DC Wiki
Advertisement

Batman: Ślub (The Wedding) - Historia napisana przez Toma Kinga. Siódmy tom trzeciego wydania serii Batman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

The Gift[]

Podróżujący w czasie superbohater Booster Gold, zainspirowany przygodą Supermana do alternatywnej rzeczywistości, w której przeżył Krypton, postanowił, jako prezent ślubny dla Batmana, stworzyć alternatywną rzeczywistość, w której przeżyli rodzice Bruce'a. Jednak po zmianie osi czasu Booster został uwięziony w tej nowej, mroczniejszej rzeczywistości na dwa lata, dopóki nie był w stanie jej ponownie naprawić. Booster powiedział Bruce'owi o jego próbie podarunku, ale został trwale pokryty bliznami po tym incydencie.

The Best Man[]

Kiedy Joker odkrył, że Batman i Kobieta-Kot biorą ślub, zorganizował atak, który jego zdaniem zrujnowałby ich ślub. Biorąc zakładników w katedrze, zmusił Batmana do udziału w jego pozorowanej ceremonii. Kobieta-Kot przybyła, pomimo prośby Batmana, aby została w domu, i walczyła z Jokerem, gdy Batman był ubezwłasnowolniony. W ramach swojego planu Joker dał Catwoman możliwość wykrwawienia się i śmierci, ale odmówiła i aktywnie uratowała mu życie. Chociaż klaun został zatrzymany, a ślub uratowany, podczas walki Joker dostał się do głowy Kobiety-Kota, budząc wątpliwości, że może gdyby Batman był szczęśliwie w kochającym się małżeństwie, nie byłby już Batmanem.

Później, walcząc z Kite-Manem, Batman zasugerował Catwoman, aby ich ślub odbył się o świcie, na szczycie budynku, w którym się aktualnie znajdowali - Finger Tower. Para znalazła sędziego, który poprowadził ceremonię – jeden z nich był tak pijany, że zapomniał o ich tożsamości po fakcie. Bruce poprosił Alfreda, aby był jego drużbą i świadkiem, podczas gdy Kobieta-Kot uwolniła Holly Robinson z więzienia, aby działała jako jej druhna i świadek.

The Wedding of Batman & Catwoman[]

Chociaż wszystko szło zgodnie z planem, Bruce krótko przemyślał ślub, ale po krótkim zastanowieniu z przekonaniem powiedział Alfredowi, że jest gotowy.

Selina miała własne wątpliwości, ponieważ jej druhna Holly nadal podsycała strach Seliny, że małżeństwo zrujnuje Batmana.

Tego świtu, po tym jak wszystko zostało ustawione, Kobieta-Kot nigdy nie przybyła, zostawiając Bruce'a samego przy ołtarzu. Poddała się strachowi i wierzyła, że niebranie ślubu jest najlepszym wyjściem.

Kiedy Holly Robinson wróciła do Arkham Asylum, poinformowała Bane'a, że udało jej się zatrzymać ślub. Wszystkie wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy zostały zaaranżowane przez Bane'a, aby psychicznie i emocjonalnie złamać Nietoperza.

Zeszyty[]

  • Batman (Volume 3) #45 (The Gift, Part 1)
  • Batman (Volume 3) #47 (The Gift, Finale)
  • Batman (Volume 3) #48 (The Best Man, Part 1)
  • Batman (Volume 3) #49 (The Best Man, Finale)
  • Batman (Volume 3) #50 (The Wedding of Batman & Catwoman)
Advertisement