DC Wiki
Advertisement

Batman: Arkham Asylum: The Road to Arkham” – jednozeszytowa specjalna opowieść, opowiadająca o podróży Batmana i Jokera.

Miała swoją amerykańską premierę w kwietniu 2009 roku.

O komiksie[]

Twórcy[]

  • Redaktor naczelny: brak
  • Rysownik: Carlos D'Anda
  • Pisarze: Alan Burnett
  • Kolorysta: Carrie Strachan
  • Okładka: Carlos D'Anda
  • Warianty okładki: brak
  • Edytorzy: Scott Peterson, Kristy Quinn

Informacje[]

  • Ilość stron: 9 stron
  • Prawa autorskie: DC Comics, 2009

Fabuła[]

W deszczowy wieczór w Gotham City, Batman tuż po złapaniu Jokera zamknął go w Batmobilu, zamierzając przewieźć go do azylu Arkham. Błazen nie zdawał sobie jednak sprawy, w jakich jest kłopotach i dokuczał mścicielowi, nieustannie wypytując o drogę. Jego „zabawę” przerwał telefon od Wyroczni, której Mroczny Rycerz nakazał poinformować komisarza Gordona i naczelnika Sharpa o dostarczanym pacjencie.

Barbara była zadowolona z postępów, jakie osiągnęli w przeciągu ostatnich miesięcy, lecz Batman nie podchodził do tej sprawy w ten sposób. Zauważył bowiem, że ktoś anonimowy naprowadzał ich na kolejnych przestępców, dając wskazówki. Wrócił pamięcią do pierwszej wskazówki, jaką znaleźli w biurze doktor Cassidy, tuż po jej porwaniu. Następnie ukazała się próbka z substancją podobną do gazu strachu Stracha na Wróble, ale będąca o wiele silniejsza w działaniu, która naprowadziła ich na trop przestępcy. Obie sprawy coś łączyło, lecz z rytmu wywiązał się Joker, który został złapany podczas próby napaści na burmistrza Gotham, który to ostatecznie zrezygnował ze swojego stanowiska. Mściciel poprosił Wyrocznię, aby spróbowała ustalić, kto dał cynk policji.

W tym czasie w azylu naczelnik przygotowywał pracowników ośrodka do przyjęcia Jokera. Harley Quinn korzystając z nieuwagi personelu, wymknęła się i podała tajemniczy specyfik Bane'owi, chcąc go uciszyć. Batman zbliżając się do celu, zaczął podejrzewać, że noc dopiero się rozpoczęła i najgorsze dopiero nadejdzie.

Obsada[]

Role główne

  • Bruce Wayne/Batman
  • Joker

Role drugoplanowe

  • Barbara Gordon/Wyrocznia
  • James Gordon
  • Sarah Cassidy
  • Quincy Sharp
  • Victor Zsasz
  • Jonathan Crane/Strach na Wróble
  • Bane
  • Harleen Quinzel/Harley Quinn

Ciekawostki[]

  • Wydarzenia opisane w zeszycie mają miejsce kilka minut przed Batman: Arkham Asylum, przed dostarczeniem Joker przez Batmana do azylu Arkham.
  • Na tylnej stronie okładki pojawili się również Trujący Bluszcz i Zabójczy Kroko, lecz w samej historii nie zostali zaprezentowani.

Zobacz też[]

Advertisement