DC Wiki
Advertisement

Batman: The Devastator #1 - pojedynczy zeszyt opublikowany jako tie-in crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Dark Multiverse. Ziemia -1

Superman zawsze był najlepszym przyjacielem Bruce'a, ale był nie tylko tym: był światłem nadziei dla ludzkości. Ludzie na Ziemi postrzegali go jako wszechwiedzącego strażnika, jedyną siłę, na której zawsze mogli polegać, bez względu na to, co się stało i kto był wrogiem. Bruce również w niego wierzył i miał nadzieję na lepszą przyszłość, zarówno dla siebie, jak i dla całej planety. Ale pewnego dnia wszystko zblakło: Liga próbowała dowiedzieć się, co się stało, czy to burza słoneczna wpłynęła na niego, czy może Lex Luthor opracował nowy rodzaj kryptonitu. Ale nie było to nic szczególnego: Superman po prostu okłamywał wszystkich. Batman patrzył na niego niszczącego budynki pełne ludzi dla zabawy, ciesząc się z zabijania. Wciąż miał w sercu nadzieję, że istnieje powód, a może i lekarstwo, by sprowadzić swojego najlepszego przyjaciela.

Ale wtedy Clark zabił Lois Lane. Kobietę, którą zawsze kochał bardziej niż kogokolwiek, a przynajmniej tak twierdził. Kiedy zrozumiał, że nie ma innego wyjścia, Batman podjął ostateczną decyzję: zaraził się zmodyfikowaną odmianą wirusa Doomsday Virus, którą zmodyfikował sam Bruce. Przemieniając się w obrzydlistwo przypominające oryginalnego Doomsdaya, ale także uzbrojony w intelekt Bruce'a i potężny oddech kryptonitu, Batman nazywający siebie Devastatorem zabił Supermana. Ale po zrobieniu tego zdał sobie sprawę, że jest już za późno: Ziemia jest skazana na zagładę, zanikając. I wtedy przyszedł: śmiejący się Batman.

Opowiedział mu o Mrocznym Multiświecie, wymiarze, w którym przebywał jego świat i świat wielu innych Batmanów. Wyjaśnił, że światy będące częścią tego wymiaru były od samego początku skazane na przetrwanie innego Multiverse. A potem mówił o jednej szczególnej wersji Ziemi, w której nadzieja i wiara tkwiące w postaci Supermana były silniejsze niż kiedykolwiek. Śmiejący się Batman sprowadzi Devastatora na ten świat, aby on i Barbatos mogli pokazać ludzkości, jak bardzo się mylą co do swojego skauta w kolorze niebieskim. I oczywiście Devastator zgodził się: nie był w stanie uratować ludzi ze swojego świata przed kłamstwami Clarka, ale zrobi to na tej nowej Ziemi.

Multiverse. Ziemia-0. Metropolis

Lois i Jimmy rozmawiają o tym, co stało się z planetą i bohaterami, którzy zniknęli z kraju. Wszyscy, w tym ich bohater: Superman. Lois mówi Jimmy'emu, żeby był pełen nadziei i że wszystko będzie dobrze. W tym momencie Bruce Wayne wchodzi do Daily Planet: Lois, widząc go, pyta go, dlaczego tu jest, a nie pomaga w kryzysie. Ale potem Bruce się zmienia: nie jest Batmanem tej Ziemi, ale Dewastatorem. Lois jest zszokowana wizją, a jeszcze bardziej zszokowana, gdy Bruce wyjawia, że ​​zmusił ją do rozprzestrzenienia wirusa Zagłady w całej Metropolii: mieszkańcy miasta Supermana zamienią się w Doomsdays, aby mogli z nim walczyć, gdy zrozumieją jego kłamstwa.

Gdy Dewastator udaje się do Fortecy Samotności, Lois wraca do domu i zamyka Jona w bezpiecznym bunkrze, zbudowanym tak, by wytrzymać nawet samego Człowieka ze Stali. Jon boi się i nie może pojąć, co się dzieje, ale potem to dostrzega: poza szklaną ścianą swojego bezpiecznego pokoju jego matka zamienia się w potwora przypominającego Doomsdaya.

Tymczasem Devastator dotarł do Fortecy i szybko zajął się Lobo. Potem zrobił to, co kazał mu Barbatos: ukradł kamerton anty-monitora, który Bruce Wayne z tej Ziemi ukrył pod Supermanem. Antena wykorzysta moc Supermana, ponieważ Clark jest teraz uwięziony i używany jako potężna bateria w Mrocznym Multiwszechświecie, aby sprowadzić cały Multiverse w Ciemność. I tak z powodu Supermana wszystko upadnie i być może tym razem ludzie zrozumieją, że ich nadzieja na Człowieka ze Stali jest fałszywa i niesłuszna.

W "Symphony of Destruction" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman: The Devastator (Wspomnienia i wątek główny) (Geneza)

Postacie poboczne:

  • Dark Knights (Wspomnienia i wątek główny)
    • The Batman Who Laughs (Wspomnienia)
  • Jimmy Olsen
  • Lois Lane-Kent (Ziemia 0) (Zainfekowano wirusem Doomsdaya)

Złoczyńcy:

  • Lobo (Ziemia 0)
  • Guardian
  • Supergirl (Zainfekowano wirusem Doomsdaya)
  • Superman (Ziemia -1)
  • Superwoman

Pozostali:

  • Batman (Poza kadrem)
  • Commissioner Jim Gordon
  • Firestorm (Cameo)
  • Green Lantern (Simon Baz) (Cameo)
  • Green Lantern (Jessica Cruz) (Cameo)
  • Justice League (Ziemia -1) (Wspomniany)
  • Superboy
  • Superman (Ziemia 0)
  • The Flash (Cameo)
  • Barbatos (Wspomniany)
  • Beppo (Wspomniany)
  • Darkseid (Ziemia -1) (Wspomniany)
  • Doomsday (Wspomniany)
  • Justice League (Ziemia 0) (Wspomniany)
  • Lex Luthor (Wspomniany)
  • Lobo (Ziemia -1) (Wspomniany)
  • Lois Lane (Ziemia -1) (Wspomniany) (Nie żyje)
  • Mister Mind (Wspomniany)
  • Robin (Wspomniany)
  • The Joker (Wspomniany) (Nie żyje)

Lokalizacje:

  • Dark Multiverse (Wspomnienia)
    • Earth -1 (Debiut) (Wspomnienia)
      • Metropolis
  • Multiverse
    • Earth 0
      • Arctic Circle
        • Fortress of Solitude
      • United States of America
        • Gotham City
          • Challengers Mountain
        • Metropolis
          • Daily Planet
        • Washington, D.C. (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Doomsday Virus (Wspomnienia i wątek główny)
  • Green Kryptonite (Wspomnienia)
Advertisement