DC Wiki
Advertisement

Batman/Flash: Przypinka to czteroczęściowy, crossover przedstawiający historię Batmana i Flasha.

Streszczenie[]

Batman bada w jaskini przypinkę, którą znaleźli z Flashem po powrocie Wally'ego. Kiedy dochodzi do reakcji z maską Psycho-Pirata  Bruce wzywa Barry'ego, a ten zapowiada się za minutę. Nagle ktoś wpada do jaskini, to Reverse-Flash. Thawne bije Batmana do utraty sił, a następnie znajduje list od jego ojca z Flashpointu i niszczy go na kawałki. Bruce wie że kiedy Reverse-Flash zaczyna wibrować, dotyka podłoża i tak, więc wbija mu batarang w stopę. Walka trwa i Batman upada, wtedy Thawne znajduje przypinkę i znika, ale kiedy pojawią się znowu, jest śmiertelnie ranny i twierdzi, że widział Boga. Flash zjawia się za późno.

Barry i Bruce analizują zebrane dowody i wymieniają się informacjami, zastanawiając się gdzie zniknął wtedy Thawne i co go zabiło. Barry postanawia skorzystać z Kosmicznej Bieżni, aby przenieść się w czasie do momentu kiedy ktoś zabił Reverse-Flasha, Batman udaje się razem z nim. Tym razem korzystanie z bieżni jest zakłócane i lądują w innym miejscu i czasie, a bieżnia zostaje zniszczona. Bruce od razu poznaje to miejsce, to jaskinia, w której znalazł go ojciec, wtedy pojawia się Thomas Wayne z Flashpointu.  

Thomas Wayne ukrywa się w jaskini podczas gdy na ziemi trwa wojna między Amazonkami i Atlantydą, których wrogowie sobie narobił, depczą mu po piętach i jest tylko kwestia czasu, zanim pojawią się w jaskini. Już ma detonować swoją kryjówkę gdy zjawiają się w niej Flash razem z innym Batmanem, jego synem Bruce'em. Flash nie rozumie, dlaczego świat Flashpointu nadal istnieje, w końcu powinien zniknąć kiedy naprawił on zmienioną historię, a jednak coś go podtrzymuje. Flash musi naprawić Kosmiczną Bieżnię, ale wtedy do jaskini wpadają wrogowie, żeby dopaść Batmana. Thomas i Bruce powstrzymują atak, a Flash zbiera się za naprawę, zajmuje mu to chwilę i są gotowi do drogi, Bruce chce, aby ojciec poszedł razem z nim, ale ten zostaje i każe im uciekać, na koniec mówi Bruce'owi, żeby nie robił tego dla niego, że nie musi być Batmanem. Świat Flashpointu się rozpada, a Flash i Batman uciekają za pomocą bieżni, natrafiają na ślad Reverse-Flasha, który jeszcze nie zginął.

Flash i Batman ścigają Thawne'a poprzez strumień czasu, ale oddala się on, znikając gdzieś, gdzie spotyka odpowiedzialnego za wszystkie wydarzenia. Tajemniczy głos woła Barry'ego i chce, aby sobie o nim przypomniał tak jak przypomniał sobie Wally'ego. Bieżnia rozpada się na kawałki i nie mają jak ścigać dalej Thawne'a. Batman namawia Barr'ego aby wsłuchał się w głos, który chce, by ten wypowiedział jego imię, Jay. Z oddali słychać krzyki Reverse-Flasha, który został zabity przez potężną istotę, Barry wymawia imię Jay i przed nimi pojawia się inny Flash z hełmem Hermesa, tłumaczy, że jest jego przyjacielem i jego oś czasu również została wymazana, ale Barry znowu go zapomina i Jay nie może wrócić do domu. Po pewnym czasie Flash i Batman spotykają się nad grobem Thomasa Wayne'a podsumowując wspólne przeżycia i to jak wiele pytań pozostawiły te wydarzenia.

Zeszyty[]

Advertisement