DC Wiki
Advertisement

The Return of Bruce Wayne (Wydanie I) #3 - Trzeci numer serii Batman: The Return of Bruce Wayne.

Streszczenie[]

Na brzegu Zatoki Bristolskiej przerażający pirat Edward „Czarnobrody” Thatch właśnie zatopił statek strażnika znanego jako Czarny Pirat. Z wody wyszło dwóch mężczyzn - młody człowiek, który nie chce mówić, i agresywny czarnowłosy facet. Czarnobrody wypytuje mężczyźne, oskarża go o to, że jest Czarnym Piratem i żąda, aby zabrał go do legendarnego skarbu Miagani, w jaskiniach nad Gotham Town. Kiedy czarnowłosy mężczyzna mówi, że nie jest Czarnym Piratem, Czarnobrody wyciąga ekwipunek Czarnego Pirata, który również został ściągnięty ze statku. Na apel młodzieńca Czarnobrody i czarnowłosy postanawiają udać się do jaskiń.

Po drodze młody człowiek, który przedstawia się jako Jack Loggins, opowiada im, że kiedy przybyli Pielgrzymi, ostatni z Plemienia Jelenia dołączyli do ich dawnych braci, Ludu Nietoperzy, w jaskiniach Gotham. Czarnobrody zastanawia się nad możliwością okupu za Logginsa, ale czarnowłosy nieznajomy odradza pomysł, wskazując na odciski na rękach Logginsa i ogólny stan jego ubrania.

Schodząc w dół czarnowłosy nieznajomy zauważa rysunki, które wykonał przed laty. Loggins tymczasem opowiada o niebezpieczeństwach, z którymi wkrótce się zmierzą: Świszczący Demon, Oddech Nietoperza, Most Kości i Rzeka Nocy. Czarnobrody każe mu się zamknąć, ale nieznajomy rozpracowuje pierwszą pułapkę - grupa ukrytych ludzi uzbrojonych w rzutki, którzy celują za pomocą echolokacji.

Wkrótce docierają do drugiej pułapki: Oddechu Nietoperza - metanu z gnijących odchodów nietoperzy. Nieznajomy każe im zgasić pochodnie, ale jeden mężczyzna trze butem o krzemień, powodując iskrę, która prawie ich wszystkich zabija.

Tymczasem w dzisiejszych czasach Batman i Robin prowadzą śledztwo w Bludhaven. Wonder Woman zaalarmowała Ligę Sprawiedliwości - gdy Batman uda się do teraźniejszości, stanie się coś strasznego. Red Robin opowiada, jak nowy Batman znalazł pelerynę oryginanego w jaskini, która ma 11 000 lat dzięki datowaniu radiowęglowemu. Zestaw dziwnych dziur w kapturze pasuje do hełmu do prania mózgu w Command-D w Bludhaven. Batman żyje, a świat jest zgubiony...

W przeszłości Loggins bierze nieznajomego na stronę i przyznaje, że jest Jackiem Valorem, wnukiem Johna Valora, oryginalnego Czarnego Pirata. Valor oddaje mu kostium Czarnego Pirata, ale Czarnobrody naskakuje na nich i chce wiedzieć, o czym mówią. Nieznajomy celowo wpada do rzeki.

Resztę marszu do Mostu Kości przechodzą w milczeniu. Na krawędzi zostają raz zaatakowani przez strzałki ludu-nietoperzy. A po drugiej stronie mostu pojawia się - Czarny Pirat. Czarnobrody celuje, ale jakimś cudem chybia i obaj mężczyźni rozpoczynają swój pojedynek. Tymczasem pierwszy oficer, Hands, chwyta „Loginsa” i przekracza Most Kości.

Kiedy Czarny Pirat pokonuje Czarnobrodego, Hands wznosi okrzyk - poddaj się albo chłopiec zginie. Jednak w ciągu kilku sekund od wyzwania, dwóch piratów ginie od strzałek Miagani, pozostawiając tylko Czarnobrodego i Handsa. Czarny Pirat domaga się odwrotu. Następnie Jack Valor przedstawia Czarnego Pirata ostatnim z plemienia Miagani. Rozpoznają go i wpuszczają do najświętszej części swojej jaskini, której strzeże posąg ich ducha patrona, „Pana Nocy i Ciemnego Słońca”, który ma ich strzec przed dniem, który nazywają „Wszystkim straconym”. Z tyłu jaskini znajduje się peleryna Władcy Nocy - peleryna, którą miał na sobie Batman, gdy cofnął się w czasie. Czarnego Pirata uderzają jego wspomnienia.

O świcie Czarny Pirat wynurza się z jaskini wraz z Jackiem Valorem. Jack wyjaśnia, że odziedziczył tożsamość „Czarnego Pirata” po swoim dziadku i nie jest pewien, czy będzie ją kontynuował. Gdy zaczyna się zaćmienie, Czarny Pirat oddaje płaszcz i daje Jackowi zadanie opowiedzenia rodzinie Wayne'ów z Gotham, co wydarzyło się tego dnia, a także przykazanie przed zniknięciem: „Nigdy nie przestawaj walczyć”.

Według dziennika Jacka, przez wiele lat kontynuował on tożsamość Czarnego Pirata, ratując życie, w tym kobietę, która została jego żoną. Przenieśli się do Filadelfii, a on zostawił kostium. Jednak dopiero po latach odwiedził rodzinę Wayne'ów. Zabrali jego pamiętnik i umieścili go w kapsule, razem z czymś, o czym przysiągł nigdy nie mówić innej żywej duszy.

A jednak, chociaż Valor spełnił swój obowiązek, czuł, że w drodze powrotnej coś strasznego może powstać z jego działań...

Pod koniec XIX wieku grupa przestępców z Gotham wywołała gniew tajemniczego jeźdźca w pelerynie. Wynajęli więc najgroźniejszego bandytę w obu Amerykach, by ich bronił: człowieka znanego jako Jonah Hex…

W "The Bones of Bristol Bay" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Czarny Pirat

Postacie poboczne:

  • Jack Valor (Debiut)
  • Wonder Woman
  • Batman (Dick Grayson)
  • Robin
  • Red Robin
  • Miagani

Złoczyńcy:

  • Edward "Czarnobrody" Thatch
    • Israel Hands a.k.a. Starszy Oficer Hands
  • Darkseid (Wspomnienia)

Pozostali:

  • Justice League of America (Cameo)
    • Atom
    • Black Canary
    • Congorilla
    • Cyborg
    • Doctor Light
    • Flash
    • Green Lantern
    • Guardian
    • Huntress
    • Starman
    • Donna Troy
  • Żona i dzieci Jacka
  • The Van Derms
  • Chuck & Lucky
  • Jonah Hex

Lokacje:

  • XVII wiek
    • Dawne Gotham
  • Bludhaven
  • Justice League Satellite

Przedmioty:

  • Batarang
  • Strój Batmana
  • Omega Beams (Wspomnienia)
  • Pas Batmana

Ciekawostki[]

  • To wydanie zawiera zapowiedź powieści graficznej Jonah Hex: No Way Back.
  • Ta historia może być nawiązaniem do Detective Comics #205, w którym Batman podczas podróży w czasie walczy z grupą Indian w Batjaskini w przeszłości.
Advertisement