DC Wiki
Advertisement

Batman, który się śmieje (The Batman Who Laughs) - Wydanie zbiorcze drugiego wydania The Batman Who Laughs.

Streszczenie[]

Batman, który się śmieje, pojawił się ponownie w Gotham i nawiązał współpracę z innym Batmanem z Dark Multiverse, zwanym Grim Knight, aby pracować nad śmiercionośnym serum od martwego Bruce'a Waynesa z multiwersu, aby wywołać maksymalny chaos. Zgodnie z planem zaczęli od ścigania Jokera.

Chociaż udało im się zaatakować Arkham Asylum i dotrzeć do celi Jokera, prawdziwy Joker udał się do Batmana z Prime Earth, aby szukać ochrony. Chociaż Batman zgodził się ponownie współpracować z Jokerem, to wszystko była sztuczka, a Joker próbował się zabić, aby aktywować toksynę w swoim organizmie, która stworzyła Batmana, który się śmieje w jego wszechświecie.

Batman, który się śmieje, porwał komisarza Gordona i zabrał go do kryjówki, którą dzielił z Ponurym Rycerzem. Laughs zauważył, że miał nadzieję nawiązać silną współpracę z Gordonem – na swój własny pokręcony sposób.

Batman, który się śmieje, spotkał prawdziwego Batmana w więzieniu Blackgate i chociaż walczyli, Laughs w przebraniu oszukał strażników, aby zaatakowali bohaterskiego Batmana i uciekł.

Laughs zwołał spotkanie, aby spróbować sprzymierzyć się z Court of Owls, prosząc o drobną przysługę, ale odmówili. Wysłali swoją armię Szponów na złego Batmana, ale myśląc przyszłościowo, Laughs odciął przed czasem ramiona wszystkim nieumarłym zabójcom, pozostawiając Dwór bezbronnym dla jego kontrataku. Court of Owls próbował uciec, ale Batman, który się śmieje, zdetonował materiały wybuchowe, które podłożył wcześniej, aby zmienić kształt ich labiryntu i znacznie utrudnić ucieczkę. Śmieje się, że małą przysługą, której chciał, była śmierć ich wszystkich.

Batman, który się śmieje, ponownie spotkał się z Batmanem z Prime Earth, którego prawie wyprzedziła toksyna po śmierci Jokera. Laughs był podekscytowany możliwością posiadania innej wersji siebie, chociaż postrzegał Pierwszego Batmana jako najsłabszą alternatywę w wieloświecie, ponieważ był najmniej kompromisowy w swoich wartościach i dlatego najmniej szczęśliwy. Jednak Laughs doszedł do wniosku, że prawdopodobnie może być składnikiem jego złego serum Wayne'a, którego mu brakowało, i włożył strzykawkę w klatkę piersiową Pierwszego Batmana, aby zakończyć transformację.

Dzięki interwencji Alfreda i młodego Bruce'a Wayne'a z innego wszechświata, Batman z Prime Earth został uratowany, a Batman, który się śmieje, został pokonany i pobity o centymetr od życia przez Batmana z nagrobkiem jego własnej matki. Następnie został zabrany i zamknięty w lochu w Sali Sprawiedliwości.

Zeszyty[]

  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #1
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #2
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #3
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #4
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #5
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #6
  • The Batman Who Laughs (Volume 2) #7
  • The Batman Who Laughs: The Grim Knight #1 (2019)
Advertisement