DC Wiki
Advertisement

Artemis - Amazonka o nadludzkiej sile, dzierżąca magiczny topór "Mistress". Tworzy drużynę z Red Hoodem i Bizarro.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Od dzieciństwa Artemis mówiono, że stanie się niezrównaną wojowniczką, a pewnego dnia zostanie Królową Amazonek. Pewnego dnia arogancko próbowała zdobyć najpotężniejszą broń podarowaną ludowi Bana-Mighdall przez egipskich bogów: Łuk Ra. Jednak broń ją odrzuciła, a bogini Neftyda pojawiła się i potwierdziła, że Artemida nie jest gotowa do władania nim.

W młodości Artemida marzyła o zostaniu Shim'Tar, czempionem swojego ludu. Mimo że nie wierzyła w to, że przedsięwzięcie jest całkowicie realistyczne, jej najlepsza przyjaciółka i była kochanka Akila służyła jako jej partner treningowy. Pewnego dnia Artemis zauważyła, że Akila zaginęła. Spędziła kilka tygodni na bezskutecznych poszukiwaniach, dopóki Akila nie została teleportowana z rezydencji bogów. Po tym, jak Akila wróciła do zdrowia, dowiedziała się, że Akila została wezwana przez bogów i oficjalnie została Shim'Tar.

Upadek Bana-Mighdall[]

Nowa rola Akili spowodowała, że ona i Artemis oddaliły się od siebie. Samotna bez swojej najlepszej przyjaciółki Artemis opuściła dom i zamieszkała na pustyni, znajdując tam trochę pocieszenia. Pewnej nocy Artemis zauważyła, że Bana-Mighdall jest atakowane i pospieszyła z pomocą. Okazało się, że naród Qurac, który próbował wypędzić Banę ze swojego domu, zdołał przeniknąć przez chroniącą ich magiczną burzę piaskową. Kiedy dotarła do miasta, zobaczyła Akilę niosącą Łuk Ra, a Wonder Woman przybyła, by zatrzymać walkę między Qurac'iem a Baną.

Widząc ucieleśnienie wszystkiego, czym chciała być przed sobą, Artemis zaatakowała Dianę w przypływie zazdrości. Diana zatrzymała ją i wyjaśniła, że przybyła, aby pomóc Bana, dopóki Akila nie użyła łuku, by zniszczyć Qurac i jej własne siostry. Artemis wciąż była sceptyczna, dopóki Akila nie zaczęła używając mocy Ra, by zniszczyć jej dom. Diana wyjaśniła, że moc Łuku pochłonęła jej przyjaciółkę i zaoferowała Artemis wybór: stanąć po stronie Akili lub pomóc jej zakończyć szaleństwo. Artemida opowiedziała się po stronie Diany, ale nie mogły dotrzeć do Akili, więc zostały zmuszone do jej zabicia. W swoich ostatnich chwilach Akila przeprosiła za wszystko i powiedziała Artemis, że przez cały czas była prawdziwą Shim'Tar. Łuk zaginął, więc Artemida i Diana założyły, że bogowie go zabrali. Jednak Artemis dowiedziała się później, że Łuk został skradziony z miejsca spoczynku i poświęciła się jego odnalezieniu.

Dark Trinity[]

Osobny artykuł: Red Hood and the Outlaws: Dark Trinity

  Poszukując Łuku Ra, Artemis trafiła na Red Hooda pracującego dla Black Maska. Znaleźli oni klona Supermana, jednak trafili do celi Black Maska. Walcząc z Romanem Sionisem zaprzyjaźniła się z Red Hoodem i Bizarro, razem utworzyli drużynę.  

Co Zrobić z Bizzaro[]

Później, po powrocie Red Hooda i Bizarro z misji, Artemis rozmawia z Jasonem o tym, jak niebezpieczne było utrzymywanie istoty na poziomie Supermana z umysłem dziecka. Jason chciał nauczyć go bycia bohaterem, ale Artemis nadal uważała go za zbyt niebezpiecznego. Używając pamiętnika wideo jednego z naukowców odpowiedzialnych za stworzenie Bizarro jako dowodu, ostrzegła go, że jest on zagrożeniem nie dla nich samych, ale dla tych, którzy nie potrafili sobie poradzić z takim problemem jak Bizarro.

Who is Artemis?[]

Osobny artykuł: Red Hood and the Outlaws: Who is Artemis?

Drużyna Artemis udała się do Quracu, gdzie zostali zaatakowani i rozdzieleni, Artemis obudziła się w towarzystwie rzekomo zmarłej Akili, która odbudowała Bana-Mighdall. Akila zwróciła ją przeciwko generałowi który według Akili miał Łuk Ra i ostatecznie doszło do bitwy. Red Hood stanął po stronie generała, który według niego nie miał Łuku, ale miała go Akila, co okazało się prawdą i cała drużyna była zmuszona do walki z jej dawną przyjaciółką. Artemis okazała się tym razem godna Łuku Ra i z jego pomocą pokonali Akilę, która nie mogła dłużej kontrolować mocy Ra i doprowadziło do do eksplozji w której ranny został Bizarro.

Advertisement