DC Wiki
Advertisement

Billy Batson wciela się w Shazama, młodego bohatera obdarzonego przez Czarodzieja darami starożytnych bogów i postaci mitologicznych. Później zmienił imię na Kapitan, gdy dowiedział się, że nie może wypowiedzieć swojego magicznego słowa bez transformacji.

Historia[]

Odrodzenie[]

Doomsday Clock[]

W następstwie chaosu spowodowanego teorią Supermana większość społeczności superbohaterów udała się na Marsa, aby stawić czoła Doktorowi Manhattanowi. Billy i reszta rodziny Shazam byli wśród tych bohaterów. Połączone wysiłki ziemskich bohaterów nie dorównały Manhattanowi i szybko zostały zniszczone.

The Seven Magiclands[]

Po powstrzymaniu napadu w Muzeum Rewolucji Amerykańskiej Billy i jego rodzina udali się do Skały Wieczności, gdzie znaleźli Stację z mapą pokazującą Magiczne Krainy. Rodzina wsiadła do pociągu i udała się do Funlands z Billym w nadziei, że dowie się więcej o tym, dlaczego mają swoje moce. Zamiast tego spotkali King Kida, władcę Funlands, który twierdził, że jest zaginionym siódmym mistrzem rodziny.

King Kid wyjaśnia niektóre inne krainy i to, jak wiele lat temu zostały one prawie zniszczone przez Mister Mind. Billy powiedział King Kidowi, że nie może wybrać go na mistrza, dopóki naprawdę nie poczuje tego w swoim sercu. Po tym, jak wspomnieli o powrocie do domu, King Kid kazał swoim klaunom schwytać Rodzinę i wysłać część z nich do innych krain, podczas gdy zarówno Billy'ego, jak i Mary zabrano do The Below, aby pracowali jako niewolnicy w Funlands. Billy próbował przemówić King Kidowi do rozsądku, ale po tym, jak odmówił, Billy uwolnił Mary i zdjął knebel, który włożyli jej w usta, aby uniemożliwić jej wypowiedzenie magicznego słowa. Po przemianie obaj walczyli przeciwko King Kidowi i jego armii.

Billy i Mary próbowali później udać się do innych krain, aby uratować swoich braci, ale z powodu bitwy pomiędzy Czarnym Adamem i Doktorem Sivaną na Skale Wieczności zamiast tego zostali przetransportowani z powrotem do swojego domu zastępczego, gdzie dowiaduje się, że jego biologiczne ojciec po niego wrócił. Jego ojciec wyjaśnia, dlaczego nie wrócił po niego wcześniej, podczas gdy Mary wyjawia ich przybranym rodzicom, że są rodziną Shazam. Próbując uratować swoich braci, Billy udaje się do Skały Wieczności, ale ostatecznie zostaje wysłany do Mrocznych Krain, gdzie na krótko spotkał się z wskrzeszonym Czarnoksiężnikiem. Czarodziej mówi mu, że tu czai się oszust i że potrzebuje pomocy aby zjednoczyć swoją rodzinę.

Advertisement