DC Wiki
Advertisement

Batman: The Merciless #1 - pojedynczy zeszyt opublikowany jako tie-in crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Dark Multiverse. Ziemia -12

Na Ziemi -12 Ares przekuł swój hełm, aby jego moc stała się sto razy większa. Konflikt trwający dwa lata i zabijający większość ludzkości rozprzestrzenił się, a Batman i Wonder Woman, kochankowie, przewodzili ruchowi oporu przeciwko olimpijczykowi. Gdy dotarli do niego na ostateczną konfrontację, Ares zabił Dianę na oczach Bruce'a, więc postanowił zrobić coś niebezpiecznego: wziął hełm Aresa i założył go, stając się nowym bogiem wojny. Nawet gdyby Diana powiedziała mu, że moc hełmu go zepsuje, teraz mógłby jej powiedzieć, że się myliła.

Hełm nigdy go nie zepsuł, ale pokazał, jak daremny i naiwny był jego pomysł na prowadzenie sprawiedliwej wojny, okazywanie litości swoim wrogom. Zdaje sobie sprawę, że nie ma wojny między dobrem a złem, a jedynie przetrwanie najsilniejszych. I tak zaczął przestać okazywać miłosierdzie, stając się w ten sposób Bezlitosnym, Bogiem Wojny, który nie skrępuje nikogo, kto próbował go skrzywdzić. W końcu, kiedy był gotowy zabić wszystkich olimpijczyków, Bruce'a odwiedziła dziwaczna postać, zwana Batmanem, który się śmieje.

Ten człowiek wyjaśnił mu, że walczy w wojnie we właściwy sposób, ale dla niemożliwego zwycięstwa: jego świat, podobnie jak wszystkie światy Mrocznego Multiwersu, został potępiony od samego początku. Istnieje inny wieloświat, wieloświat światła, i tam ludzie mogą mieć nadzieję i walczyć o to, czego pragną. Tam jest szansa na wygraną i właśnie tam zmierzają Mroczni Rycerze. Bruce postanawia podążać za śmiejącym się Batmanem, bo przecież nie ma nic do stracenia.

Multiwersum. Ziemia-0. Waszyngton.

Ponieważ kilka amerykańskich miast przeżywa kryzys z powodu ataku Mrocznych Rycerzy, szefowie głównych agencji bezpieczeństwa kraju zebrali się, aby zdecydować, co zrobić. Generał Lane naciska na pozwolenie na użycie Valhalli, ale Steve Trevor chce, żeby się uspokoił, ponieważ śmierć milionów nie może być jedynym rozwiązaniem, o którym mogą pomyśleć, aby rozwiązać problem. W tym momencie przybywa tam Bezlitosny, rozbawiony wizją tak zwanych wojowników, którzy próbują bawić się w wojnę. Nie wiedzą, czym jest wojna, nie tak jak on: walczył od tamtej strasznej nocy, kiedy śmierć zabrała jego rodziców. A potem ani razu się nie zatrzymał. Bezlitosny zaczyna niszczyć otaczające go miasto, kiedy Lane rozkazuje wystrzelić Valhallę na sam Waszyngton, nawet jeśli Trevor próbował go powstrzymać. Ale nie mogą wiedzieć, jak potężny jest Bezlitosny.

Dzięki mocy Hełmu Aresa jest w stanie wchłonąć eksplozję, stając się jeszcze silniejszy. Następnie, dzięki swojej boskiej obecności, czyni wszystkich fałszywych wojowników swoimi lojalnymi sługami. Wszystkich oprócz jednego, Steve'a Trevora, który przypomina sobie Bezlitosnego, zanim dowiedział się, jak błędny był jego pomysł na sprawiedliwą wojnę. Przygotowując się do zabicia Steve'a, Merciless przypomina sobie, jak zabił Dianę, po tym jak odkrył, że Ares właśnie sprawił, że straciła zmysły. Próbowała odebrać mu Hełm i musiała zapłacić.

Wojen nie wygrywa się miłosierdziem: przegrają ci, którzy walczą ze współczuciem i moralnością, a także ten świat.

W "Wrath Child" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman: The Merciless (Wspomnienia i wątek główny) (Geneza)

Postacie poboczne:

  • Barbatos (Wspomnienia)
  • Dark Knights
    • The Batman Who Laughs (Wspomnienia)
    • The Dawnbreaker (Wspomnienia)
    • The Devastator (Wspomnienia)
    • The Drowned (Wspomnienia)
    • The Murder Machine (Wspomnienia)
    • The Red Death (Wspomnienia)

Złoczyńcy:

  • Ares (Earth -12)
  • A.R.G.U.S
    • Amanda Waller
    • Col. Marie Jonas (Debiut)
    • Etta Candy
    • Steve Trevor
  • D.E.O.
    • Director Bones
  • The Machine
    • General Lane
  • S.H.A.D.E.
    • Father Time

Pozostali:

  • Alfred Pennyworth (Na zdjęciu)
  • Amazons (Earth -12)
  • Batman Family (Na zdjęciu)
    • Batgirl
    • Nightwing
    • Red Hood
    • Red Robin
    • Robin
  • Cassius
  • Cowgirl (Debiut)
  • Court of Owls (Wspomnienia)
  • Duke Thomas (Na ekranie)
  • The Joker (Na zdjęciu)
  • Julie Madison (Na zdjęciu)
  • Justice League (Earth -12)
    • Aquaman (Earth -12) (Debiut) (Wspomnienia)
    • The Flash (Earth -12) (Wspomnienia)
    • Superman (Earth -12) (Wspomnienia)
    • Wonder Woman (Earth -12)
  • Robins (Earth -22)
  • Superman (Earth 0) (Wspomnienia)
  • Tom Kalmaku
  • Wonder Woman (Earth 0) (Wspomnienia)
  • Steve Trevor (Earth -12) (Wspomniany) (Nie żyje)
  • Elvis (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Dark Multiverse
    • Earth -12
      • Mount Olympus
  • Multiverse
    • Earth 0
      • Amnesty Bay (Na ekranie)
      • Coast City (Na ekranie)
      • Gotham City (Na ekranie)
      • Langley
        • ARGUS Headquarters

Przedmioty:

  • Ares' Helmet
  • God Killer
  • Sunstone (Wspomniany)
Advertisement