DC Wiki
Advertisement

Batman: Wojna Żartów z Zagadkami- Historia napisana przez Toma Kinga. Czwarty tom trzeciego wydania serii Batman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Bruce postanawia, zwierzyć się Selinie z pewnego czynu, który miał miejsce w przeszłości. Historia działa się na początku jego kariery, rok po wydarzeniach z Roku Zerowego.

Joker próbuję się śmiać, ale z jakiegoś powodu nic go nie śmieszy. Odwiedza go Riddler proponując mu wspólne zabicie Batmana, Joker jednak strzela mu w brzuch myśląc, że będzie to zabawne. Wtedy zjawia się Batman, biegnąc za Jokerem nie dając Riddlerowi szans na przeżycie. Człowiek-Zagadka jedna wyszedł z tego cało, pozostała mu jedynie blizna na brzuchu, którą wykorzystał, aby skalpelem wyciąć sobie na torsie znak zapytania. Po tym zdarzeniu rozpoczęła się wojna między Jokerem a Riddlerem o to kto pierwszy zabije Batmana. Z czasem zaczęli zbierać sojuszników i dochodziło w Gotham do bardzo makabrycznych scen z udziałem cywili. Bruce, mając tego dość, zaprosił na kolację obie strony, aby dojść do porozumienia, zaproponował, aby każdy przedstawił swoje argumenty, dlaczego właśnie on powinien zabić Batmana. Po kolacji Batman dołączył do sojuszników Riddlera i zaczął pozbywać się zbirów po stronie Jokera. Ostatnim lojalnym sojusznikiem Jokera był Kite-Man, podrzędny złoczyńca, któremu Riddler zabił syna. Batman przyprowadził go na przesłuchanie, gdzie dowiedział się o kryjówce Jokera. Z pomocą Kite-Mana Riddler, jego armia oraz Batman wlecieli do wieżowca, gdzie przebywał Joker. W tajemnicy Batman dogadał się z Kite-Manem który zmodyfikował latawce armii Riddlera i wszyscy wylecieli przez okno poza Kite-Manem, Jokerem, Riddlerem i Batmanem. Wtedy Człowiek-Zagadka wyjawił, że od początku to zaplanował, zabił syna Kite-Mana, aby ten stał się złoczyńcą, który będzie do końca wierny Jokerowi i ostatecznie zdradzi go z Batmanem. Wszystko po to, aby Joker znów się śmiał, z tego, że został pokonany przez tak podrzędnego przestępcę jak Kite-Man. Joker jednak się nie śmiał, za to Batman chwycił nóż i wycelował w Riddlera z zamiarem zabicia. W ostatniej chwili powstrzymała go ręka Jokera, a ten uznał to za zabawne i zaczął się śmiać.

Bruce wyznał Selinie, że naprawdę zamierzał zabić Riddlera i musi to wiedzieć, zanim zada jej ważne pytanie. Bruce zapytał Selinę, czy wyjdzie za niego, a ta odpowiedziała "Tak".

Zeszyty[]

  • Batman (Volume 3) #25 (The War of Jokes & Riddles, Part 1)
  • Batman (Volume 3) #27 (The Ballad of Kite Man, Part 1)
  • Batman (Volume 3) #32 (The War of Jokes & Riddles, Conclusion)
Advertisement