DC Wiki
Advertisement

Dark Knight, Dark City to historia Batmana napisana przez Petera Milligana z ilustracjami Kierona Dwyera. Ilustracje na okładce są autorstwa Mike'a Mignola. Został opublikowany w serii Batman jako przerywnik między końcem biegu Marva Wolfmana a początkiem biegu Alana Granta.

Ta historia jest godna uwagi z tego, że przedstawia znacznie mroczniejszą wersję Człowieka-Zagadki. W tej historii jest postrzegany jako bardziej okrutny i krwiożerczy niż wcześniej. Godne uwagi jest również dodanie nadprzyrodzonych elementów do mitologii Batmana, co sugeruje, że morderstwa Wayne'a były czymś więcej niż przypadkowym przestępstwem. To jest temat, który był używany w innych historiach.

Streszczenie[]

W 1765 r. grupa okultystów, w tym Jacob Stockman i Thomas Jefferson, odprawia rytuał zwany „Ceremonią Nietoperza”. Ten rytuał przywołuje demona nietoperza Barbathosa, kultyści muszą poświęcić niewinnego, aby kontrolować demona. Wybierają odurzoną dziewczynę o imieniu Dominique, która przeszła przez sześć etapów przygotowań, aby zmienić ją w „człowieka nietoperza”. Barbathos zostaje wezwany, ale Jefferson waha się przed zabiciem dziewczyny i zostają zaatakowani przez skrzydlatego potwora. Okultyści uciekają i pieczętują za sobą świątynię. Dziewczyna zostaje uwięziona w środku z potworem. Gotham City zostało zbudowane na ziemi nad świątynią. Wiele lat później, w 1793, Stockman pisze dziennik. To wyznanie odkrywa Człowiek-Zagadka, gdy kradnie antyki w czsach współczesnych. Człowiek-zagadka postanawia odtworzyć rytuał, wybierając Batmana na „człowieka nietoperza” i przeprowadzając go przez sześć etapów przygotowań. Są to kolejno:

  1. Pocałować usta wisielca
  2. Kąpiel w ludzkiej krwi
  3. Taniec z umarłymi w „Danse Macabre”
  4. Zabicie dzikiego psa srebrnym sztyletem
  5. Poderżnięcie gardła nieochrzczonemu dziecku
  6. Taniec szabatowy przed diabłem, reprezentowanym przez rogatego kozła

Człowiek-zagadka wzywa Batmana i komisarza Gordona na dach Kwatery Głównej GCPD. Otrzymują zagadkę od zahipnotyzowanej kobiety przebranej za Sfinksa, która następnie zeskakuje z dachu i zabija się. Śledzą Człowieka-Zagadkę do biblioteki, w której powiesił ochroniarza. Batman musi uratować strażnika za pomocą reanimacji usta-usta. Człowiek-zagadka porywa również czworo dzieci, więc Batman go ściga. Następna zagadka prowadzi do centrum transfuzji krwi.

Batman ratuje pierwsze dziecko, ale Człowiek-Zagadka ustawia bombę, aby Batman został pokryty krwią. Następna zagadka prowadzi Batmana na cmentarz. Batman zostaje zaatakowany przez kilka zombie, które okazują się być robotami pokrytymi martwym ciałem. Drugie dziecko ma zagadkę, która prowadzi Batmana do baru, gdzie zostaje zaatakowany przez psy. Barman podaje mu srebrny sztylet do obrony, a po dźgnięciu psa uświadamia sobie, że to kolejna sztuczka. Człowiek-zagadka daje Batmanowi następną lokalizację, w której umieścił piłeczkę pingpongową w gardle trzeciego dziecka. Batman jest zmuszony do wykonania pilnej tracheotomii, aby uratować dziecko. Zagadka dotycząca tego dziecka prowadzi go do domu z lustrami, gdzie obok kozy siedzi trzecie dziecko. Poplecznik Człowieka-Zagadki atakuje go miotaczem ognia, a on tańczy dookoła, aby uniknąć płomieni. Batman śledzi Człowieka-Zagadkę do jego ostatniej lokalizacji, budynku, w którym znajdowała się oryginalna świątynia.

Człowiek-zagadka łapie Batmana, wyjaśnia rytuał i przygotowuje się do złożenia go w ofierze. Oboje są zaskoczeni, gdy przemawia Barbathos. Barbathos wyjaśnia, że jest duchem w Gotham i stworzył Batmana, aby pewnego dnia go uwolnił. Człowiek-zagadka ucieka przerażony, pieczętuje grób i podpala budynek. Barbathos przedstawia Batmanowi wizję okultystów. Wyjaśnia, że Batman i Dominique są bratem i siostrą nietoperza. Skrzydlaty stwór, który zaatakował okultystów, był nietoperzem normalnej wielkości, wydawał się potworem tylko dlatego, że byli przerażeni. Alfred Pennyworth przybywa, aby otworzyć świątynię, a Batman pomaga duchowi Dominique w ucieczce. Jej szczątki są pochowane na prywatnym cmentarzu Wayne'ów. Batman uznaje, że nie ma znaczenia, czy za jego pochodzeniem stał demon, ponieważ te doświadczenia były prawdziwe i uczyniły go tym, kim jest.

Zeszyty[]

  • Batman #452
  • Batman #453
  • Batman #454
Advertisement