DC Wiki
Advertisement

Korona Atlantydy (Crown of Atlantis) - Historia napisana przez Dana Abnetta. Trzeci tom ósmego wydania serii Aquaman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

W Amnesty Bay trwają naprawy szkód wyrządzonych podczas konfliktu Atlantydy z powierzchnią, Aquaman sam pomaga przy naprawie zniszczeń. Po zażegnaniu konfliktu i zdemaskowaniu organizacji NEMO, prezydent ogłosił Arthura bohaterem i stał się on bardziej popularnym superbohaterem. Co jakiś czas Arthur odbiera dziwne sygnały, jakby ktoś próbował się z nim skontaktować. W Nowym Jorku trójka naukowców zostaje porwana przez kogoś nazywającego się Warhead, potrzebuje on pomocy, aby kontrolować Aquamana.

Aquaman ma wygłosić mowę w Nowym jorku, przed budynkiem zbierają się tłumy aquafanów. Arthur cieszy się, że relacje w końcu się ociepliły i ludzie nie widzą w nim zagrożenia. Podczas przemowy znowu czuje, że ktoś chce się z nim skontaktować. Kiedy wraca do samochodu, widzi rannego żołnierza, ale jest to tylko projekcja, postanawia więc iść za źródłem sygnału. Po drodze atakują go mieszkańcy, twierdząc, że są kontrolowani i wcale nie chcą mu zrobić krzywdy, przekazują mu informacje o napastniku, który nazywa siebie Warhead. Aquaman w końcu spotyka Warheada i próbuje się z nim porozumieć, nie rozumie, dlaczego wciąż go atakuje, chociaż w głowie słyszy z jego strony wołanie o pomoc. Warhead dotyka głowy Arthura i przed jego oczami ukazuje się świat w płomieniach.

Warhead pokazuje Aquamanowi wizję wojny w Kahndaqu, gdzie nawet po wojnie dowództwo kazało mu zabijać ludzi z czystej zemsty. W wizji Warhead pokazuje swoją przeszłość, jak powstał w Chinach jako maszyna wojenna, następnie przedstawia mu Atlantydę jako najpotężniejsze mocarstwo, które może podbić każde państwo ze względu na swoją siłę militarną. Z tego powodu potrzebuje Aquamana, aby móc kontrolować Atlantydę, ponieważ wtedy będzie bezpieczny. Aquaman pokazuje mu za pomocą telepatii że jeśli przejmie kontrolę nad Atlantydą wojna nigdy nie ustanie i nikt nie będzie bezpieczny. Warhead przyznaje mu rację i odpuszcza, a Arthur obiecuje mu azyl polityczny na Atlantydzie. Po powrocie Mera przedstawia mu kolejnego gościa, To major Rhonda Ricoh, z Aquamarines, prosi go o pomoc z Dead Waterem.

Warhead pokazuje Aquamanowi wizję wojny w Kandhaqu, gdzie nawet po wojnie dowództwo kazało mu zabijać ludzi z czystej zemsty. W wizji Warhead pokazuje swoją przeszłość, jak powstał w Chinach jako maszyna wojenna, następnie przedstawia mu Atlantydę jako najpotężniejsze mocarstwo, które może podbić każde państwo ze względu na swoją siłę militarną. Z tego powodu potrzebuje Aquamana, aby móc kontrolować Atlantydę, ponieważ wtedy będzie bezpieczny. Aquaman pokazuje mu za pomocą telepatii że jeśli przejmie kontrolę nad Atlantydą wojna nigdy nie ustanie i nikt nie będzie bezpieczny. Warhead przyznaje mu rację i odpuszcza, a Arthur obiecuje mu azyl polityczny na Atlantydzie. Po powrocie Mera przedstawia mu kolejnego gościa, To major Rhonda Ricoh, z Aquamarines, prosi go o pomoc z Dead Waterem.

Mera wysusza całą wodę z placówki, w której się znajdują, co powoduje, że Dead Water ucieka z tego miejsca. Jego nieobecność wykorzystuje Aquaman badając opuszczoną placówkę. Członkowie Aquamarines nie mają zamiaru czekać bezbronni wysłali jednego ze swoim po tajną broń. Niestety członek oddziału został zaatakowany przez Dead Watera. Reszta Aquamarines rusza z pomocą, w międzyczasie Arthur i Mortimer uruchamiają urządzenie znalezione w placówce, wysyła ono dziwne pole, które przemienia Dead Watera z powrotem w człowieka. Niestety sierżant Toye strzela do przemienionego człowieka zadając śmiertelne rany. Aquaman i Mera postanawiają zbadać dziwną wodę, która zmienia ludzi w potwory.

W placówce panuje panika, ludzie są przerażeni, dowiadują się ze Aquamarines mają ze sobą mini atomówkę, nalegają, by jej użyć i zawalić przejście. Aquaman i Mera docierają do tajemniczego przejścia, Aquaman wyczuwa puls i zaczyna go rozumieć, dowiaduje się, że w środku jest brama. Im bliżej się zbliżają Aquaman czuje coraz większy lęk, że nie powinien się zbliżać, Mera, jednak ciągnie go dalej. Oboje trafiają do miejsca, w którym wszędzie dookoła jest woda, jest to miejsce znajdujące się poza planeta. Arthur dzięki Aquatelepatii dowiaduje się ze puls to mechanik obronny, który odstrasza intruzów a ci, którzy podejdą za blisko zmieniają się w Dead Waterow i bronią wejścia. Wśród załogi pojawia się kolejny Dead Water.

Aquamarines zjawiają się na miejscu pojawienia się Dead Watera, ale chwilę później Mortimer również przemienia się w potwora. Zjawiają się Mera i Aquaman, Arthur każe swojej narzeczonej wyparować okoliczną wodę, dzięki czemu na chwilę mają spokój od potworów. Aquaman zastanawia się nad rozbrojeniem bomby, ale jest zbyt mało czasu, Mera prosi go, aby nawiązał kontakt z Tetydą i prosił o wyłączenie pulsu. Arthur zabiera bombę i kieruje się w stronę przejścia, Mera płynie za nim, prosząc, aby zawrócił, w dziwnej wodzie nie będzie mógł oddychać, Arthur mimo sprzeciwu płynie dalej i wrzuca bombę w kierunku bramy. Dzięki zdolnościom Mery udaje im się wrócić na powierzchnię, gdzie zespół gratuluję rozwiązania problemu. Mera nie jest zadowolona, potępia króla za to, że wybrał przemoc zamiast dyplomacji.

Aquaman I Mera wracają do domu w Atlantydzie, tam jednak zastają pustki, okazuje się, że to pułapka. Z więzienia został uwolniony Corum Rath, przywódca potopu, razem z radą królewską chcą zdetronizować Arthura. Atlantydzie nie podoba się to, że Arthur większość czasu spędza na powierzchni i nie dba o swoich poddanych. Oskarżają go powodowanie konfliktów z Ameryką, przez co ich siła osłabła. Przypominają mu o jego słowach, że albo zażegna konflikt, albo odda koronę, a zażegnał go, poddając się Ameryce. Arthur jednak nie zamierza zrezygnować z tronu.

Mera kłóci z Arthurem o to, że powinien dać sobie spokój, ona pragnie jedynie zostać jego żona i żyć z nim spokojnym życiem, a to szansa by mogli wreszcie uciec od tego wszystkiego. Arhur pozostaje nieugięty i pozostaje w Atlantydzie, staje ponownie przed radą, tłumacząc jaki błąd popełniają, detronizując go. Rada jednak widząc, że nie podda się bez walki, każe gwardii pojmać króla i mianuje nim Coruma Rath. Magistrowie przygotują zaklęcie na rozkaz nowego króla, Atlantyda zostaje otoczona magicznym cierniem chroniącym przed wrogami. Mera czując, że dzieje się coś niedobrego rusza w kierunku Arthura. Aquaman próbuje uciec z Atlantydy, ale tuż przed dotarciem do Mery dogania go Murk i przebija ostrzem jego ciało.  

Zeszyty[]

Advertisement