FANDOM

Amazonki - żeńska rasa wojowniczek, które się nie starzeją, zamieszkują one wyspę Themyscirę. Zostały stworzone przez Zeusa, aby obronić ludzkość przed Aresem. Jednak po Wojnie bogów Amazonki odłączyły się od świata, wiecznie przygotowując się do walki z Bogiem Wojny.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Tysiące lat temu Starzy Bogowie stworzyli ludzi na swoje podobieństwo, którzy byli sprawiedliwi, szlachetni, silni i kochający. Jednak Ares widząc to sprawił, że stali pełni zawiści, podejrzliwości i stanęli przeciw sobie, więc ziemię ogarnęła nieustanna wojna. Bogowie widząc to stworzyli Amazonki, aby na ziemi znowu zapanował pokój.

Wojna przeciwko SteppenwolfowiEdytuj

Wieki później generał Steppenwolf z Apokolips najechał Ziemię. Pojawienie się Steppenwolf wywołało sojusz sił Ziemi i bogów. Zeus, Ares i Artemida zstąpili z Olimpu, aby pomóc w bitwie, która nastąpiła, a następnie przybyła na Ziemię Zielona Latarnia, Yalan Gur. Wraz ze swoimi dziećmi Zeus pomógł pokonać szereg sił Steppenwolfa, walcząc u boku Aresa, podczas gdy Artemida niszczyła ich statki kosmiczne.

Gdy bitwa zbliżała się do końca, Zeus uderzył Steppenwolf potężnym uderzeniem pioruna, zmuszając ich do odwrotu. Zeus przerwał rytuał kapłanów apokalipsy polegający na połączeniu trzech Mother Boxów.

Po wygranej Zeus powierzył Mother Boxy Amazonkom, Atlantom i ludziom na przechowanie, zanim on i jego dzieci ponownie weszli na Olimp.

Niewola i buntEdytuj

Gdy Aresa powoli ogarniała zazdrość wobec ludzkości, jego zepsucie ludzkości doprowadziło do zdrady Amazonek. Amazonki zostały zmuszone do niewoli przez ludzi, których miały chronić. Zebrane pod przywództwem Hippolita, królowej Amazonek uwolniły się z niewoli, podczas gdy w Olimpie wybuchła wojna a bogowie byli powoli zabijani przez Aresa. W swoim ostatnim pojedynku przeciwko Zeusowi, Ares został wygnany do świata ludzi przez swojego ojca, Zeusa i pozostawiony poważnie rannym i niezdolnym do odzyskania sił.

Gdy Wojna Bogów zbliżała się do końca, narodziła się córka Zeusa i królowej. Zeus wykorzystał ostatnią ze swoich mocy, aby stworzyć wyspę Themyscirę, na której Amazonki byłyby bezpieczne przed Aresem, gdzie mogły trenować do powrotu Boga Wojny. Poza wyspą bogowie powierzyli im wiele innych darów, które przechowywali w Wielkiej Wierzy. Diana została również ostatecznie przeszkolona w walce przez swoją ciotkę Antiope, aby ostatecznie spełnić swoją rolę „Zabójcy Boga”.

Wonder WomanEdytuj

Tysiąclecia później, Amazonki żyły nadal w spokoju i harmonii, z dala od ludzi, którzy toczyli wojnę. Jednak na wyspę przybył Steve Trevor, który lądował awaryjnie. Tonącego człowieka uratowała księżniczka wojowniczek, Diana. Na pomoc przybyły im Amazonki, które dzielnie walczyły z najeźdźcami, jednak z powodu broni palnej, którą posiadali Niemcy odniosły ogromne straty. Podczas obrony wyspy pomógł zabić kilku z Niemców. Po obronieniu wyspy przesłuchały Steve'a i pozwoliły mu się wykurować.

Kilka dni później Steve opuścił wyspę wraz z Dianą, która postanowiła zabić Aresa.

Liga SprawiedliwościEdytuj

Amazonki i Hippolita

Hippolita obserwuje przybycie Steppenwolfa

Śmierć Supermana sprawiła, że ludzie pogrążyli się w strachu i smutku co wyczuł Steppenwolf, więc powrócił na Ziemię, aby zdobyć Mother Boxy. Pierwszym miejscem jego pojawienia się była Themyscira, aby zabrać ukryty tam Mother Box. Amazonki otrzymawszy raport o nagłym aktywowaniu się Mother Boxa, rozpoczęły przygotowania na jego przybycie.

Po pełnym aktywowaniu się szejścianu otworzył się portal i przybył Steppenwolf wraz z swymi parademonami. Powiększająca się liczebność demonów i ich zaawansowana technologia sprawiła, że pokonali zebrane Amazonki w sanktuarium. Po krwawej walce i nie udanej ucieczce Hippolity z szejścianem do wezwanych legionów Steppenwolf zdobył Mother Box. Królowa Amazonek ostrzega swoją córkę o nadchodzącym niebezpieczeństwie, wystrzeliwując zaczarowaną ognistą strzałę, przemierzając wiele kilometrów, aż trafiła w Świątynię Amazonek, przez co rozprzestrzenił się w niej ogień, którego nie dało się ugasić.

Znane AmazonkiEdytuj

Amazonki - powstanie

Powstanie Amazonek

  • Hippolita - królowa
  • Diana - księżniczka
  • Antiope - generał wojska, martwa
  • Menalippe
  • Acantha
  • Timandra
  • Aella
  • Artemis
  • Egeria
  • Epione
  • Mnemosyne
  • Niobe
  • Philippus
  • Orana - martwa
  • Penthesilea - martwa
  • Trigona - martwa
  • Venelia - martwa
  • Euboea - martwa
  • Eliana
  • Naomi
  • Asteria

Dary od bogówEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Diana wspomniała, że czytała literaturę napisaną po Wojnie Bogów, wskazującą, że niektóre Amazonki opuściły Themyscirę w starszych epokach, a kiedy wróciły, przyniosły ze sobą wiele pamiątek min. książki współczesnych autorów.