DC Wiki
Advertisement

Amanda Waller jest agentką rządową USA, znaną ze swoich brutalnych metod i bezwzględnego podejścia. Była dyrektorem agencji rządowej A.R.G.U.S. ale obecnie utrzymuje dowodzenie nad Task Force X, inaczej znanym jako Suicide Squad.

Historia[]

Młodość[]

Team 7[]

Podczas inwazji Parademonów, która doprowadziła do utworzenia Ligi Sprawiedliwości, Amanda Waller była agentką NSA, oddelegowaną do armii, aby pomagać wywiadowi wojskowemu w jego kampanii przeciwko grupie terrorystycznej Bazyliszek. Wkrótce potem została jednak zwerbowana do zespołu terenowego tajnego rządowego przedsięwzięcia badawczego o nazwie Projekt Majestic. Zespół o kryptonimie „Drużyna 7” miał za zadanie znaleźć taktykę przeciwdziałania agresywnym metaludziom oraz zabezpieczyć powiązane technologie i wiedzę.

Waller służyła z pewnością siebie, ponieważ różni jej koledzy z drużyny rozwinęli zdolności metaludzkie podczas swoich nieprawdopodobnych misji. Jednak podczas ich ostatecznej misji prawda została ujawniona – zespół miał służyć rządowi USA do zebrania tego, czego potrzebuje, aby stworzyć metaczłowieka na równi z Supermanem. Nowo aktywowany metaczłowiek zatopił wyspiarski naród Gamorra, który wspierał Bazyliszka, i zespół rozwiązał się.

Nie zgłaszając się do rządu z obrzydzenia kłamstwem z poprzedniego zadania, Waller wylądowała w Malezji, spędzając dni grając w pinball w barze. Jednak została zwerbowana przez zespół CIA kierowany przez Lawrence'a Durena, który poprosił ją o pomoc w walce z pobliską operacją bazyliszka. Waller zgodził się, ale w końcu sama opuściła misję. Ta tragedia, w połączeniu z jej doświadczeniem w Team 7 i gniewem rodziny Duren, skłoniła ją do realizacji radykalnego planu - rekrutowania złych ludzi do robienia złych rzeczy, tak aby dobrzy ludzie byli bezpieczni.

Utworzenie Suicide Squad[]

Przejmując kontrolę nad metaludzkim więzieniem Belle Reve, Amanda Waller dowiedziała się o Task Force U i dwóch specjalistycznych grupach zadaniowych, które ją zastąpiły. Zaczęła profilować więźniów super-przestępców. Ci, których wybrała, przeszli przez jej proces inicjacji, a ci, którzy dotrwali do końca, zostali przydzieleni do Task Force X, nieformalnie zwanej Suicide Squad.

Advertisement