DC Wiki
Advertisement

Pierwszy Sojusznik - Historia napisana przez Scotta Snydera. Trzeci tom serii All-Star Batman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Batman razem z Alfredem ścigają Husha przez miasto, Batmanowi udaje się dorwać Husha i dzięki przesłuchaniu go przez Alfreda udają się na nielegalną aukcję prowadzoną przez Czarnobrodego. Na miejscu dochodzi do strzelaniny, Bruce'owi udaje się obronić przyniesionym przez siebie obrazem. Po aukcji znajduje Czarnobrodego z wyrwanym sercem.

W młodości Alfred był zły na ojca za zostawienie go samego dla służby u Wayne'ów. Zaciągnął się do wojska gdzie spotkał człowieka o imieniu Briar, ten zaproponował mu ważną rolę.

Bruce po ucieczce z aukcji dogadał się z Pingwinem, Black Maskiem i White Sharkiem, że znajdzie Maszynę Rodzaju i zniszczy ją. Maszyna Rodzaju mogła dowolnie zmieniać komórki człowieka, dlatego ktoś mógł stworzyć dowolną kopię osoby. Bruce udał się do okrętu podwodnego, gdzie czekał już na niego morderca, zostawiając go rannego z bombą w ręce.

W przeszłości Alfred dołączył do programu Nemezis gdzie był szkolony przez Briara na Mrocznego Rycerza, szpiega, który działał dla organizacji MI5. Wtedy między nim i Briarem nawiązała się więź, jakiej nigdy nie doświadczył z ojcem.

Batman, wykorzystując torpedę łodzi podwodnej, wystrzelił całą łódź na powierzchnię, a dodatkowo udało mu się zdobyć Maszynę Rodzaju. Pingwin i Black Mask zostawili jednak pułapkę na Batmana i po przebudzeniu, Hush rozbroił mrocznego rycerza. Batmanowi udaje się uciec i razem z Alfredem próbuje bezpiecznie sprowadzić ich na ziemię, ale peleryna może nie wytrzymać ciężaru obojga. Gdy udało im się wylądować czekali na nich Briar i jego nowy uczeń z programu Nemezis.

Przed poznaniem Alfreda Briar miał syna, ten jednak poświęcił życie, by go uratować. Briar kochał Alfreda i nie chciał, aby podobna słabość doprowadziła do jego śmierci, dlatego postanowił zabić ojca Alfreda. Alfred znalazł dokumenty, z których dowiedział się o zamiarach Briara i wsiadł do samolotu, którym leciał jego mentor, aby go powstrzymać. Ogłuszył Briara i ewakuował się ze spadającego samolotu.

Podobnie w teraźniejszości Alfred ostrzeliwuje samolot z porwanym Bruce'em aż ten spada na ziemie. Zostają ponownie zaatakowani przez ucznia Briara, podejrzewając, że ten stworzył na nowo swojego syna, dzięki innej wersji Maszyny Rodzaju. Okazuje się, że pod maską ukrywa się kopia Alfreda, którą stworzył Briar, ponieważ twierdził, że był on idealny, ale teraz każe mu zabić to co najbardziej kocha, aby pozbyć się słabości. Kopia Alfreda zabija Briara i zostawia Alfreda i Batmana przy życiu. Oboje wracają do posiadłości.

Zeszyty[]

  • All-Star Batman #10
  • All-Star Batman #11
  • All-Star Batman #12
  • All-Star Batman #13
  • All-Star Batman #14
Advertisement