DC Wiki
Advertisement

Utonięcie - Historia napisana przez Dana Abnetta. Pierwszy tom ósmego wydania serii Aquaman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Aquaman, mimo że jest pełnoprawnym członkiem Ligi Sprawiedliwości, ludzie wciąż są wobec niego nieufni i traktują jako jedynie dopełnienie zespołu, nieufność nasiliła się zwłaszcza po ataku Atlantydy pod rozkazem jego brata Orma [1]. Arthur Curry pozostaje jednak nieugięty i wciąż walczy o przyszłość między narodami powierzchni i głębin oceanu, teraz jako król. Ma w planach otworzyć pierwszą ambasadę dla ludzi na terenach Atlantydy, a Mera będzie jego Ambasadorką. Tymczasem Black Manta planuje zadać cios swojemu wrogowi Aquamanowi w zemście za śmierć ojca.

Podczas otwarcia ambasady, na tereny Atlantydy przybywają goście z całego świata, dziennikarze, wojskowi, wszyscy pragną pomówić z Aquamanem i zadać mu kilka pytać. Arthur jako gospodarz wydarzenia, wita gości oferując posiłek z owoców morza. Wydarzenie zostaje jednak przerwane przez nagły atak pod postacią wybuchu, co powoduje zalanie większości pomieszczeń i doprowadza do śmierci wielu osób, które nie potrafią oddychać pod wodą. Za całym najściem stoi Czarna Manta, który przybył, by pozbawić Arthura jego miłości, Mery. Mera zostaje ranna przez Mantę, ale w jej obronie staje Aquaman.

Manta kieruje się zemstą już od dawna, kiedy to Arthur był jeszcze młody. Manta dostał zlecenie, by uprowadzić młodego Arthura, aby ujawnić światu istnienie Atlantydy, ale powstrzymał go ojciec Arthura, który w wyniku walki dostał ataku serca i zmarł, Arthur zaślepiony zemstą ruszył za Mantą, aby go zabić, ale gdy dotarł na jego statek, zabił jego ojca, myśląc, że to on. Od tego czasu Black Manta dąży do zabicia Aquamana. Podczas walki Aquaman po raz kolejny pokonuje przeciwnika, ale staje przed wyborem, zabić wroga i ocalić wiele istnień, ale zostać w oczach ludzi mordercą, czy pozostawić go przy życiu narażając się na kolejne incydenty. Manta wie, że w obu przypadkach on wygrywa. Wtedy Arthur oddaje mu trójząb i mówi że jeśli tego pragnie, to niech go zabije, ale co wtedy będzie znaczyło jego życie, jeśli w tym momencie jedynym jego celem jest zabicie go. Manta jest wściekły, słysząc ten argument i po chwili wahania zostaje zatrzymany przez wojsko. W drodze do więzienia Mantę odbija tajemnicza kobieta, zapraszając go do organizacji Nemo.

Miejsce zdarzenia zostaje zabezpieczone przez ludzi z powierzchni, co budzi złość w mieszkańcach Atlantydy, ponieważ to jest ich terytorium, a po drugie to człowiek z powierzchni był odpowiedzialny za atak. Dochodzi do napiętej sytuacji, którą przerywa Aquaman, nie chcąc dopuścić do walki, każe swoim ludziom się wycofać. Tymczasem Manta zostaje przewieziony do siedziby organizacji Nemo, gdzie kobieta nazywająca siebie Black Jack, opowiada mu ich celach kontroli nad oceanami. Arthur wraz z Merą udają się do Białego Domu, prosząc o rozmowę z prezydentem. Zatrzymuje ich sekretarz prezydenta, zapewniając, że sprawa Atlantydy jest dla nich priorytetem, jednak nie mogą tak po prostu nachodzić prezydenta, tylko dlatego, że są monarchami w ich państwie. Podczas rozmowy dochodzi do ataku na statek amerykański, za co odpowiedzialność spada na Atlantydę, Biały Dom stwierdza, że wizyta Aquamana to była dywersja i aresztują go.

Aquaman dobrowolnie daje się odprowadzić do celi i rozkazuje, aby Mera nie podejmowała żadnych działań. Mera kontaktuję się z Tulą, namiestnikiem króla i przekazuje jej wieści. Tula wysyła oddział Murka, aby zbadali miejsce ataku, tam znajdują ważny artefakt Atlantydy i dochodzą do wniosku, że wszystko zostało zaplanowane, aby wrobić Atlantydę. Wtedy na miejscu pojawia się wojsko i atakują oddział atlantów. Gdy o wszystkim dowiedziała się Mera, postanowiła złamać zakaz Arthura i włamała się do bazy wojskowej w celu uwolnienia Arthura.

Arthur i Mera są atakowani przez całą armię, rząd traktuje ich jak terrorystów i wysyła kolejne oddziały, aby ich powstrzymać. Aquaman jednak jest członkiem Ligi Sprawiedliwości i nie jest łatwym przeciwnikiem nawet dla całej armii. Na miejscu bitwy ostatecznie pojawia się Superman, aby porozmawiać z Aquamanem.

Superman każe Arthurowi się wycofać, słyszał o tym co się stało i nie może puścić Aquamana. Dochodzi do walki między bohaterami, do której dołącza również Mera. Arthur prosi go, aby pozwolił mu się tym zająć. Superman jednak mówi, że Liga nie może stać ponad prawem i gdyby go wypuścił, ludzie straciliby do nich zaufanie, proponuje, aby udali się razem. Aquaman odmawia, mówi, że musi to załatwić sam jako król. W tym momencie zjawia się armia Atlantydy, aby odbić swojego króla, czekają tylko na jego rozkaz. Superman, widząc to, odpuszcza, ale ostrzega Aquamana, że ma się tym zająć. Czarna Manta zostaje zaprowadzony do Króla Rybaka, szefa organizacji Nemo, Król Rybak nie chcę przyjąć go do swoich szeregów, ponieważ ich plany są doprecyzowane i nie mogą sobie pozwolić, by zepsuł je ktoś nowy o jego charakterze. Manta podrzyna królowi gardło i ogłasza się nowym królem.

Zeszyty[]

  • Aquaman: Rebirth #1 (The Drowning, Prologue: After the Deluge)
  • Aquaman (Volume 8) #1 (The Drowning: Part One)
  • Aquaman (Volume 8) #2 (The Drowning, Part Two: Full Circle)
  • Aquaman (Volume 8) #3 (The Drowning, Part Three: Capitol Crime)
  • Aquaman (Volume 8) #4 (The Drowning, Part Four: Semper Fidelis)
  • Aquaman (Volume 8) #5 (The Drowning, Part Five: Executive Sanction)
  • Aquaman (Volume 8) #6 (The Drowning, Conclusion: Out of His League)

  1. Tron Atlantydy
Advertisement