DC Wiki
Advertisement

Amazonki z Themysciry lub Rajskiej Wyspy to rasa potężnych wojowniczek, na czele których stoi królowa Hippolyta i których broni Wonder Woman.

Historia[]

Earth-Two[]

Amazonki były potężną rasą kobiet, które żyły w Amazonii. Ostatecznie stanęły przed najsilniejszym wojownikiem bogów Olimpu, Herkulesem. Królowej Hippolycie udało się pokonać Herkulesa za pomocą Magicznej Obręczy Afrodyty. Niestety Amazonki zostały oszukane przez bogów i zmuszone do niewoli. Po uporaniu się z wyzyskiem ze strony bogów, królowa Hippolyta poprowadziła Amazonki do wolności i płynęły, aż dotarły na Rajską Wyspę, gdzie od nowa stworzyły swoją cywilizację, z dala od bogów. [1]

Moce i Umiejętności[]

Moce[]

  • Fizjologia Amazonki: Amazonki to rasa wojowniczych kobiet, które otrzymały dary i błogosławieństwa od pięciu bogiń olimpijskich: Artemidy, Ateny, Demeter, Hestii i Afrodyty. Przeciętna Amazonka posiada potencjał dla następującego zestawu mocy:
    • Ulepszony intelekt: dar od Ateny, Amazonki mają mądrość, by kierować się pokojem i sprawiedliwością.
    • Nadludzka siła
    • Nadludzka wytrzymałość
    • Nadludzka wytrzymałość
    • Nadludzka zwinność
    • Nieśmiertelność: Amazonki zostały obdarzone nieśmiertelnością. Mieszkanki Themysciry żyją wiecznie, choć mogą zginąć na wojnie lub w wypadku. Te, które podążyły za Antiope i Phthią i stały się Bana-Mighdallami, utraciły swoją nieśmiertelność. [2]
    • Samowystarczalność: Dopóki Amazonki przebywają na Themyscirze, nie potrzebują one jedzenia, wody ani żadnej innej formy pożywienia, aby zachować swoje zdrowie i witalność. [3] Chociaż nie są podatne na ataki głodu, nie oznacza to, że Amazonki nie jedzą pożywienia dla przyjemności. Amazonki często organizują wielkie festiwale, na których serwowane jest jedzenie.

Umiejętności[]

  • Trening Amazonki: Amazonki doskonaliły swoje umiejętności w wielu dziedzinach, wspomagane darami od Ateny i Artemidy.
    • Łucznictwo
    • Jeździectwo
    • Walka wręcz (zaawansowana)
    • Szermierka

Środowisko[]

Atmosfera: Amazonki rozwijają się w atmosferze bogatej w tlen / azot

Ludność: różna; w okresie największego wzrostu Amazonki liczyły tysiące. W pewnym momencie straciły 1200 populacji, co stanowiło wówczas połowę ich liczby. [4]

  1. All-Star Comics Vol 1 8
  2. Wonder Woman Vol 2 33
  3. Wonder Woman Vol 2 1
  4. Wonder Woman Vol 2 105
Advertisement