza jego lokalizację tym właśnie trzem bossom Gotham. Wtedy następuje wybuch, Two-Face, miał własny plan, użył pluskwy, aby udostępnić swoją lokalizację wszystkim ludziom. Przed przycumowaną łodzią stoi tłum ludzi, niewyglądających przyjaźnie.  Bestia rozpoczyna ostrzał, a tymczasem batman uwalnia się z więzów i doprowadza do eksplozji, co powoduje, odpłyniecie łodzi. Niestety teraz kierują się w stronę wodospadu, Batman, Duke i Two-Face odłamują kawałek statku i zaczynają nim dryfować w kierunku wodospadu. Przy pomocy peleryny Batman łagodzi upadek i bezpiecznie docierają do brzegu.   

  Jim Gordon z oddziałem policji przeszukują posiadłość Wayne'ów w poszukiwaniu Bat-jaskini na rozkaz burmistrza Hady'ego. Jim ostrzega Alfreda, żeby poinformował Bruce, aby ten zawrócił, póki jeszcze może. Razem z saperami, schodzą w dół za ukrytym przejściem, ale na dole znajdują tylko mały pokoik. Jim uśmiecha się tylko i kończy akcje, wycofując swoich ludzi.  

  Batman na reszcie dociera do celu, wchodzą wszyscy do ośrodka, w którym razem z Harveyem przebywali jako dzieci. Pod podłogą Batman znajduje ukryte lekarstwo, które Harvey przygotował, po przeskanowaniu próbki, Batman wie, z czym ma do czynienia, nie jest to lek, ale środek, który może raz na zawsze zamienić Two-Face'a w jedną osobę, ale to który z nich zostanie, zależy od tego, która jego osobowość okaże się silniejsza. Two-Face opowiada o tym jak Harvey to wszystko zaplanował, że to on spowodował niedawny kwaśny deszcz w Gotham, aby Batman skupił na nim swą uwagę, teraz żąda, aby użył na nim tego środka. Batman nie chce zakończyć tego w ten sposób, rzuca się na Harveya i aplikuje mu środek, ale Harvey zauważa, że nic się nie dzieje. Batman wyjaśnia, że specyfik, który mu podał, nie jest lekarstwem, działa przeciwnie, blokuje jego organizm przed środkiem, który sobie przygotował. Z początku chciał go wyleczyć, ponieważ uważał go za swojego przyjaciela, ale po czynach, jakie dokonał jako Harvey, nie Two-Face, skazał go na wiecznie rozdwojoną osobowość, a to która jego strona wygra, zależeć będzie tylko od jego silnej woli. Na koniec pojawia się Bestia, atakując Batmana i Duke'a. Ostatnimi siłami Batman rzuca się na niego, strącając go w przepaść. Na Batmana czekają teraz tłumnie ludzie, którzy za nim podążali, ale zgodnie z jego przewidywaniami, nie atakują go. Batman tym razem postanawia zatrzymać monetę Two-Face'a.  

Zeszyty[]

  • All-Star Batman #1 (My Own Worst Enemy, Part 1)
Advertisement