DC Wiki
Advertisement

Batman to superbohater, obrońca Gotham City, ponury strażnik przebrany za ludzkiego nietoperza, który walczy ze złem i budzi strach w sercach przestępców na całym świecie. W swojej tożsamości publicznej jest Bruce'em Wayne'em, miliarderem przemysłowym i notorycznym playboyem. Chociaż nie ma nadludzkich zdolności, jest jednym z najmądrzejszych ludzi na świecie i największych wojowników. Jego sprawność fizyczna, pomysłowość i myślenie taktyczne czynią go niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem. Jest także członkiem-założycielem Ligi Sprawiedliwości.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Bruce Wayne urodził się jako syn zamożnego lekarza dr Thomasa Wayne'a i jego żony Marthy, którzy sami byli członkami prestiżowych rodzin Wayne i Kane z Gotham City.

Kiedy miał trzy lata, matka Bruce'a, Martha spodziewała się drugiego dziecka, które miało otrzymać imię Thomas Wayne Jr. Jednak z powodu jej zamiaru założenia szkoły dla osób upośledzonych w Gotham, stała się celem Trybunału Sów, który zaaranżował wypadek samochodowy. Ona i Bruce przeżyli, ale wypadek zmusił Martę do przedwczesnego porodu, a dziecko zginęło. [1]

Podczas wakacji, aby zapomnieć o tych wydarzeniach, kamerdyner rodziny Wayne, Jarvis Pennyworth został zabity przez jednego ze Szponów Trybunału Sów. List, który napisał do swojego syna Alfreda, ostrzegając go przed zaatakowaną rodziną Wayne'ów, nigdy nie został dostarczony. W związku z tym Alfred - który był aktorem w Globe Theatre w tym czasie [2], a wcześniej medykiem wojskowym, udał się do Gotham City, aby zająć miejsce ojca, służąc Wayne'om jako kamerdyner. [3]

Kiedy dorastał, reputacja jego rodziny sprawiła, że Bruce był niespokojny i zaczął wymykać się ze szkoły, aby odwiedzić Gotham City, gdzie nie byłby tak łatwo rozpoznany. [4] Podczas jednej z takich wypraw, gdy miał dziesięć lat, został zabrany przez funkcjonariusza Jima Gordona i jego partnera w czasie patrolu. W drodze powrotnej na posterunek Bruce był świadkiem, jak Jim przyjmował płaszcz jako łapówkę od krawca - choć żaden z nich nie zdawał sobie sprawy, że to łapówka w tamtym czasie - ale Bruce zapamiętał to jako wyznacznik charakteru Jima.

Po tym, jak jego rodzice zabrali Bruce'a z komisariatu, Wayne'owie poszli zobaczyć "Znak Zorro" w Monarch Theatre. Kiedy Wayne'owie wracali do domu po filmie, napastnik o imieniu Joe Chill próbował ich okraść i spanikował, strzelając zarówno do Thomasa, jak i Marthy. [5]

Późniejsze dzieciństwo[]

Podróże i trening[]

Rok Zerowy[]

Liga Sprawiedliwości[]

Rok drugi i Wojna Żartów z Zagadkami[]

Pierwszy Robin[]

Wczesne przygody[]

Trybunał Sów[]

Śmierć Rodziny[]

The Demon Star & Gotham's Most Wanted[]

Requiem for Damian[]

Wieczne Zło[]

The Big Burn[]

Wieczny Batman[]

Robin Rises[]

Ostateczna Rozgrywka[]

Utrata pamięci[]

Wojna Darkseida[]

Jestem Gotham, Jestem Samobójcą, Jestem Bane[]

Osobny artykuł: Batman: Jestem Gotham, Batman: Jestem samobójcą, Batman: Jestem Bane

Kiedy ponownie stał się obrońcą Gotham, Batman został powitany przez dwóch nowych bohaterów obdarzonych supermocami – Gotham i Gotham Girl – którym zaczął ufać, że będą służyć miastu.[6] Jednak dwaj nowicjusze wkrótce stali się ofiarami odmieniającego umysł złoczyńcy Psycho-pirata, który pracował pod kontrolą Hugo Strange'a.[7] Batman później odkrył, że obaj mężczyźni zostali zwerbowani przez Amandę Waller, aby powstrzymać poziom przestępczości w Gotham City, ale Strange zdradził tę misję.[8] Psycho-pirat doprowadził Gotham do wściekłości, powodując, że zabił przestępców, próbując zapobiec przestępczości, jednocześnie czyniąc Gotham Girl nerwowym wrakiem. Z pomocą Ligi Sprawiedliwości Batman był w stanie powstrzymać Gothama, ale nadmierne wykorzystanie jego mocy zabiło go.[9]

Batman, chcąc znaleźć Psycho-pirata, aby zmusić go do naprawienia Gotham Girl, odkrył, że uciekł do obcego kraju Santa Prisca i był pod ochroną Bane'a. Aby odzyskać Pirata, Waller zachęciła Batmana do zebrania zespołu, który był praktycznie „samobójczy”. Zwerbował wielu złoczyńców z Arkham Asylum: Brzuchowmówcę, Bronze Tigera, Punch i Jewlee i wreszcie Catwoman, którą przetrzymywano za 237 zarzutów morderstwa.[10] Misja zakończyła się sukcesem; Batman i jego drużyna uciekli z Psychopiratem i pozostawili Bane'a pobitego.[11] Bruce później odkrył, że Selina wzięła na siebie winę za morderstwa, aby chronić swoją przyjaciółkę Holly Robinson, która naprawdę popełniła morderstwa. Wiedziała, że ​​jeśli wpadnie, Batman nigdy nie pozwoli jej umrzeć w celi śmierci, a życie Holly zostanie uratowane.[12]

Bane wrócił do Gotham, aby zemścić się na Batmanie za upokorzenie go.[12] Walczył i pokonał dziesiątki łotrów Batmana w Arkham Asylum, aby dostać się do Batmana, co zakończyło się walką między nimi. Bruce wyszedł zwycięsko, choć ledwo. [13]

Po tym, jak Liga Sprawiedliwości została zmuszona do współpracy z Suicide Squad, aby odeprzeć nikczemny spisek Maxwella Lorda na rzecz pokoju, Batman zwerbował zespół bohaterów i złoczyńców, którzy, jak sądził, mogli zrobić coś dobrego, tworząc nową Ligę Sprawiedliwości Ameryki.[14]

Gotham Knights[]

Batman odkrył, że był monitorowany przez sprzęt obserwacyjny, a po zbadaniu odkrył, że inni bohaterowie Gotham również byli monitorowani. Zwerbował swoją kuzynkę Kate Kane, znaną również jako Batwoman, do utworzenia nowego zespołu, który będzie walczył z tym zagrożeniem. Duet utworzył obóz szkoleniowy dla młodych bohaterów, którzy stali się znani jako Rycerze Gotham, składający się z Red Robina, Orphan, Spoiler i nowo zreformowanego Clayface'a;[15] chociaż zespół później rekrutował również Batwinga i Azraela. Rycerze Gotham walczyli z zagrożeniami, takimi jak Colony, amerykańska agencja rządowa poświęcona tworzeniu armii żołnierzy wzorowanej na Batmanie, kierowanej przez wujka Bruce'a (i ojca Kate), pułkownika Jacoba Kane'a, [16] Syndykat Ofiar, zespół ofiar złapany w wojnie Batmana z przestępczością, która szukała zemsty, [17] Liga Cieni, odgałęzienie Ligi Zabójców kierowanej przez Lady Shivę[18] i Zakonu Św. Dumasa [19].

Drużyna rozpadła się po tym, jak Batwoman zabiła Clayface'a, który zbuntował się i miał zniszczyć miasto. Batman sprzeciwił się jej użyciu śmiertelnej siły, dzieląc zespół i ostatecznie doprowadzając do jego upadku.[20]

Przypinka[]

Po odkryciu tajemniczej przypinki w ścianach Batcave, Bruce bezskutecznie próbował ją zbadać, aż pewnego dnia zareagowała, gdy została umieszczona w pobliżu maski psychopirata. Pozornie powiązany, Reverse-Flash włamał się do Batcave i zaczął bić Batmana, dopóki nie został tajemniczo zdezintegrowany przez istotę, którą uważał za Boga. [21]

Próbując odkryć, kto zabił Reverse-Flasha i manipulował strumieniem czasu, Batman i Flash użyli Kosmicznej Bieżni, aby śledzić promieniowanie przypinki i wylądowali na linii czasu, którą stworzył Barry po tym, jak cofnął się w czasie, aby ocalić swoją matkę. Tam Bruce poznał wersję swojego ojca z tej rzeczywistości, który sam stał się Batmanem po śmierci syna.[22] Thomas Wayne zachęcał Bruce'a, by przestał być Batmanem i zamiast tego szukał szczęścia.[23] Batmanowi i Flashowi udało się uciec z zapadającej się osi czasu i powrócić do swojego świata z pomocą Jaya Garricka, który utknął w Speed ​​Force.[24]

Inwazja Mrocznego Multiwersum[]

Osobny artykuł: Dark Nights: Metal

Od jakiegoś czasu Bruce badał moc tajemniczych metali, które, jak sądził, oddziaływały na świat od zarania ludzkości. Gdy było już za późno, Batman odkrył, że został wybrany przez demona Barbatosa jako naczynie do jego inwazji na Multiverse.[25] Przez lata Dwór Sów, którzy w rzeczywistości byli wyznawcami Barbatosa, wystawił go na działanie czterech z pięciu metali ciężkich wymaganych do otwarcia portalu do Mrocznego Multiwersu. Wystawili go na ostatni metal, Batmanium, który przekształcił Bruce'a w drzwi, pozwalając Barbatosowi i jego armii Mrocznych Rycerzy wejść.[26]

Barbatos Lost 0001

Bruce Wayne mierzy się z Barbatosem w Mrocznym Multiwersum

Podczas gdy jego sojusznicy z Ligi Sprawiedliwości walczyli z Mrocznymi Rycerzami, umysł Bruce'a został uwięziony w koszmarnym Mrocznym Multiwersie. Tam Barbatos powiedział mu, że po raz pierwszy zobaczył Batmana, gdy został wysłany w czasie do zarania ludzkości i ukształtował życie Bruce'a, aby doprowadzić go do tego punktu.[27]] Superman próbował przywrócić Batmana, ale on również został schwytany w Dark Multiverse.[28] Z pomocą Wonder Woman i Lady Blackhawk uratowano Batmana i Supermana. Batman pokonał Batmana, który się śmieje, przywódcę Mrocznych Rycerzy, łącząc siły ze swoim najbardziej nieoczekiwanym sojusznikiem, Jokerem. Over-Monitor powiedział Justice League o sile Dziesiątego Metalu, Elementu X – najpotężniejszego metalu ze wszystkich. Poprzez skierowanie niewielkiej ilości Elementu X obecnego w każdym żyjącym człowieku, bohaterowie byli w stanie przywrócić Multiwszechświat do jego normalnego stanu, jednak w trakcie tego procesu zniszczyli Ścianę Źródła, ścianę otaczającą Multiwers. Gdy Liga przygotowywała się do stawienia czoła wszelkim zagrożeniom, jakie może to spowodować, Bruce przedstawił swoje plany dotyczące nowej Sali Sprawiedliwości.[29]

Zaręczyny[]

Batman Proposes To Catwoman 0001

Batman oświadcza się Catwoman

Idąc za radą ojca i zmotywowany rozmową z Gotham Girl, Bruce postanowił szukać szczęścia w swoim życiu i oświadczył się Catwoman za pomocą diamentu, który ukradła, kiedy się spotkali, a ona się zgodziła.

Podczas gdy Bruce i Kobieta-Kot tymczasowo opuścili Gotham z misją odnalezienia Holly Robinson w kraju Khadym, Alfred poinformował Dicka, Jasona, Duke'a i Damiana o zaręczynach. Mimo początkowych wątpliwości Damian zaakceptował decyzję ojca. Kiedy Batman wrócił do Gotham, Kobieta-Kot zachęciła go, by powiedział swojemu najbliższemu przyjacielowi Supermanowi o swoich zaręczynach. Batman, Superman, Kobieta-Kot i Lois Lane poszli na podwójną randkę; rzadka okazja, w której obaj bohaterowie spędzają razem czas poza walką z przestępczością.

Wonder Woman przybyła do Gotham, informując Batmana, że Gentle Man postanowił skorzystać z oferty. Wiele lat temu Batman i Wonder Woman odkryli Gentle Mana, mężczyznę, który bez końca chronił Ziemię przed inwazją stworzeń z innego królestwa. Zaoferowali mu szansę zajęcia jego miejsca na jeden dzień, a on postanowił skorzystać z ich oferty. Gentle Man nie powiedział bohaterom, że czas płynął inaczej w tej krainie; podczas gdy oni spędzili coś, co wydawało się latami na bitwie, na Ziemi minęły zaledwie godziny. Będąc sami przez tyle lat, Batman i Wonder Woman prawie poddali się romantycznemu zauroczeniu, ale powstrzymali się z miłości do swoich partnerów. Catwoman ponownie zmusiła Gentle Mana do zamiany miejsc z Batmanem i Wonder Woman.

Próbując zaprowadzić pokój na planecie i chronić Ziemię przed zniszczeniem z rąk ludzi, Poison Ivy wykorzystała swoją władzę nad materią roślinną, aby przejąć kontrolę nad umysłami całej populacji planety, zmuszając ich do życia w harmonii. Batmanowi udało się wstrzyknąć sobie i Catwoman antidotum, pozostawiając ich jedynymi osobami nietkniętymi. Batman i Kobieta-Kot zrealizowali plan dotarcia do Harley Quinn, która według jego teorii mogłaby zostać wykorzystana do złamania kontroli Ivy. Plan się powiódł i po ponownym połączeniu obu kobiet Ivy porzuciła kontrolę nad ludzkością.

Podróżujący w czasie superbohater Booster Gold, zainspirowany przygodą Supermana do alternatywnej rzeczywistości, w której przeżył Krypton, postanowił, jako prezent ślubny dla Batmana, stworzyć alternatywną rzeczywistość, w której przeżyli rodzice Bruce'a. Jednak po zmianie osi czasu Booster został uwięziony w tej nowej, mroczniejszej rzeczywistości na dwa lata, dopóki nie był w stanie jej ponownie naprawić. Booster powiedział Bruce'owi o jego próbie podarunku, ale został trwale pokryty bliznami po tym incydencie.

Ślub Batmana i Catwoman[]

Kiedy Joker odkrył, że Batman i Kobieta-Kot biorą ślub, zorganizował atak, który jego zdaniem zrujnowałby ich ślub. Biorąc zakładników w katedrze, zmusił Batmana do udziału w jego pozorowanej ceremonii. Kobieta-Kot przybyła, pomimo prośby Batmana, aby została w domu, i walczyła z Jokerem, gdy Batman był ubezwłasnowolniony. W ramach swojego planu Joker dał Catwoman możliwość wykrwawienia się i śmierci, ale odmówiła i aktywnie uratowała mu życie. Chociaż klaun został zatrzymany, a ślub uratowany, podczas walki Joker dostał się do głowy Kobiety-Kota, budząc wątpliwości, że może gdyby Batman był szczęśliwie w kochającym się małżeństwie, nie byłby już Batmanem.

Później, walcząc z Kite-Manem, Batman zasugerował Catwoman, aby ich ślub odbył się o świcie, na szczycie budynku, w którym się aktualnie znajdowali - Finger Tower. Para znalazła sędziego, który poprowadził ceremonię – jeden z nich był tak pijany, że zapomniał o ich tożsamości po fakcie. Bruce poprosił Alfreda, aby był jego drużbą i świadkiem, podczas gdy Kobieta-Kot uwolniła Holly Robinson z więzienia, aby działała jako jej druhna i świadek.

Chociaż wszystko szło zgodnie z planem, Bruce krótko przemyślał ślub, ale po krótkim zastanowieniu z przekonaniem powiedział Alfredowi, że jest gotowy.

Selina miała własne wątpliwości, ponieważ jej druhna Holly nadal podsycała strach Seliny, że małżeństwo zrujnuje Batmana.

Tego świtu, po tym jak wszystko zostało ustawione, Kobieta-Kot nigdy nie przybyła, zostawiając Bruce'a samego przy ołtarzu. Poddała się strachowi i wierzyła, że niebranie ślubu jest najlepszym wyjściem.

Kiedy Holly Robinson wróciła do Arkham Asylum, poinformowała Bane'a, że udało jej się zatrzymać ślub. Wszystkie wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy zostały zaaranżowane przez Bane'a, aby psychicznie i emocjonalnie złamać Nietoperza.

Konsekwencje rozstania[]

Batman, po opuszczeniu przez Catwoman, stał się jeszcze bardziej przygnębiony niż zwykle. W tym przygnębionym stanie zaciekle ścigał pana Freeze'a, który został oskarżony o zamordowanie trzech kobiet. Batman bił go bezlitośnie, dopóki nie przyznał się do zbrodni.

Kiedy sprawa Freeze'a trafiła do sądu, przypadkowo Bruce Wayne otrzymał polecenie stawienia się jako członek ławy przysięgłych. Podczas sprawy Bruce zdał sobie sprawę, że popełnił błąd - Fries był w rzeczywistości niewinny - i musiał przekonać resztę ławy przysięgłych, że zeznania Batmana nie są wiarygodne. Charyzmatycznie sprzeciwiając się samemu sobie, Bruce z powodzeniem przekonał ławę przysięgłych do uniewinnienia pana Freeze'a.

Potem, potrzebując nowego startu, Batman zdecydował się wymienić kostium Batmana, który zwykle nosił, wyposażając jeden ze swoich starszych modeli. Przyznał, że nie chce już nosić tego, w którym zostawiła go Kobieta-Kot.

Spisek Bane'a[]

Podczas sesji jury Bruce'a Dick Grayson zastępował go jako Batmana. Po procesie mentor i podopieczny spotkali się, a Dick wyraził zainteresowanie powrotem do Gotham na stałe. Jednak w ramach ostatecznego planu Bane'a, mającego na celu złamanie Batmana, KGBeast został zatrudniony do zastrzelenia Nightwinga w głowę, uszkodzenia jego mózgu i całkowitej amnezji. Bardziej wściekły niż kiedykolwiek Batman wytropił KGBeast w odległym miejscu na północy i pobił go do nieprzytomności, pozostawiając go, by sam próbował przetrwać w surowej tundrze.

Batman wrócił do Gotham i skontaktował się z nim Pingwin, który poinformował go, że Bane stoi za wszystkim: ślubem, zerwaniem i zastrzeleniem Nightwinga. Bane zabił swojego ulubionego pingwina, a Oswald postanowił odstąpić od swojego planu.

Bruce, ufając informacjom, udał się za Bane'em w Arkham, wbrew autorytetowi GCPD, i przystąpił do bicia Bane'a w więzieniu, mimo że złoczyńca twierdził, że nie był w to zamieszany. Jim Gordon próbował interweniować, ale Batman uderzył go ze złości. Gordon, całkowicie zrywając więzi z Nietoperzem, zniszczył Bat-Signal kijem bejsbolowym.

Moce i Umiejętnośći[]

Moce[]

Ekspozycja na Dionesium: Dzięki kontaktowi z Dionesium, Batman został wyleczony z wszelkich urazów i blizn, jakie otrzymał przez lata walki z przestępczością; przez cały czas zwiększało to jego szczytową sprawność fizyczną na nowsze wyżyny.[30][31]

Umiejętności[]

  • Akrobatyka
  • Łucznictwo
  • Lekkoatletyka
  • Lotnictwo
  • Zarządzanie biznesem
  • Hacking komputerowy: Bruce był w stanie zhakować i nagrać mobilną częstotliwość bomb mózgowych członków Suicide Squad i dezaktywować je.
  • Przebranie: Bruce jest mistrzem przebrań, wyszkolonym przez Alfreda. Był nawet w stanie podszyć się pod Deathstroke.
  • Prowadzenie
  • Pamięć ejdetyczna: Bruce zna Technikę Pałacu Pamięci, Ra's nauczył go, jak wykorzystywać swoje wspomnienia do traktowania i przechowywania ich jako muzeum.
  • Eskapologia
  • Jeździectwo
  • Patologia sądowa
  • Gadżety
  • Intelekt na poziomie geniusza: Batman jest uważany za jedną z najmądrzejszych istot na świecie, obok Lexa Luthora.
  • Hipnoza
  • Niezwyciężona wola: Chociaż nie ma nadludzkich mocy, niepowstrzymana determinacja i siła Batmana uczynią go niezwykle groźnym przeciwnikiem. To sprawia, że ​​jest w stanie funkcjonować, znosząc ogromne ilości bólu fizycznego.
  • Przesłuchanie
  • Zastraszanie: Batman jest w stanie zaszczepić u innych wielki strach. Jego zdolność do robienia tego była tak wielka, że ​​był w stanie dzierżyć Żółty Pierścień Mocy. Sinestro stwierdził nawet, że uważa Batmana za godnego członka Korpusu Sinestro.
  • Dochodzenie: Okrzyknięty najlepszym detektywem na świecie, Batman nie ma sobie równych, jeśli chodzi o dochodzenia kryminalistyczne i rozwiązywanie zagadek kryminalnych. Potrafi wykorzystać nawet najdrobniejsze wskazówki i najdrobniejsze szczegóły, aby rozwiązać niezwykle trudne sprawy i dokładnie wydedukować tożsamość nieznanych zbrodniarzy. Jest zdolny do obserwacji, dochodzenia sądowego oraz rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego najwyższego kalibru. Ludzka intuicja to cecha, której nie można się nauczyć i jedno z najskuteczniejszych narzędzi Batmana. Biorąc pod uwagę jakąkolwiek tajemnicę, może dojść do poprawnych wniosków na podstawie ułamka danych. Jako dziecko Bruce rozpoczął swoje pierwsze śledztwo, próbując rozwiązać sprawę morderstwa za jego rodzicami i że to Trybunał Sów był odpowiedzialny. To, co uważano za porażkę, jego dedukcja dotycząca odkrycia miejsca spotkania Trybunału Sów, okazała się prawdziwa. Najprawdziwszym świadectwem wiedzy i skuteczności Batmana jako detektywa jest to, że poznał prawdziwą tożsamość Jokera, zaledwie tydzień po ich pierwszym spotkaniu.
  • Otwieranie zamków: Bruce nauczył się otwierać zamki, kiedy był w szkole podstawowej. Potrafi otworzyć zamek w kajdanki w kilka sekund[, a nawet otworzyć zamek ustami.
  • Sztuki walki: Batman jest znany jako jeden z najlepszych mistrzów sztuk walki na świecie. Został wyszkolony przez najlepszych wojowników na całym świecie i ma szeroki wachlarz umiejętności bojowych, które są wykorzystywane w jego walce z przestępczością. Z kolei mógł również przekazać swoją wiedzę swoim podopiecznym. Batwoman była w stanie zidentyfikować co najmniej czternaście różnych stylów sztuk walki podczas oglądania walk Batmana. Bruce nauczył się nawet techniki zwanej „językiem walki”, dzięki której może komunikować się z innymi podczas walki. Batman pokonał wielu najbardziej uzdolnionych mistrzów sztuk walki na świecie; takich jak Red Robin, Ra's al Ghul, Orphan, KGBeast, Bane, Red Hood, Merlyn, Szpon, Nobody, Grifter, ​​Frankenstein, Deathstroke, Cheshire i Batman, który się śmieje. Jego umiejętności są tak wielkie, że zablokował takie osoby jak Savior, Brązowy Tygrys, Silencer, Snake-Eyes, Ghost-Maker, a nawet Lady Shiva. Kiedy na początku swojej kariery w walce z przestępczością, Batmanowi udało się stawić czoła księżniczce Vik. Biorąc pod uwagę, że była od niego szybsza i zła w tym czasie, kiedy czuła dyskomfort po kuli z wgłębieniem w jego ramieniu. Nawet będąc ślepym, pokonał Rycerza Arkham w bitwie i powstrzymał hordę Jokeryzowanych Zombie. Jest w stanie posunąć się do walki z wieloma Szponami, będąc wciąż rannym i bez żadnego sprzętu. Bruce może na to nie wygląda, ale jest jednym z najbardziej doświadczonych wojowników na świecie. Dzięki temu, że walczył niekończącą się wojnę przeciwko armii demonów w innym królestwie, u boku Wonder Woman przez 37 lat. Dzięki wieloletniemu treningowi sztuk walki, Bruce może zidentyfikować sztukę walki, którą jego przeciwnik używa przeciwko niemu i skontrować prawie każdego przeciwnika. Według Supermana widział, jak Batman sam walczy z całymi armiami. Stwierdził również, że styl walki Bruce'a jest nie do odróżnienia od jego osobowości sprzed wybuchu. Deathstroke przyznaje, że Batman może go zabić, ale Bruce nie chce, aby Slade twierdził, że nie zaryzykuje tego. Nawet bez żadnej pamięci Bruce został zmuszony do walki, śmierci i przetrwania nieskończonej pętli bitew, pokonując wszelkiego rodzaju przeciwników w całym wszechświecie, nawet z tymi z unikalnymi i niezrównanymi zestawami umiejętności; dzięki temu posiada niesamowitą pamięć mięśniową, umiejętności bojowe i czyni go bardzo doświadczonym bojownikiem.
    • Boks: Bruce studiował boks podczas pobytu w Roxbury Fielding Academy. Został również wyszkolony w tym stylu walki przez Wildcata.
    • Bam Pow: Bruce trenował również unikalny styl walki, który wymyślił do walki z Batmanem, który się śmieje, którego Alfred nazywa „Bam Pow”.
    • Dim Mak: Batman jest biegły w tej starożytnej formie sztuk walki, w której uderzasz w ważne punkty ciała przeciwnika, powodując paraliż, intensywny i długotrwały ból lub śmierć. Zna technikę uderzania nerwów dwoma palcami, która, jeśli nie zostanie wykonana perfekcyjnie i przy precyzyjnym nacisku, może z łatwością kogoś zabić.
    • Ninjitsu
    • Walka kijami: Batman jest biegły w wielu sztukach walki opartych na kijach, trenując Robins do używania kijów bo.
  • Nauki medyczne
  • Wielojęzyczność: Batman biegle posługuje się językiem portugalskim, dhari, łaciną,[210] chińskim,[211] greckim,[3] islandzkim,[212] francuskim,[213] gaelickim, i kryptońskim. Potrafi również rozumieć amerykański język migowy i Argot of the Ancient Sea People.
  • Okultyzm: Batman nienawidzi magii, ale pozwolił sobie nauczyć się przynajmniej kilku zaklęć, jako ewentualność Supermana. Ma wystarczającą wiedzę na temat magii, aby móc ją natychmiast zidentyfikować, stwierdzając, że może to poczuć. Zna nawet zaklęcie, które pozwala mu przywołać formę magicznej zbroi, która pozwala rzucić wyzwanie i pokonać takich jak Superman (Ziemia 42), Ultraman (Ziemia 3) i Bizarro (Ziemia 29).
  • Szczytowa kondycja człowieka: Dzięki intensywnemu treningowi, specjalistycznej diecie i zabiegom biofeedback Batman reprezentuje szczyt ludzkiej sprawności fizycznej. Jego atrybuty fizyczne z grubsza przewyższały sportowca na poziomie olimpijskim. Jego siła, szybkość, wytrzymałość, zwinność, refleks i koordynacja są u szczytu ludzkiej doskonałości. Całe swoje życie spędził na dążeniu do fizycznej doskonałości i osiągnął ją dzięki nieustannemu intensywnemu treningowi i determinacji. Potrafi wstrzymać oddech pod wodą przez 6 minut. Po ekspozycji na dionez, ciało Bruce'a zostało wyleczone z wszystkich lat blizn, czyniąc go silniejszym i szybszym niż kiedykolwiek wcześniej.
    • Szczytowa siła człowieka: Siła Batmana jest na szczycie ludzkiego potencjału, znacznie przekracza możliwości zwykłego człowieka. Był w stanie przebić się przez cienką ceglaną ścianę i jednym kopnięciem rozbić mały motocykl na pół. Bruce zdołał przebić się przez czaszkę androida po prostu rzucając w niego monetą, gdy był nieskrępowany. Wychodząc na całość, on i Nightwing zniszczyli Batjaskinię podczas walki ze sobą, co zabrało Bruce'owi wszystko, co miał, by rzucić mu wyzwanie i zniszczyć Jaskinię w tym procesie. Wykazał, że jest wystarczająco silny, aby wytrzymać i walczyć przez kilka godzin na Kandor, który ma 5x grawitację Ziemi. Wykazano, że Bruce jest wystarczająco silny, by w pojedynkę skrzywdzić i pokonać gigantycznego zmutowanego żołnierza Kultu Kobry. Będąc zagrożonym przez Lobo, Bruce czuł się komfortowo, że nie musi się powstrzymywać przed Lobo i zdołał odciąć sobie palec batarangami. Kiedy nieskrępowany, Batman wykazał zdolność do pokonania prawie tuzina zdeformowanych, gnijących klonów Gotham i Gotham Girl, razem z Flashem, aż do sytuacji patowej.
    • Szczytowa ludzka zwinność
    • Szczytowa ludzka wytrzymałość
    • Szczytowe ludzkie odruchy
    • Szczytowa szybkość człowieka: Szybkość Batmana jest na szczycie ludzkiego potencjału, znacznie przekracza możliwości zwykłego człowieka. Batman jest tak szybki, że jego ciosy i kopniaki rozmywają się podczas walki. Uważany przez Supermana za szybszego niż jego ja przed wybuchem, ze względu na jego młodość. Bruce jest wystarczająco szybki, aby namierzyć i zniszczyć Amazo Flash, a nawet zadać kilka ciosów Reverse Flash. Wraz z Flashem był w stanie przez jakiś czas namierzyć wiele gnijących klonów Gotham i Gotham Girl.
    • Szczytowe ludzkie zmysły: Przez lata walki z przestępczością i intensywnego treningu Batmana jego zmysły stały się tak wyostrzone, że potrafi rozpoznać magię, wyczuwając ją, wykrywać niewidzialne obiekty, a nawet widzieć duchy, takie jak Deadman; którzy pozostają niewidoczni dla normalnych ludzi. Batman ma najlepsze zmysły w całej rodzinie Batmana, ponieważ jako jedyny potrafił wyczuć obecność Nightwinga, kiedy Batgirl, Red Hood, Red Robin i Alfred Pennyworth nie byli w stanie. Nawet Orphan nie była w stanie podkraść się do Batmana bez jego wiedzy. Bruce zdołał nawet wyczuć takie osoby jak Flash, zbliżające się za nim z super prędkością.
    • Szczytowa ludzka wytrwałość: Dzięki treningowi i doświadczeniu Bruce'a jego wytrzymałość i wytrzymałość pozwoliły mu walczyć przez 28 godzin z rzędu, kiedy zaczynał. Walcząc całymi dniami z Ligą Sprawiedliwości Ameryki. Był pozbawiony snu przez tydzień z rzędu, będąc przy tym odurzony przez sługi Deacona Blackfire'a, a mimo to nadal był silny. Został uwięziony w Labiryncie Trybunału Sów i nie miał snu i jedzenia przez 8 dni z rzędu, a mimo to zdołał walczyć i uciec. Przeszedł nawet i przeżył Rytuał Thogal, w którym spędził 7 tygodni w jaskini, poddając się niebezpiecznemu rodzajowi medytacji, aby zasymulować doświadczenie śmierci i odrodzenia. Wytrzymał przez kilka godzin grawitację Kandor, która jest 5 razy większa od grawitacji Ziemi.
    • Odporność na toksyny: Bruce przyzwyczaił się do większości toksyn i trucizn.
  • Pedagogika: Bruce wyszkolił wielu członków drużyny w wielu różnych dziedzinach, w tym sztukach walki i śledztwie.
  • Iluzja: Bruce został uczony sztuczek przez Giovanniego Zatarę.
  • Żeglarstwo
  • Skradanie: Bruce zdołał umieścić kilka materiałów wybuchowych wokół statku ojca Mylary bez jego wiedzy, czego nawet Lobo nie był w stanie zauważyć.
  • Pływanie
  • Analiza taktyczna
  • Śledzenie
  • Uzbrojenie
    • Ładunki wybuchowe
    • Broń palna: Pomimo swojego sprzeciwu wobec użycia broni palnej, Bruce jest jednym z dziesięciu najlepszych strzelców na świecie.
    • Szermierka: Bruce studiował szermierkę podczas swojego pobytu w Roxbury Fielding Academy.
    • Rzucanie do celu: Batman jest mistrzem strzeleckim, zdolnym do rzucania batarangami z ogromną precyzją.

Odnośniki[]

  1. Batman Vol 2 10
  2. Batman and Robin Annual Vol 2 1
  3. Batman Vol 2 11
  4. Batman Vol 2 21
  5. Batman Vol 2 24-27
  6. Batman (Volume 3) #1
  7. Batman (Volume 3) #3
  8. Batman (Volume 3) #4
  9. Batman (Volume 3) #6
  10. Batman (Volume 3) #9
  11. Batman (Volume 3) #13
  12. 12,0 12,1 Batman (Volume 3) #15
  13. Batman (Volume 3) #20
  14. Justice League vs. Suicide Squad (Volume 1) & Justice League of America (Volume 5)
  15. Detective Comics #934
  16. Detective Comics #937
  17. Detective Comics #943
  18. Detective Comics #952
  19. Detective Comics #960
  20. Detective Comics #974
  21. Batman (Volume 3) #21
  22. The Flash (Volume 5) #21
  23. Batman (Volume 3) #22
  24. The Flash (Volume 5) #22
  25. Dark Nights: Metal Vol 1 1
  26. Dark Nights: Metal Vol 1 2
  27. Batman: Lost Vol 1 1
  28. Dark Nights: Metal Vol 1 3
  29. Dark Nights: Metal Vol 1 6
  30. Batman (Volume 2) #40
  31. Batman Vol 2 50
Advertisement