DC Wiki
Advertisement

Batman: Lost #1 - pojedynczy zeszyt opublikowany jako tie-in crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Uwięziony w mrocznym multiwersum Batman gubi się w niekończącym się koszmarze.

Zaczyna się od 78-letniego Bruce'a Wayne'a, który zgadza się przeczytać swojej wnuczce Janet historię o swojej przeszłości między wieloma, które spisał, gdy się starzał. Wybiera książkę zatytułowaną „Sprawa syndykatu chemicznego”, pierwszą przygodę Bruce'a w roli ulubieńca Batmana i Janet. Otwierając książkę, jest zaskoczony, że zaczyna się ona od okna (reprezentującego portal, który wpuścił Barbatosa na Pierwszą Ziemię), ale gdy uspokoiła go Janet, zaczyna czytać.

W trakcie narracji pojawiają się jednak pewne rozbieżności z pierwotną opowieścią. Po przybyciu do rezydencji Lamberta zapewnia Lamberta Juniora, że wie, że jest niewinny, ale zauważa, że okno jest pokryte krwią. Jr. wyjaśnia, że widział cień za tym oknem, ale jest on zawsze przesiąknięty krwią, ponieważ ptaki cały czas o niego uderzają.

Nagle Bruce znajduje się w zupełnie innej scenerii: w kontekście sprzed cywilizacji, prawdopodobnie tym, o którym wspominano na początku „Dark Nights: Metal” #1, wojna toczy się między mężczyznami przebranymi za nietoperze i mężczyznami przebranymi za jastrzębie . Tajemnicza postać w czarnej szacie mówi mu, że to początek jego historii. Przedstawia przywódcę nietoperzy jako tego, który przyjmie imię Hath-Set: Bruce wydaje się pamiętać to imię, ale nie może do końca powiedzieć, skąd ono pochodzi. Przywódcy jastrzębi to „ci, którzy przez wiele żyć powrócą jako Hawkman i Hawkgirl”. Ten moment rozpoczyna wojnę między dwoma symbolami, nietoperzem i ptakiem, która obejmie całą historię ludzkości. Bruce ciągle odrzuca tę historię, mówiąc, że jest zupełnie inna niż jego. Kobieta odpowiada: „Dwie historie to jedno”. Barbatos zdecyduje tutaj, że jego statkiem będzie Bruce, bo to on "widział na początku".

Kolejny błysk: gdy grupa młodych dzikusów wiwatuje na powrót swojego bohatera na pustyni, Batman odzyskuje rozsądek i przypomina sobie, że jest uwięziony w Mrocznym Multiwersie i musi znaleźć wyjście. Nagle dzikusy zostają zastrzelone przez Hawk Patrol, dowodzony przez nikogo innego jak Damiana Wayne'a, syna Bruce'a w Dark Multiverse. Damian mówi Bruce'owi, że uczynił nietoperza symbolem zagłady i nakazuje otworzyć do niego ogień.

Janet namawia Bruce'a, by się obudził, wracając do pierwszej historii: Sprawy Syndykatu Chemicznego. Batman jest uwięziony w kloszu, ponieważ odkrył, że Stryker, partner Lamberta, wrobił Lamberta Jr., więc wyglądałby na mordercę, a sam Stryker przejąłby kontrolę nad ich firmą. Batman chce znaleźć okno do ucieczki, ale Janet przekonuje go, by poszedł za Strykerem po drabinie, która zabiera go...

...do satanistycznego rytuału. Bruce jest identyfikowany przez swoich współpracowników jako Thomas Wayne i jest wezwany do poświęcenia dziewczyny, aby ukończyć Ceremonię Nietoperza. Ziemia się trzęsie, gdy ogłasza się przybycie Barbatosa. Bruce zbliża się do kobiety, aby ją uratować. Budzi się i mówi mu, że umrze w tej krypcie, a nad jej grobem zbudują wielkie miasto Gotham. Jest tylko pionkiem w planie uczynienia Batmana tym, kim ma się stać, aby mógł być naczyniem dla Barbatosa.

Po raz kolejny sceneria zmienia się w nieprzewidywalny sposób: Batman trafia do Gotham, w którym Joker został burmistrzem i podyktował tylko jedną zasadę: nie ma żadnych zasad. Obok niego stoi mężczyzna przebrany za Zieloną Strzałę i dzieciak przebrany za Batgirl: ścigają ich psychopaci przebrani za głównych łobuzów w galerii łobuzów Batmana. Bruce jest zmęczony graniem, więc mówi, że nie będzie już biegał, ku zdumieniu Janet.

Wracając do sprawy Syndykatu Chemicznego, Batman podąża za Strykerem w fabryce chemicznej, nakazując Strykerowi, by powiedział mu, kim jest. Stryker odwraca się z szerokim uśmiechem na twarzy, mówi „Hej. Wiesz. Zawsze wiedziałeś”, po czym wskakuje do zbiornika z kwasem.

Przez lornetkę w kształcie sowy Bruce widzi wewnątrz stali, którą Wayne Industries produkuje do budowy większości budynków w Gotham „coś strasznego”, co sugeruje, że Plemię Nietoperza nadal działa. Nagle atakuje go Szpon z Dworu Sów (odnosi się do Alana Wayne'a) i mówi, że Dwór ma większe plany niż mu się wydaje. Bruce/Alan jest teraz na środku ulicy, w świetle dziennym, zachwyca się nietoperzami, sowami i jest Brucem Waynem, ku oszołomieniu miejscowych policjantów. Scena bardzo przypomina początek "Batmana" #3. Podobnie, po zobaczeniu wizji Wonder Woman, Bruce/Alan wpada do włazu, znikając.

Teraz znajduje się w kosmicznej walce. W swoim statku kosmicznym odnajduje sojusz z Harley Quinn, która mówi mu, że poszła za nim, aby uniknąć Wojen Sprawiedliwości na Ziemi. Bruce wybija okno statku kosmicznego, wylatując i nie mając już zamiaru wyjaśniać historii Janet.

Pod koniec Sprawy syndykatu chemicznego Batman odmawia podążania za normalnym biegiem wydarzeń, mówiąc, że to jest TA historia: ta o nietoperzach i ptakach. Zdaje sobie sprawę, że ptaki wciąż rozbijają się o okno, ponieważ przyciągają je wibracje metalu, co pomaga mu przypomnieć sobie, co się dzieje: jest Batmanem, jest uwięziony w Mrocznym Multiwersum i musi znaleźć okno, aby się z niego wydostać. Musi ufać ptakom i dlatego w swoim życiu trzymał ich tak wiele wokół siebie, nawiązując do Robinów.

Janet jest zdenerwowana zmianami w historii, więc przekształca się w demoniczną wersję siebie, czołgając się po suficie, gdy stary Bruce, teraz świadomy oszustwa Barbatosa, każe mu wyjść i stawić mu czoła. Barbatos odpowiada, stawiając Bruce'a naprzeciw surowej rzeczywistości: każdy jego ruch, od pierwszego przypadku, był ukształtowany przez działania ptaków i nietoperzy, pracujących w cieniu, aby uczynić go tym, kim powinien się stać. Barbatos był zawsze obecny, tworząc historię Batmana, odkąd zobaczył go, gdy upadł w czasie i wybrał nietoperza jako symbol nadziei. Barbatos jest nietoperzem, ojcem, właśnie dlatego Bruce rozwiązywał każdą sprawę, z którą miał do czynienia w swojej karierze. Stary Bruce nie może już dłużej znieść przemowy, więc rzuca się na okno, rozbijając je.

Bruce jest teraz w obecności Dark Multiverse. Pośrodku stoi gigantyczny Barbatos z własną twarzą, otoczony niezliczonymi skorumpowanymi wersjami Batmana i negatywnymi światami. Reprezentują one wszystkie lęki i porażki Bruce'a, wszystko, co mogłoby się wydarzyć, gdyby nie pomoc Barbatosa. Wybrał z Dark Multiverse to, co nazywa „prawdziwymi wersjami” Bruce'a, ponieważ teraz podporządkowują sobie jego przyjaciół z Ligi Sprawiedliwości. Bruce jest tym wszystkim przytłoczony, przyznając, że nie chce już znać prawdy. Rezygnuje, wracając do czytania opowiadań Janet od początku.

Ta zaczyna się od okna i krzyku zagubionego w ciemności...

W "Symphony of Destruction" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman

Złoczyńcy:

  • Barbatos
    • Dark Knights
      • The Dawnbreaker
      • The Drowned (Poza kadrem)
        • Mera (Dead Water)
      • The Merciless
      • The Red Death

Pozostali:

  • Alan Wayne (Halucynacje)
  • Alfred Stryker (Halucynacje)
  • Bat-Tribe (Halucynacje)
  • Bird Tribe (Halucynacje)
  • Commissioner James Gordon (Halucynacje)
  • Court of Owls (Halucynacje)
    • Talon (Halucynacje)
  • Hawk Patrol (Halucynacje)
    • Captain Damian Wayne (Halucynacje)
  • Harley Quinn (Dark Multiverse) (Halucynacje)
  • Hath-Set (Halucynacje)
  • Janet (Halucynacje)
  • Justice League
    • Aquaman
    • Flash (Barry Allen)
    • Green Lantern (Hal Jordan)
    • Wonder Woman
  • Lambert (Halucynacje)
  • Nightwing (Halucynacje)
  • Superman (Halucynacje)
  • Thomas Wayne / Doctor Hurt (Halucynacje)
  • Jefferson (Halucynacje)
  • Hawkman (Wspomniany)
  • Hawkgirl (Wspomniany)
  • Hyper-Adapter (Wspomniany)
  • Mayor Joker (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Dark Multiverse
  • Gotham City (Halucynacje)
    • Ace Chemical Processing Plant (Halucynacje)
    • Wayne Manor (Halucynacje)

Przedmioty:

  • Nth Metal (Halucynacje)

Ciekawostki[]

  • Stary Bruce Wayne z opowieści ma 78 lat. Jest to również wiek „redakcyjny” Batmana, ponieważ jego pierwsze pojawienie się datuje się na 1939 r., a „Batman: Lost” ukazał się w 2017 r.
  • Wśród tomów w bibliotece starego Bruce'a, opowiadających jego najsłynniejsze historie, możemy zobaczyć: „Sprawę Syndykatu Chemicznego”, „Trybunał Sów”, „Lonely Place of Dying”, „Knightfall”, „Hush”, „ Mroczne zwycięstwo, „Wrogowie publiczni”, „Córka demona”, „Under the Red Hood”, „Mroczne Odbicie”, „Długie Halloween”, „Wieża Babel” i „Człowiek, który się śmieje”. Dodatkowo obok tych kultowych historii pojawia się nieznany tytuł, zatytułowany „No Justice”. Wydaje się to być wskazówką do wielkiej historii „planowanej na 2018 rok”, według samego pisarza Scotta Snydera, jak twierdzi na Twitterze.
  • Ten tytuł jest odzwierciedlony w metalowym one-shocie Hawkman: Found #1.
Advertisement