DC Wiki
Advertisement

Arthur Curry (Aquaman) - poszukiwacz przygód, który jest w połowie człowiekiem i pół Atlantą. Daje mu to różnorodne moce, w tym nadludzką siłę, telepatyczną kontrolę nad życiem morskim oraz zdolność przetrwania zarówno w wodzie, jak i na lądzie. Należy do rodziny królewskiej Atlantydy i prawnie jest ich królem. Jego partnerką jest księżniczka Mera z Xebel. Jest członkiem-założycielem dwóch drużyn superbohaterów, światowej sławy Justice League i The Others.

Historia[]

Młodość[]

Arthur Curry urodził się jako syn Atlantydzkiej królowej Atlanny i Toma Curry'ego, latarnika z Amnesty Bay. Atlanna wróciła na Atlantydę, więc Tom był zmuszony samotnie wychowywać Artura. Jako dziecko Arthur zaczął przejawiać, że odziedziczył geny swojej matki. Tom zwrócił się do doktora Stephena Shina, naukowca, którego uratował przed burzą, aby lepiej zrozumieć zdolności Arthura.

W czasie ukończenia szkoły przez Artura, Shin próbował upublicznić swoje badania, więc Tom zniszczył je wszystkie z wyjątkiem fiolki z krwią Arthura, którą zabrał. Shin zapłacił poszukiwaczowi skarbów znanemu jako Czarna Manta, aby odzyskał fiolkę z domu Curry'ego. Jednak doszło do walki, a stres spowodował, że Tom dostał zawału serca i wkrótce potem zmarł w szpitalu. Arthur następnie wytropił Czarną Manę i zabił jego ojca, wierząc, że to sam Manta. [1] Następnie uciekł z dala od cywilizacji, dopóki nie został przyprowadzony na Atlantydę przez królewskiego doradcę jego matki Vulko. [2]

Przez jakiś czas rządził Atlantydą, aż porzucił swoją rolę, a tron objął jego brat Orm. Następnie utworzył The Others, zespół składający się z wyrzutków, którzy przeszukiwali świat w poszukiwaniu atlantydzkiej broni zmarłego króla. Po odzyskaniu artefaktów i zachowaniu trójzębu Neptuna, Aquaman rozstał się z "Innymi". [3] W pewnym momencie pomiędzy opuszczeniem Innych a dołączeniem do Ligi Sprawiedliwości, Arthur spotkał Merę, księżniczkę Xebel, która została wysłana, by go zabić, lecz ten zakochał się w niej. [4]

Liga Sprawiedliwości[]

Dalsze przygody[]

New 52[]

The Trench[]

The Others[]

Atonement[]

The Cheetah's Curse[]

Throne of Atlantis[]

The First King[]

Adventures with the Others[]

Legend's Revenge[]
Combating Mayhem[]

Crime Syndicate's Invasion[]

Pandora's Box[]
Trapped in Firestorm[]

Power Ring[]

Quest against the Giant born[]

The Unstoppable Algae[]

Chimera[]

The Maelstrom[]

On The Run & The Other Atlantis[]

Dead Water[]

Rao's Invasion[]

Odrodzenie[]

Garth ponownie połączył się ze swoimi byłymi przyjaciółmi z Teen Titans i razem byli w stanie pokonać Mistera Twistera i odzyskać wspomnienia po latach. Oznaczało to, że Arthur pamiętał, że adoptował Gartha i wychował go jako Aqualada. Wraz ze swoimi nowo odkrytymi przyjaciółmi Garth utworzył grupę znaną jako Tytani. Podczas próby ucieczki Wally'ego Westa przed Speed Force Arthur zabrał Merę na Paradise Island w pobliżu miejsca, w którym się spotkali. Tutaj oświadczył się jej, a ona powiedziała tak.

Arthur usłyszał wieści o zagrożeniu dla świata na powierzchni: grupa ekstremistów z Atlantydy, znana jako Potop, kierowana przez Coruma Ratha, która nie chciała mieć nic wspólnego ze światem na powierzchni. Grupa zmierzała w górę strumienia do Bostonu z wystarczającą ilością ładunków wybuchowych, by zrównać z ziemią całe miasto. Na szczęście Aquaman był w stanie temu zapobiec, pokonując terrorystów, zanim zdążyli wywołać kolejną wojnę między Atlantydą a Światem Powierzchni.

Podczas spotkania dyplomatycznego w Stacji Spindrift wybuchła bomba, a Aquaman został zaatakowany przez Black Mantę, który próbował zrujnować negocjacje Atlantydy ze światem powierzchni. Aquaman i Manta walczyli w bezruchu, dopóki Aquaman nie pozwolił Mancie go zabić, wierząc, że Manta tego nie zrobi, ponieważ to sprawi, że jego życie stanie się bezsensowne. Black Manta postanowił się poddać, a Artur spotkał się z Merą, aby sprawdzić jej samopoczucie. Kiedy wrócił do ambasady, został on zablokowany przez armię amerykańską z powodu ataku terrorystycznego.

Aquaman i Mera udali się do Białego Domu i spotkali się z szefem sztabu, aby ponownie uruchomić Spindrift. Jednak Arthur został aresztowany po tym, jak amerykański okręt wojenny o nazwie Pontchartrain został zatopiony przez grupę „Atlantów”, twierdzących, że są potopem. Aby powstrzymać wojnę, Aquaman zgodził się spełnić życzenia Stanów Zjednoczonych. Jednak napięcia pogorszyły się, gdy Drift został przyłapany na badaniu wraku Pontchartrain, co spowodowało, że siły amerykańskie zaatakowały ich. To skłoniło Merę do uwolnienia Artura z więzienia i obaj walczyli przez bataliony żołnierzy amerykańskich, próbując dotrzeć do otwartego oceanu. Zostało to jednak zatrzymane, gdy przybył Superman i próbował przekonać Arthura, by ustąpił. Nie przekonany błaganiem Supermana, Artur zaczął go atakować, dopóki siły Atlantydy nie przybyły, aby go chronić. Po otrzymaniu rozkazu od Supermana, aby rozwiązać konflikt, Aquaman wycofał się na Atlantydę i zaczął szukać sposobu na powstrzymanie nadchodzącej wojny.

N.E.M.O.[]

Aquaman Vol 8 8 Textless

Aquaman próbuje powstrzymać Shaggy Mana

Po powrocie na Atlantydę, Murk pokazał jeden z hełmów użytych przez Potop podczas ataku na Pontchartrain, w tym momencie Arthur zdał sobie sprawę, że ktoś próbuje rozpocząć wojnę między Atlantydą a światem powierzchni i że byli mieszkańcami powierzchni hełm atlantycki miał na sobie aparat oddechowy. Po dokonaniu tego odkrycia Arthur przesłuchał Coruma Ratha w sprawie hełmu, ale dowiedział się, że nic nie wie, więc miał F.B.I. agenci Reagan Irving i Arni Ajar badają sprzęt na powierzchni.

Aquaman dowiedział się o gigantycznym potworze zmierzającym w kierunku Atlantydy, który, jak sądzono, został uwolniony przez organizację stojącą za konfliktem. Kiedy Arthur poszedł zbadać stworzenie, zaatakowało go i zniszczyło jego i wszystkie jego siły. Arthur zdał sobie sprawę, że potwór był stworzeniem znanym jako Shaggy Man, niepowstrzymaną istotą, która od razu poszła w parze z całą Ligą Sprawiedliwości. Po wyrzeźbieniu ścieżki przez Atlantydę potwór skierował się na powierzchnię, gdzie zaczął niszczyć Amnesty Bay. Arthur stawił czoła stworowi samotnie o los świata i zdołał go pokonać, teleportując go w kosmos za pomocą swojej karty teleportacyjnej Ligi Sprawiedliwości, poważnie raniąc się w tym procesie.

Kiedy Mera odwiedziła go w szpitalu, powiedziała mu, że rozmawiała z porucznik Joanną Stubbs z brytyjskiej marynarki wojennej, która powiedziała jej, że za konfliktem stoi organizacja cienia znana jako National Enforcement Macrocosmic Order (NEMO). Po otrzymaniu tej informacji Arthur poinformował Ligę Sprawiedliwości, która pomogła złagodzić napięcie, ogłaszając Aquamana jako bohatera. Gdy stosunki zaczęły przybierać bardziej pozytywny obrót, wieści o inwazji Atlantydy dotarły do ​​świata.

Aquaman Vol 8 14 Textless

Aquamarines planują zabić Aquamana

N.E.M.O. najechał kilka miast na wybrzeżu, używając broni i taktyki Atlantydy, przez co wydawało się, że Atlantyda atakuje świat na powierzchni. W wyniku tego Ameryka wypowiedziała wojnę Atlantydzie, niszcząc wszelkie statki Atlantydy, jakie znaleźli.[95] W miarę narastania konfliktu i N.E.M.O. nadal atakując amerykańską ziemię, Liga Sprawiedliwości zgodziła się pomóc Aquamanowi, próbując udowodnić istnienie NEMO. Gdy Liga Sprawiedliwości i Tula (Regent Atlantydy) udały się do Białego Domu z dowodami znalezionymi przez agentów FBI, Arthur wyruszył, by odeprzeć inwazję sił amerykańskich na Atlantydę. Artur odkrył, że jego przeciwnicy to w rzeczywistości N.E.M.O. a nie Amerykanie. Próbował ich schwytać jako dowód zaangażowania N.E.M.O., jednak ich głowy eksplodowały z implantu koralowego w ich głowach, który został wyzwolony przez silny sygnał.

Dowiedziawszy się o niepowodzeniu Ligi w negocjacjach z prezydentem, Arthur skonsolidował się ze swoją radą, co dalej, ale został zaatakowany przez tajną grupę amerykańskich żołnierzy znanych jako Aquamarines, którzy zostali biologicznie skonstruowani, by zabić króla Atlantydy. Aquaman przeżył próbę zamachu i uwięził akwamaryn, wtedy Aquaman zdał sobie sprawę, że może śledzić sygnał odłożony przez koralowe bomby mózgowe do ich źródła, prowadząc go do przywódcy N.EM.O. Aquaman wyśledził sygnał do jego źródła, gdzie odkrył że Black Manta był „Królem Rybakiem”, który zorganizował całą wojnę. Po pokonaniu Manty i jego N.E.M.O. siłami, Król Rybak wysadził w powietrze siebie i swoich ludzi, próbując nie pozostawić żadnego dowodu na istnienie N.E.M.O., pozornie zabijając jego i jego porucznika Black Jacka. Po spotkaniu z prezydentem i dostarczeniu dowodu na istnienie N.E.M.O., Aquaman był w stanie na nowo nawiązać pokojowe stosunki ze światem powierzchni.

Warhead[]

Aquaman Vol 8 18 Textless

Aquaman widzi traumę Warheada

Po jego konflikcie z N.E.M.O. i Manta, Arthur rozpoczął kampanię pokojową między Atlantydą a Światem Powierzchni. Wszystko szło gładko, dopóki nie usłyszał umysłu w wielkim bólu, a po wyśledzeniu go do źródła w Beckman College, Aquaman znalazł coś, co wydawało się być maszyną. Został następnie zaatakowany przez ludzi kontrolowanych przez Maszynę, a po tym, jak udało mu się ich pokonać, maszyna próbowała kontrolować Arthura. Aquaman dowiedział się, że robotem był mężczyzna o imieniu Siyu, na którym eksperymentowano, aby stać się cyborgiem znanym jako Warhead. Jako Warhead został wydzierżawiony wojsku Kahndaqi i wysłany do wybranych rebeliantów. Kiedy zwycięstwo zostało osiągnięte, Kahndaqi nakazali Warheadowi zgładzenie wszystkich buntowników, ale odmówił, ponieważ uważał to za akt zemsty. Wojsko Kandaqi nie było zadowolone, że nie wykonał rozkazów i próbował go zniszczyć. Warhead uciekł i podróżował po całym świecie w poszukiwaniu bezpieczeństwa. Ostatecznie uciekł do Nowego Jorku, aby znaleźć bezpieczne miejsce do rozpoczęcia napraw. Teraz znając prawdę, Aquaman zabrał go na Atlantydę, gdzie mógł odzyskać zdrowie.

H2.0[]

Po negocjacjach z Warhead Aquaman skontaktował się z Liderem Aquamarines Major Ricoh w sprawie ponownego pojawienia się problemu Martwej Wody. Poinformowała go, że Scavenger wybudził się ze śpiączki i poinformowała rząd o lokalizacji dziwnej wody, czyli „H2.0”, jak ją nazywano. Niestety baza amerykańska została już założona w tym miejscu, a zespół badawczy zaginął. Aquaman zgodził się pomóc, a on, Mera i Aquamarines spotkali się ze Scavengerem i FBI. agenci Ajar i Irving w bazie badawczej. Po przeprowadzeniu dochodzenia zespół odkrył urządzenie, które naukowcy zbudowali, zanim zaginęli. Nagle Specjalista Ollie został zamordowany przez nową Dead Water.

Aquaman Vol 8 19 Textless Variant

Aquaman na łasce Dead Water

Po walce z Martwą Wodą Aquaman i Mortimer zaczęli wykańczać urządzenie, które uważano, że zaszkodzi nowej Martwej Wody. W międzyczasie Akwamaryny przygotowały mini bombę nuklearną, aby wysadzić zapadlisko na wypadek, gdyby sytuacja wymknęła się spod kontroli. Martwa woda pojawiła się ponownie, więc Aquaman aktywował urządzenie, zamieniając się z powrotem w człowieka, który został następnie zastrzelony przez jednego z akwamaryn. Po zidentyfikowaniu go jako jednego z badaczy Laurence Quinn Aquaman postanowił zbadać zapadlisko z Merą. W zapadlisku Artur i Mera odkryli portal do innej planety, po wejściu na planetę powiedzieli Arturowi przez Marine Telepathy, że nazywa się Tethys. Po przeanalizowaniu próbek wody z laguny zespół odkrył, że inni badacze byli w rozdrobnionej wodzie.

Okazało się, że Tethys próbował nawiązać kontakt, ale jako mechanizm obronny utrzymywał wszelkie życie pozamorskie. Robił to poprzez wzbudzanie strachu u intruzów, jeśli zbyt długo trzymali się blisko granicy i zbyt się bali, mogliby zmienić się w Martwą Wodę. Na powierzchni Scavenger wystrzelił atomówkę, aby powstrzymać nadejście Martwych Wód. Jednak to sprawiło, że Agent Ajar przekształcił się w Martwą Wodę , co z kolei spowodowało również transformację Scavengera. Aby powstrzymać ich przed spowodowaniem śmierci wszystkich, Aquaman wrzucił atomówkę do portalu, zrywając połączenie między Ziemią a Tetydą. To zakończyło problem Martwej Wody raz na zawsze, gdy Scavenger i Ajar przemienili się z powrotem.

Obalenie z tronu[]

Aquaman Vol 8 23 Textless

Arthur zdradzony przez swój lud

Po wydarzeniach z H2.O ludzie z Atlantydy coraz bardziej denerwowali się działaniami Artura. Ludzie uwolnili Coruma Ratha, a on i jego zwolennicy zaatakowali Aquamana i Merę. Po tym, jak został zerwany przez wyższą radę, Arthur omówił konieczność połączenia się ze światem powierzchni dla ludu Atlantydy. Jednak rada nie zgodziła się i uwięziła Tulę, podczas gdy ludzie decydowali o losie Artura.

Po tym, jak Mera i Tula wrócili do latarni morskiej, Artur został usunięty z tronu przez radę, a Corum Rath został koronowany. Używając atlantydzkiego artefaktu zwanego Koroną Cierniową, Rath umieścił wokół Atlantydy potężną tarczę energetyczną, aby nikt nie mógł wejść ani wyjść. Artur próbował uciec z Atlantydy, aby móc sformułować plan, ale władze dopadły go i najwyraźniej został zabity przez Murka.

W ukryciu[]

Po tym, jak został dźgnięty przez Murka na rozkaz Ratha, Arthur jakoś przeżył i zaczął bronić ludzi przed reżimem Ratha w Dziewiątym Trydzie. Podczas swojego pobytu w Tride spotkał mutanta o imieniu Dolphin, który pomógł mu uciec przed lokalnymi władzami. Dolphin zabrał Artura do jednego z schronień mutantów w Dziewiątej Trydzie, gdzie Aquaman słuchał ich sporu. W międzyczasie Mera bezskutecznie wykorzystywała swoją hydrokinetyczną moc przeciwko barierze, a Vulko knował sposób na przełamanie bariery i uzyskanie pomocy po tym, jak uciekł z więzienia podczas uwolnienia Corum Ratha. Zmutowany władca zbrodni imieniem Krush złapał pogłoski o przetrwaniu Artura i wysłał nieuczciwego Maga imieniem Kadaver po Martwego Króla.

Aquaman i Dolphin walczyli z Kadaverem, ale ostatecznie zostali przytłoczeni i schwytani. Po dowiedzeniu się, że Krush zamierza wykorzystać Artura jako grę o władzę z królem, Artur i Dolphin uciekli z Kadaver i uciekli z okolicy. W tym samym czasie czarnoksiężnicy z Atlantydy próbowali aresztować Merę i Tempesta po tym, jak zatrudniła go do pomocy w zniszczeniu tarczy. Również Vulko pozyskał sojusz Wdowieństwa, które próbowało rozbić Koronę od środka.

Podczas gdy Arthur decydował o swoim następnym ruchu, Mera i Tempest walczyli z czarnoksiężnikami z Atlantydy, ale szybko zostali przytłoczeni przez ich wyższą moc. Tempest zdołał złapać wisiorek od jednego z czarnoksiężników, który pozwolił użytkownikowi podróżować przez Koronę Cierniową - dzięki temu wisiorkowi Mera mogła wreszcie włamać się do Atlantydy. W tym czasie Vulko był w stanie odzyskać Trójząb Neptuna, którego zamierzał użyć przeciwko Koronie. Kiedy Krush poszedł spotkać się z Corumem Rathem i powiedzieć mu, że Aquaman wciąż żyje, został zabity przez komandora Murka.

Artur uratował grupę buntowników przed siłami dryfu, którzy zostali doprowadzeni do władcy bestii z Atlantis Jurok Byss. Po spotkaniu z rebelią, Vulko zwrócił Trójząb Neptuna Arturowi, który stał się przywódcą rebelii. Tymczasem komplikacja z wisiorkiem sprawiła, że ​​Mera nie mogła oddychać po przejściu przez barierę, a została schwytana przez King Sharka, który zamierzał zostać kolejnym wielkim bossem przestępczym na miejscu Krusha.

  1. Secret Origins Vol 3 2
  2. Aquaman Vol 7 0
  3. Aquaman Vol 7 8
  4. Aquaman Vol 7 8
Advertisement