DC Wiki
Advertisement

Barbara Gordon jest strażnikiem Gotham City znanym jako Batgirl i elitarnym hakerem komputerowym znanym jako Oracle. Jest córką komisarza Jamesa Gordona i Barbary Eileen Gordon oraz starszą siostrą Jamesa Gordona Jr.

Historia[]

Młodość[]

Barbara Eileen Gordon opuściła rodzinę, gdy jej córka była młoda. Debiut Batmana. To zainspirowało młodą Barbarę do zostania Batgirl. Wkrótce zaczęła pracować z Batmanem i jego nastoletnim partnerem Robinem. Uczęszczała do Burnside College, gdzie krótko spotykała się z Charlesem Dantem. Po pewnym czasie jako Batgirl Barbara wycofała się ze swojej roli. Wkrótce potem została postrzelona w kręgosłup przez Jokera.

Podczas fizjoterapii po kontuzji poznała Francine Charles; zaprzyjaźnili się ze sobą po tym, jak Barbara nauczyła Francine kilku kata, które pomagały jej w ćwiczeniach terapeutycznych.

Szukając innych sposobów walki, Barbara została hakerem i brokerem informacji, przywdziała tożsamość Wyroczni i założyła Birds of Prey. Po latach jej ojciec znalazł klinikę, w której stan Barbary można było złagodzić. Barbara przeszła operację i otrzymała cybernetyczny implant na karku. W pełni wyzdrowiała i wróciła na swoją pozycję jako Batgirl.

New 52[]

Rebirth[]

Mindfields[]

Barbara zaczęła mieć zaniki pamięci i koszmary stworzone przez złoczyńcę o imieniu Fuga, którego odłożyła jakiś czas temu. Korzystając z technologii skanowania umysłu, Fugue poznała wszystkie sekrety Batgirl i kontrolowała umysły kilku innych złoczyńców, aby podłożyli bomby w Burnside, mając nadzieję, że obwini za to Batgirl. Batgirl zemściła się, rekrutując kilka innych bohaterek do powstrzymania złoczyńców iz powodzeniem pokonała Fugue.

W międzyczasie Barbara założyła własną firmę zajmującą się zieloną energią, chociaż musiała zrezygnować z codziennego zarządzania.

Beyond Burnside[]

Po pokonaniu Fugi Barbara postanowiła wyjechać na wakacje do Japonii. Jednak okazało się, że nie było to wcale relaksujące, kiedy wpadła na Kaia, jej starego znajomego, który wpadł w kłopoty z kilkoma azjatyckimi gangami przestępczymi. Batgirl go uratowała, ale nie była zachwycona tym, że Kai używa swojej cywilnej tożsamości, by się chronić, i powiedziała mu, żeby nigdy więcej nie niepokoił „Barbary” przed powrotem do Gotham.

Powrót ptaków drapieżnych[]

Barbara dowiedziała się, że ktoś używa jej starej tożsamości „Wyroczni” i zwróciła się o pomoc do Czarnego Kanarka i Łowczyni, aby wytropić tę osobę.

Son of the Penguin[]

Po powrocie do Burnside Batgirl odkryła, że bękart Pingwina, Ethan, otwierał sklep w mieście, zalewając Burnside bezsensownymi aplikacjami mobilnymi w ramach planu przejęcia tego miejsca i zniszczenia jego ojca. Pomimo swojego techno-kostiumu nie mógł się równać z Batgirl.

Strefa Widmo[]

Wytropienie złoczyńcy doprowadziło Batgirl do National City, gdzie spotkała Supergirl. Młodsza bohaterka poprosiła Barbarę o pomoc w włamaniu się do czarnej strony Cadmusa i uratowaniu uwięzionej telepatki o imieniu Gayle Marsh (Psi). Barbara i Kara połączyły siły, by uwolnić Gayle, ale Gayle użyła Supergirl, aby wejść do Strefy Widmo. Obie bohaterki zdołały uciec, ale zgodnie stwierdziły, że historia się nie skończyła.

Kilka dni później Barbara wzięła udział w targach czystej energii w National City sponsorowanych przez TychoTech, firmę, która wykorzystywała kryptońską technologię skradzioną z D.E.O. stworzyć urządzenie zasilane energią wysysaną ze Strefy Widmo. Podczas odsłonięcia Barbara ponownie spotkała Supergirl, a Dziewczyna ze Stali od razu ją rozpoznała. Magog zaatakował Supergirl podczas wydarzenia i ich bitwa zepsuła urządzenie. Zarówno Batgirl, jak i Supergirl zostały wrzucone do Strefy. Tam zostali schwytani przez Xa-Du, pierwszego więźnia Strefy Widmo. Xa-Du schwytał Psi, zamierzając zmusić ją do otwarcia szczeliny w celu ucieczki ze Strefy, ale otoczyła się psioniczną bańką. Dlatego Xa-Du gotował inne Widmowe Strefy i zamieniał ich dusze w paliwo dla swojej zbroi, aby stać się wystarczająco potężnym, by rozbić skorupę Psi. Batgirl i Supergirl udało się uciec, a gdy Supergirl dotarła do Psi, Batgirl walczyła z Xa-Du. Obie dziewczyny zdołały pokonać złoczyńcę, a Psi odesłał je z powrotem do domu. Po ich przygodzie Barbara i Kara chwaliły się nawzajem, a Barbara zapewniła Karę, że może poprosić ją o pomoc, kiedy tylko będzie jej potrzebować.

The Aqua Ghost[]

Batgirl poszła zbadać rzekomo nawiedzony basen. Według pracowników eteryczna istota pojawiłaby się w basenie, ale nikomu nie zaszkodziłaby, a po wyjściu ludzi z basenu zniknęłaby. Barbara poszła zbadać wodę, ale gdy wyniki wróciły do normy, została przekierowana do profesora Raddena. Przed spotkaniem z nim zbadała go i odkryła jego teorię na temat hydroportacji - a także fakt, że jeden z jego uczniów zaginął mniej więcej w tym samym czasie, gdy opublikował swoje artykuły. Po zbadaniu mieszkania zaginionego studenta odkryła, że student faktycznie wymyślił teorię. Batgirl wywnioskowała następnie, że Radden wykorzystał przeciwko niej teorię swojego ucznia, zamykając ją w alternatywnym wymiarze, a następnie przypisał sobie uznanie za jej pracę. Wtedy zdała sobie sprawę, że uczeń był eteryczną istotą i próbowała przejść na drugą stronę, ale nie mogła, ponieważ jej kotwicy, goście basenu, zawsze opuszczali go, zanim mogła się zmaterializować. Następnie Batgirl zebrała grupę ludzi i sprowadziła ucznia z powrotem.

Czerwona Królowa[]

Batgirl i Nightwing otrzymali wiadomość, która zwabiła ich w to samo miejsce. Zostali zaatakowani przez dwie identycznie ubrane kobiety, które przed popełnieniem samobójstwa przekazały bohaterom wiadomość z pogróżkami. Batgirl i Nightwing wierzyli, że bardzo przypominają kobietę o imieniu Ainsley Wells, z którą Barbara przyjaźniła się, gdy była w liceum. Wiele lat temu Batgirl i Robin odkryli, że Ainsley tworzy nanotechnologiczny lek, który sprzedawała Szalonemu Kapelusznikowi, aby podsycić własne uzależnienie od narkotyków. Ainsley cierpiał z powodu przedawkowania i zerwał kontakt z Barbarą.

Batgirl i Nightwing podejrzewali, że odpowiedzialny jest za to Szalony Kapelusznik, ale odkryli, że był w szpitalu i nie zarządził ataku na nich. Szalony Kapelusznik obudził się w stanie szaleństwa, ostrzegając bohaterów przed kimś zwanym „Czerwoną Królową”. W szpitalu Batgirl odkryła lekarza, który najwyraźniej wpadł w szał. Później odkryli, że za jej zachowanie odpowiedzialne były nanoboty. Batgirl i Nightwing odkryli, że Ainsley zmarł bezdomny i wywnioskowali, że Czerwona Królowa była jej siostrą, Edith, która używała narkotyku opracowanego przez Ainsleya do własnych złych celów.

Batgirl i Nightwing wyśledzili Czerwoną Królową, która zaraziła Nightwing narkotykiem nanobota. Czerwona Królowa poleciła mu zabić Batgirl, obwiniając ją za to, że nie uratowała swojej siostry przed śmiercią. Batgirl była w stanie przywrócić Nightwing zdrowie psychiczne za pomocą swoich elektromagnesów i implantu neuronowego, tymczasowo paraliżując jej nogi. Wspólnie duetowi udało się pokonać Czerwoną Królową i została zatrzymana. Nightwing pomógł Batgirl przywrócić jej mobilność, zanim dwaj bohaterowie rozeszli się.

Dalsze przygody Burnside[]

Kilka miesięcy później Batgirl musiała powstrzymać świąteczne szaleństwo Harley Quinn, kiedy złoczyńca postanowiła zatruć całe przyjęcie bożonarodzeniowe.

Chwilę później nagła zamieć pozostawiła Burnside pokryte śniegiem. Kiedy Pingwin rzucił się, by zaoferować swoją pomoc w rozwiązaniu kryzysu, Batgirl uznała jego nagły altruizm za podejrzany i postanowiła zbadać, dlaczego administracja pogodowa nie przewidziała tej zamieci. Batgirl odkryła, że ktoś sabotował lokalną stację pogodową i stworzył fałszywy ślad, aby wydostać ją z Burnside.

Batgirl wróciła do Burnside i dowiedziała się, że Blacksun wrócił i ukradł urządzenie do kontroli umysłu z laboratorium. Batgirl domyśliła się, że Blacksun pracuje teraz dla swojego ojca i wkrótce odkryła, że Pingwin zamierzał użyć skradzionego urządzenia do przyspieszenia swojej przyszłej kampanii wyborczej. Batgirl udało się zatrzymać obu Cobblepotów i przekazać ich policji.

Wkrótce potem, w obliczu sprawcy przemocy domowej, Batgirl została trafiona hipnotycznym promieniem, który uwięził jej umysł w pętli. Batgirl szukała sposobów, aby wyrwać swój umysł z pętli, w końcu zdając sobie sprawę, że musi działać w zupełnie nieoczekiwany sposób, aby zaskoczyć własny mózg. Batgirl uwolniła się, obudziła i pokonała oprawcę.

The Brightest Star in Heaven[]

Batgirl Annual Vol 5 2 Textless

Batgirl vs James, Jr.

Badając grupę podobnych morderstw, Batgirl zauważyła, że sposób działania mordercy przypomina jej jej brata. Batgirl sprawdziła, czy James Jr. pozostał za kratkami, ale jej brat zasugerował, że te zgony zostały popełnione przez jakiegoś jego fana. James oferował swoje listy od fanów w zamian za przybycie Barbary i od czasu do czasu jej odwiedziny.

Barbara nie zamierzała wracać, dopóki nie wytropiła mordercy i nie dowiedziała się, że kobieta nie była fanką, ale raczej uczennicą jej brata. James Jr. skontaktował się z nią, aby ją poinstruować i sprowokować do konfrontacji z Batgirl. Barbara zgodziła się od czasu do czasu odwiedzać swojego brata, godząc się z myślą, że jest skazana na wieczne splątanie się z bratem i ignorując intrygi Jamesa, by ją zepsuć.

Art of the Crime[]

Batgirl rozpoczęła śledztwo w sprawie wielu makabrycznych morderstw popełnionych przez jej starego wroga Grotesque, który uciekł z Blackgate i nie zadowalał się już zwykłą kradzieżą dzieł sztuki. Batgirl złapała go zaraz po tym, jak zabił starszą parę, ale uciekł, a Batgirl ścigała go.

Batgirl Vol 5 27 Textless

Powrót do oryginalnego kostiumu

Chociaż Batgirl dogoniła Grotesque, jego elektryczne pałki uszkodziły jej implant neuronowy podczas ich walki. Pomimo oszołomienia i ledwo chodzenia, Batgirl goniła go aż do bezpiecznego domu. Wkrótce jednak doznała serii dziwnych wizji i nagle spadła z budynku. Batgirl zdołała się uratować, ale ledwo pamiętała, co widziała w kryjówce Grotesque, a Grotesque podpalił to miejsce i uciekł, zanim zdążyła wrócić. Batgirl wiedziała jednak, że planuje coś wielkiego, więc zakradła się do kwatery głównej GCPD i włamała się do ich bazy danych, aby zebrać informacje. Witała się z ojcem, kiedy nagle straciła przytomność.

Barbara została zabrana do Gotham General Hospital, gdzie powiedziano jej, że muszą wymienić jej implant. Ojciec błagał ją, by wróciła do domu i odpoczęła w oczekiwaniu na operację. Batgirl udawała, że się zgadza, ale gdy tylko poszła do swojej starej sypialni, ślęczała nad danymi skopiowanymi z GCPD. Barbara dowiedziała się o niepokojącym fakcie, że detektyw Evans, oficer przydzielony do sprawy, przestał szukać Grotesque, i dostała listę kryjówek do rozejrzenia się.

Pomimo ryzyka trwałego uszkodzenia mózgu lub obrażeń fizycznych, Batgirl wyruszyła, by powstrzymać swojego masowo mordującego wroga. Odkryła, że Phillipe Rianne, oryginalny Grotesque, został zamordowany jakiś czas temu. Batgirl zmierzyła się z nowym Grotesque i dowiedział się, że był kimś, kto nienawidzi zamożnych rodzin Gotham, więc mordował je i sprzedawał ich kolekcje dzieł sztuki, podczas gdy policja obwiniała i szukała jego poprzednika. Batgirl udało się go powalić, ale kiedy dzwoniła na policję, dostała kolejnego ataku. Kiedy się obudziła, zobaczyła, że przyjechała policja, a detektyw Evan obwinia ją za morderstwo Phillipe Rianne.

Batgirl udało się uciec i wrócić do domu. Po dalszym śledztwie wywnioskowała, że prawdziwą tożsamością Grotesque był detektyw Evan Douglas, który pracował dla Wyrm. Podmienił eksponaty Gotham Museum of Antiquities na podróbki i aby zatuszować swoją zbrodnię, zamierzał wraz ze wszystkimi uczestnikami wysadzić muzeum w powietrze podczas wystawy.

Batgirl zakrada się do muzeum i walczy z Grotesque i Wyrm's Terminals, ale Grotesque odpala bomby. Jednak gdy Terminale odmawiają wykonania jego rozkazów ewakuacji cywilów, Batgirl powala go na ziemię i daje mu wybór między śmiercią razem ze wszystkimi innymi a zaprzestaniem bycia marionetką Wyrma i pomocą jej w ratowaniu ludzi. Grotesque pomaga jej zniszczyć bombę, ale zostaje zabity przez Wyrma.

Trzy dni później Barbara przechodzi operację, a jej chip zostaje pomyślnie naprawiony.

Advertisement