DC Wiki
Advertisement

Przyjrzyj się, Bruce. Co widzisz? Nigdy nie walczyłeś z kimś z całym swoim treningiem. Twoja dyscyplina. Widzisz to jeszcze? Nie jestem nim w kostiomie nietoperza. Jestem tobą. Ty. Jak powinieneś być bez kodeksu. Bez zasad. Z wyjątkiem jednego. Batman. Który zawsze. Wygrywa

--Batman Who Laughs--

Batman Who Laughs to Bruce Wayne z Ziemi -22 z Mrocznego Multiwersum. Jest prawą ręką Barbatosa i przywódcą Mrocznych Rycerzy.

Historia[]

Początek[]

Historia Batmana z Ziemi -22 nie różniła się zbytnio od historii jakiejkolwiek innej wersji. Kiedy był chłopcem, Bruce Wayne patrzył, jak jego rodzice zostali zamordowani w zaułku. Przysięgając zemstę na przestępcach, przez lata trenował i stał się bohaterem Batmanem, walczącym ze złoczyńcami w Gotham City.

Batman wziął pod swoją opiekę wielu pomocników, w tym Batgirl, Nightwinga, Red Hooda i Red Robina, a także syna, imieniem Damian.

Bruce był członkiem Ligi Sprawiedliwości. Kiedy Lex Luthor z jego świata postanowił zostać bohaterem i próbował przekonać Ligę, by pozwoliła mu dołączyć, Batman był jedynym, który sprzeciwił się jego akceptacji, ponieważ wiedział, że Luthor tak naprawdę nie wierzył w bycie bohaterem, ale tylko był zainteresowany w sobie.

Atak Jokera[]

Kiedy Joker rozpoczął szał zabijania w Gotham City; klaun odkrył, że umiera od tych samych chemikaliów, które zmieniły go w tego, kim był, i chciał zabrać ze sobą wszystkich. Zamordował wszystkich wrogów Batmana, w tym Pingwina, Kobietę-Kota, Killer Croca i Brzuchomówcę. Joker zabił także przyjaciela Batmana, komisarza Jima Gordona, który przypadkowo uruchomił pułapkę kwasową w swoim notatniku i stopił mu twarz.

Batman został później odurzony przez Jokera, tymczasowo sparaliżował jego ciało, ale nie umysł, więc mógł być świadkiem chaosu, który wywołał, nie będąc w stanie nic z tym zrobić. Joker zbombardował szpital przed Bruce'em i, aby uczynić to osobistym, zastrzelił rodziców wielu małych dzieci przed nim, zanim zaczął wstrzykiwać dzieciom nieuleczalny, nieodwracalny szczep Jokera. Według Jokera zrobił to, aby stworzyć hybrydę Batmana i Jokera.

Batman w końcu odzyskał ruch i, tak zraniony i zły przez to, czego był świadkiem, złapał Jokera i złamał mu kark. Jednak Batman nie wiedział, że Joker wydychał toksynę zawartą w jego sercu, która zaraziła wszystkich wokół, jeśli umrze. W tym przypadku był to Batman.

Zjednoczenie Mrocznych Rycerzy[]

Transformacja[]

Dwa dni po zabójstwie Jokera Batman i Superman rozmawiali o tym, co się stało. Chociaż nie czuł się winny, zapewnił, że nie planuje, aby zabijanie było czymś normalnym. Superman zapewnił go, że S.T.A.R. Labs w Metropolis zgodziło się zaopiekować wszystkimi dziećmi zarażonymi jadem Jokera. Kiedy Superman wspomniał, jak jedno z dzieci ugryzło jednego z lekarzy, Batman parsknął śmiechem, co zaskoczyło ich oboje i zaniepokoiło Bruce'a.

Trzy dni później Batgirl, Nightwing, Red Hood i Red Robin trenowali w Batcave i rozmawiali z Brucem o jego pogarszającym się stanie. Chociaż wszyscy oferowali pomoc Nietoperzowi, jak tylko mogli, Batman obalił, że nie chce żadnej pomocy i ujawnił, że prawdziwym powodem, dla którego ich wezwał, było to, że wiedział, iż jako pierwsi zauważą, że coś jest z nim nie tak i ostrzegą innych bohaterów, coś, na co nie mógł pozwolić. A potem zaskoczył ich, robiąc coś, na co nie byli przygotowani: wyciągnął parę ukrytych karabinów maszynowych i zastrzelił ich wszystkich.

Bruce później przekonał swojego syna Damiana, aby dołączył do niego i przekształcił chłopca z Jokerem Venomem, aby był taki jak on. Odzyskał także wszystkie dzieci przekształcone w Jokera z pierwotnego ataku i zamienił je w swoją nową armię wściekłych Robinów.

Prawie dwa tygodnie po śmierci Jokera Batman wymordował resztę Ligi Sprawiedliwości, używając zapasów broni różnych złoczyńców, które zbudowali przez lata. Zsyntetyzował odmianę Black Kryptonite i użył go przeciwko Supergirl, doprowadzając ją do szaleństwa i zmuszając ją do zabicia własnej rodziny przed zabiciem jej.

W Strażnicy Ligi Sprawiedliwości osaczył Supermana, wypuszczając w powietrze gaz z kryptonitem i stwierdził, że nie chce już się powstrzymywać. Bruce następnie przyprowadził przed sobą żonę Clarka Lois i jego syna Jona i powiedział Człowiekowi ze Stali, aby okłamał swoją rodzinę, że wszystko będzie dobrze, na co Clark odmówił. Bruce rzucił odłamkiem Czarnego Kryptonitu w Kryptonian i patrzył, jak ojciec i syn oszaleli i rozerwali Lois, zanim zabili się nawzajem. W związku z tym transformacja Bruce'a w „Batmana, który się śmieje” została zakończona.

Moce i Umiejętnośći[]

Ciekawostki[]

[]

Advertisement