DC Wiki
Advertisement

Aquaman (Wydanie VIII) #1 - Pierwszy numer ósmego wydania serii Aquaman. W Polsce ukazał się jako część wydania zbiorczego Aquaman: Utonięcie.

Streszczenie[]

Manta kieruje się zemstą już od dawna, kiedy to Arthur był jeszcze młody. Manta dostał zlecenie, by uprowadzić młodego Arthura, aby ujawnić światu istnienie Atlantydy, ale powstrzymał go ojciec Arthura, który w wyniku walki dostał ataku serca i zmarł, Arthur zaślepiony zemstą ruszył za Mantą, aby go zabić, ale gdy dotarł na jego statek, zabił jego ojca, myśląc, że to on. Od tego czasu Black Manta dąży do zabicia Aquamana. Podczas walki Aquaman po raz kolejny pokonuje przeciwnika, ale staje przed wyborem, zabić wroga i ocalić wiele istnień, ale zostać w oczach ludzi mordercą, czy pozostawić go przy życiu narażając się na kolejne incydenty. Manta wie, że w obu przypadkach on wygrywa. Wtedy Arthur oddaje mu trójząb i mówi że jeśli tego pragnie, to niech go zabije, ale co wtedy będzie znaczyło jego życie, jeśli w tym momencie jedynym jego celem jest zabicie go. Manta jest wściekły, słysząc ten argument i po chwili wahania zostaje zatrzymany przez wojsko. W drodze do więzienia Mantę odbija tajemnicza kobieta, zapraszając go do organizacji Nemo.

W "Utonięcie: Część II - Krąg" występują:[]

Główne postacie:

Postacie poboczne:

Złoczyńcy:

  • Black Manta
  • N.E.M.O.
    • Black Jack (Debiut)
    • Crane (Debiut)

Pozostali:

  • Ojciec Manty

Lokacje:

  • Amnesty Bay
    • Stacja Spindrift

Przedmioty:

  • Trójząb Posejdona
Advertisement