DC Wiki
Advertisement

'''Batman: The Red Death #1' - pojedynczy zeszyt opublikowany jako tie-in crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Batman Who Laughs przedstawia koncepcję Mrocznego Multiwersu: wyobraź sobie miejsce, w którym światy rodzą się z powodu koszmarów, powstałych z już zgniłym rdzeniem i skazanych na śmierć. Są to światy zamieszkujące Mroczny Multiwers, światy zawsze mające nadzieję na życie i światło, ale stworzone w ciemności i przeznaczone tylko na śmierć. Na niektórych z tych światów różne wersje jednego człowieka stały się czymś więcej: stali się Mrocznym Rycerzem. Jeden z nich, zwany Czerwoną Śmiercią, urodził się na Ziemi -52...

Central City

Flash ucieka, wyczuwając, że jego miasto powoli się rozpada i nic go nie powstrzyma. Podąża za nim Batman, uzbrojony we wszystkie bronie Łotrów, mający na uwadze jeden jasny cel: chce Mocy Prędkości Barry'ego. W ostatnich latach Bruce starał się być wszędzie na raz, a Gotham zabrało mu bliskich ludzi: ponownie stracił całą swoją rodzinę, od Dicka po Damiana. Starzeje się i nawet przy całym treningu i doświadczeniu, które zebrał, aby zostać Nietoperzem, po prostu wie, że to nigdy nie wystarczy, aby uratować wszystko. Ale gdyby miał Speed ​​Force, byłby wszechobecny. Próbował przekonać Barry'ego, by dał mu to z własnej woli, ale Flash odmówił mu zbyt wiele razy.

Dzięki Bat-czołgom i kriogenicznej formule pana Freeze'a, Batman jest w stanie zatrzymać Flasha na trzy sekundy, przez ten czas przywiązuje go do pokręconej wersji Kosmicznej Bieżni Barry'ego: dzięki jego wynalazkowi, Batman i Barry będą razem poruszać się po Hypertime, a Batman ukradnie Barry'emu Speed ​​Force, tworząc nową istotę, połączenie ich osobowości, zarówno w ciele, jak i umyśle. Flash desperacko próbuje powstrzymać Bruce'a, aby zmusić go do rozsądku, ale nie ma sposobu, aby go przekonać. Ostatnie słowa Bruce'a brzmią, że powinien był obiecać rodzicom, że nie tylko ocalą Gotham, ale cały świat. Wtedy rodzi się nowa istota, dwie dusze w jednym ciele uzbrojone w Speed ​​Force.

Gotham City

Na całym świecie rozprzestrzenia się apokaliptyczny scenariusz, a Gotham jest o cal od stania się Ziemią Niczyją, a przestępczość osiąga maksimum. Gdy Strach na Wróble straszy mieszkańców Gotham na śmierć, Czerwona Śmierć wychodzi z cienia i dzięki Speed ​​Force rozrywa Stracha na pół, zabijając go w imię zemsty. Sposób, w jaki jego myślenie i ruch ewoluowały dzięki Speed ​​Force, sprawia, że ​​może być wszędzie i nie przestanie już przekonywać moralności. Ale powoli uświadamia sobie, że świat wciąż jest potępiony. I Batman, który się śmieje, przychodzi do niego, wyjaśniając, jak potępione są wszystkie światy zrodzone w Mrocznym Multiwersie: reszta sumienia Barry'ego próbuje go ostrzec, by nie słuchał jego alternatywnej wersji, ale Bruce go ucisza. Śmiejący się Batman mówi mu o możliwości: dołączenia do niego i jego przywódcy Barbatosa w podboju świata światła, który stanie się nowym domem dla nich, sierot ciemności.

Obecnie. Ziemia-0. Central City

Czerwona Śmierć atakuje Central City, planując zastąpić je Gotham swojej Ziemi, obietnicą, którą złożył mu Barbatos. Ponieważ powoduje szybkie starzenie się Iris i Wally'ego, Barry zostaje uratowany przez Doktora Fate'a, zanim Czerwona Śmierć go zabije. W miarę postępu niszczenia Central City śmiejący się Batman przypomina wszystkim, że potrzebny jest jeden zły dzień. Tylko jeden zły dzień, aby ziemia rozpadła się pod twoimi stopami i zamieniła twoje życie w ciemność. A teraz, gdy zebrało się siedmiu Mrocznych Rycerzy, wyobraźcie sobie: jeśli jeden zły dzień może zabić Ziemię, co powstrzyma jeden zły tydzień przed zabiciem Multiverse?

W "Ride the Lightning" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • The Red Death (Geneza)

Postacie poboczne:

  • Dark Knights
    • The Batman Who Laughs

Złoczyńcy:

  • Wrogowie Batmana (Earth -52)
    • Man-Bat (Debiut; umiera)
    • Mutants
    • Penguin (Debiut; umiera)
    • Riddler (Debiut; umiera)
    • Scarecrow (Debiut; umiera)
  • The Flash (Earth -52) (Poląćzony z Brucem Waynem)
  • The Flash (Earth 0)

Pozostali:

  • Doctor Fate (Poza kadrem)
  • Iris West (Earth 0)
  • Iris West (Earth -52) (Debiut) (Cameo)
  • Wally West (Earth 0)
  • Rodzina Batmana (Earth -52)
    • Damian Wayne (Wspomniany) (Nie żyje)
    • Dick Grayson (Wspomniany) (Nie żyje)
    • Jason Todd (Wspomniany) (Nie żyje)
    • Tim Drake (Wspomniany) (Nie żyje)
  • Clark Kent (Earth -52) (Wspomniany)
  • Doctor Victor Fries (Earth -52) (Wspomniany)
  • Nora Fries (Wspomniany)
  • Reverse Flash (Wspomniany)
  • Rogues (Earth -52) (Wspomniany)
    • Captain Cold (Wspomniany)
    • Mirror Master (Wspomniany)
    • Weather Wizard (Wspomniany)
  • Wally West (Earth -52) (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Dark Multiverse (Pełny debiut)
    • Earth -52
      • Central City
      • Gotham City
        • Wayne Tower
  • Multiverse
    • Earth 0
      • Central City
      • Blackhawk Island (Wspomniany)
      • Gotham City (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Captain Cold's Cold Gun
  • Mirror Gun
  • Weather Wand
  • Cosmic Treadmill (Wspomniany)

Pojazdy:

  • Batmobile
Advertisement