DC Wiki
Advertisement

Batman: The Drowned #1 - pojedynczy zeszyt opublikowany jako tie-in crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Dark Multiverse. Ziemia -11. Gotham City

Na Ziemi -11 metaludzie się zbuntowali i prowadzili wojnę z ludzkością: podczas tego konfliktu Bryce Wayne straciła swoją miłość, Sylwestra Kyle'a. Został zabity przez metaludzi, ale Bryce się zemściła. Gdy tylko jeden konflikt się skończył, zaczął się kolejny: Atlantydzi wyszli z narzuconego sobie wygnania, mówiąc o pokoju, ale Bryce wiedziała lepiej: nigdy nikomu nie ufaj. Wiedziała, że ​​planują zaatakować, i tak zrobili: aby przekazać im wiadomość, brutalnie zabiła ich królową, Aquawoman.

Atlantydzi próbowali się zemścić, ale Bryce była o krok do przodu: została Utopioną, modyfikując się genetycznie, by móc żyć i walczyć pod wodą na równi ze swoimi wrogami. Znalazła też sposób na zdobycie kolejnej straszliwej mocy: tworzenie armii Martwych Wód, skorumpowanych żołnierzy płazów odpowiadających tylko jednemu mistrzowi. Tocząc wojnę z Atlantydą, całkowicie zniszczyła swojego wroga, ale musiała też zobaczyć, jak jej świat utonął, każda forma życia zniszczona przez ciemną otchłań.

Gdy próbowała naprawić sygnał, jedyne światło, jakie pozostało na jej planecie, spotkała śmiejącego się Batmana, który przyszedł ją zwerbować: miał coś w sobie, w głosie, co ją uspokajało. Ufała mu i wkrótce dowiedziała się dlaczego: podobnie jak ona był echem człowieka żyjącego w świecie światła. Człowieka, który swoimi koszmarami stworzył światy zamieszkujące Mroczny Multiwers, odpowiednik światła zbudowanego z cierpienia i straszliwych rzeczywistości. Bryce, podobnie jak inni Mroczni Rycerze, jest jednym z synów tych światów, obłąkaną wersją człowieka żyjącego w świetle: podobnie jak jej nowi koledzy z drużyny musi walczyć, by podbić światło i zdobyć dla siebie idealny świat.

Multiverse. Ziemia-0, miasto Amnesty Bay. Obecnie

Misją Bryce jest zniszczenie miasta Aquamana, Amnesty Bay: dzięki jej ciału, które przystosowało się do podwodnego życia, oraz dzięki mocy wzywania Martwych Wód, Utopiona przejmuje kontrolę nad miejscem i szybko pokonuje królewską parę Atlantydy, Aquamana i Merę. Następnie zabiera Merę i przemienia ją w żołnierza Martwej Wody, ujawniając, że na swojej Ziemi wygrała wojnę z Atlantydą, zamieniając każdego ze swoich wrogów w lojalnych, zwierzęcych sług. Ponieważ Arthur desperacko pragnie tego, co stało się z kobietą, którą kocha, Bryce w pełni cieszy się z bólu, jaki odczuwa Aquaman. Ale potem Doktor Fate przenosi go, ratując go również przed przemianą w Martwej Wody. Gdy widzi, jak znika, Bryce obiecuje, że odczuje więcej bólu i że wkrótce jego świat zostanie przez nią zatopiony.

W "Heavy Metal" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • The Drowned (Wspomnienia i wątek główny) (Geneza)

Postacie poboczne:

  • Dark Knights
    • The Batman Who Laughs
  • Dead Water (Earth -11) (Debiut)

Złoczyńcy:

  • Aquaman (Earth 0)
  • Mera (Earth 0)
  • Aquawoman (Earth -11) (Debiut)
    • Atlantean army

Pozostali:

  • Doctor Fate (Earth 0) (Poza kadrem)
  • Dark Knights (Podczas wizji)
    • The Dawnbreaker
    • The Devastator
    • The Merciless
    • The Murder Machine
    • The Red Death
  • Justice League (Earth 0) (Wspomniany)
  • Sylvester Kyle (Earth -11) (Wspomniany) (Nie żyje)

Lokalizacje:

  • Dark Multiverse (Wspomnienia)
    • Earth -11 (Wspomnienia)
  • Earth 0
    • Amnesty Bay

Przedmioty:

  • Trident of Neptune

Pojazdy:

  • Bat-Sub

Ciekawostki[]

  • Tytuł tego numeru, podobnie jak wszystkie tytuły tie-inów Mrocznych Rycerzy (z wyjątkiem The Batman Who Laughs Vol 1 1), nosi tytuł popularnej metalowej piosenki. W tym przypadku Rime of the Ancient Mariner autorstwa Iron Maiden.
Advertisement