DC Wiki
Advertisement

Cassandra „Cass” Cain - znana jako Orphan, walczy z przestępczością jako członek rodziny Batmana. Córka zabójców Davida Caina i Lady Shivy została wychowana na idealnego zabójcę, zanim zbuntowała się i przyłączyła się do krucjaty Batmana.

Historia[]

Geneza[]

New 52[]

Wieczni Batman i Robin[]

Odrodzenie[]

Gotham Knights[]

Dołączenie do drużyny[]

Przez jakiś czas Orphan walczyła z przestępczością w Gotham City, rozbijając siatkę handlarzy ludźmi. Podczas bitwy z handlarzami, Orphan skontaktował się z Batmanem i jego kuzynką Batwoman (Kate Kane), którzy tworzyli nowy zespół i chcieli, aby Orphan była w nim.

Sierota przyjęła zaproszenie i udała się do Kwatery Głównej GCPD, gdzie poznała swoich nowych kolegów z drużyny. Zespół składał się ze starych przyjaciół Cass, Red Robina i Spoiler, zreformowanego złoczyńcy Clayface (Basil Karlo), Batmana i Batwoman. Batman poinformował drużynę, że na ich głowach znajduje się cel i że pod czujnym okiem Batwoman będą trenować, aby pokonać tego zawoalowanego wroga.

Zespół został wprowadzony do nowej siedziby – The Belfry, niezwykle zaawansowanego obiektu zaprojektowanego i utrzymywanego przez Red Robin. Grupa została poddana godzinom wyczerpujących ćwiczeń, walcząc z najbardziej dziwacznymi wrogami, jak armia Jokerów. Sierota była krytykowana za próbę stoczenia walk wszystkich innych, ponieważ Batwoman wierzyła, że ​​aby zespół się rozwijał, każdy członek musiałby się postarać, nie tylko Cass. Następnego dnia Sierota została wezwana z powrotem do Dzwonnicy; jednak po przyjeździe została zaatakowana przez czterech żołnierzy w stylu Batmana. Po pokonaniu ich, wskoczyła do Dzwonnicy, gdzie drużyna była trzymana na muszce przez kolejnych żołnierzy. Żołnierze szybko otworzyli ogień do Sieroty, ogłuszając ją pociskami uspokajającymi.

Śmierć Tima Drake'a[]

Kiedy Orphan się obudziła, była w rękach Zespołu, któremu udało się uciec. Red Robin powiedział grupie, że podobni Batmanowie byli frakcją wojskową znaną jako Kolonia, która niedawno pojawiła się w Gotham z nieznanymi zamiarami. Kolonia była badana przez Batmana, Batwoman i Red Robina, którzy utworzyli zespół do walki z zagrożeniem. Batman został schwytany przez Kolonię, powierzając w ten sposób zespołowi zadanie uratowania go. W końcu zespołowi udało się znaleźć bazę Kolonii w metrze Gotham, coś, co nazwali Jaskinią. Po walce z falami żołnierzy Kolonii, Orphan i reszta drużyny chwycili Batmana i uciekli z tego obszaru. Batman powiedział grupie, że Kolonia zamierza zastąpić Rodzinę Nietoperzy jako obrońców Gotham, egzekwując śmiertelną sprawiedliwość na przestępcach.

Po powrocie do Dzwonnicy Red Robin poinformował zespół, że Kolonia wysyła flotę dronów do Gotham, które mają wyeliminować dzielnicę zawierającą kilku niebezpiecznych zbiegów. Ponieważ tych uciekinierów nie można było zidentyfikować, Kolonia planowała wyeliminować całą okolicę, aby powstrzymać ich nikczemne plany. Każdy członek Zespołu miał za zadanie ewakuację ludności cywilnej. Red Robin zdecydował, że jedynym sposobem na powstrzymanie dronów jest wyznaczenie im nowego celu, więc stał się celem. Chociaż walczył z niesamowitymi umiejętnościami i inteligencją, Red Robin został spalony przez drony, odwracając zagrożenie, jakie stanowiły dla Gotham. Po klęsce ich dronów Kolonia ukryła się, konsolidując się przed kolejnym atakiem.

Przeciwko matce[]

Po Syndykacie Ofiar Batman rozpoczął współpracę z burmistrzem Hadym, aby obniżyć poziom korupcji w mieście. Pewnego wieczoru Batman udał się na spotkanie z burmistrzem, gdzie znalazł go umierającego nadzianego na ścianę, burmistrz powiedział Batmanowi ostatnim tchem, że zrobiła to Liga Cieni. Liga następnie powtórzyła początkowy atak Jokera, zabijając zespół informacyjny za pomocą Gazu Jokera. Zespół otrzymał następnie wiadomość, że ludzie walczą ze sobą na ulicach z powodu działania gazu. Po przybyciu na miejsce, Orphan odkryła, że ​​wpadli w pułapkę, ponieważ obywatele byli w rzeczywistości członkami Ligi.[1] Orphan zauważyła lidera grupy na dachu i poszła się z nią skonfrontować.

Po krótkiej walce kobieta pobiła ją z powodu niechęci do zadania śmiertelnego ciosu, po czym kobieta przedstawiła się jako matka Casandry, Lady Shiva. Shiva i Liga następnie odeszli zabierając ze sobą rannych Azraela i Batwinga, obiecując zniszczyć Gotham za słabość jej córki.[2] Cassandra została uziemiona przez Batmana, żeby nie zrobiła niczego pochopnego, jednak Clayface pozwolił jej stanąć do konfrontacji z Shivą. Orphan skonfrontowała się z matką, ale po raz kolejny została pokonana z powodu jej powstrzymywania się od śmiertelnych ciosów.[3]

Zdając sobie sprawę, że powstrzymywanie się nie zadziała, Sierota zaatakowała fortecę, zabijając każdego członka Ligi na swojej drodze.[4] W końcu dotarła do swojej drużyny i uwolniła ich, gdzie byli przetrzymywani obok bomby nuklearnej, która zniszczyłaby Gotham, a następnie cała drużyna skonfrontowała się z Lady Shivą.[5] Shiva zaczęła walczyć z nimi, zmuszając Batwoman i Clayface'a do odwrotu, a Batman wysłał Azraela i Batwinga, by rozbroili bombę. Orphan zdołała pokonać matkę, ale wtedy Ra's al Ghul przybył na miejsce i zastrzelił Shivę. Ra's następnie zabrał wszystkich członków Ligi, w tym Shivę, a następnie rozbroił atomówkę przed odejściem.[6]

Fighting the Outlaws[]

Wskaźniki przestępczości w Gotham City wkrótce zaczęły spadać, aż spadły do zera. Zespół był zdumiony tym dziwnym zdarzeniem, ponieważ ni stąd ni zowąd nie doszło do żadnego przestępstwa w ciągu tygodnia. Równie niepokojąca była niewidzialna forteca unosząca się nad miastem. Gdy Cass ćwiczyła kwestie z Basilem, na holograficznym projektorze Dzwonnicy pojawiła się wiadomość. Wiadomość brzmiała: „Jeśli czytasz te słowa, prawdopodobnie jesteś przebranym w kostium bojownikiem lub strażnikiem. Informujemy, że twoje usługi nie są już potrzebne w Gotham City w tej chwili. Pozdrawiam, banici”. Batwoman powiedziała zespołowi, że Outlaws to grupa walczących z przestępczością dowodzona przez Czerwonego Kapturka, jednak zwykli Outlaws nie powinni byli mieć możliwości dokonania czegoś tak dużego, jak wyeliminowanie przestępczości w mieście. Cassandra i drużyna zakradli się do pływającej fortecy i schwytali Bizarro, jednego z członków Banity.

Bizarro był nieudanym klonem Supermana, który zwykle zachowywał intelekt małego dziecka, jednak po wystawieniu na działanie zielonego kryptonitu jego zdolności poznawcze gwałtownie wzrosły, czyniąc go najmądrzejszym stworzeniem we wszechświecie. Zbudował fortecę i nowy system, który pozwoliłby mu powstrzymać przestępczość, zanim ona nastąpi. Gdy zespół przesłuchiwał Bizarro w Dzwonnicy, jego koledzy Outlaws - Red Hood i Amazon Artemis, użyli jego zaawansowanej technologii, aby teleportować się do Dzwonnicy. Obie drużyny szybko zaczęły walczyć, a Orphan zmierzył się z Artemidą. Banici zostali szybko pokonani przez Drużynę, która wiedziała, że Banici powinni zapłacić za ich tyrańskie rządy w Mieście. Zespół przekazał Banitów władzom, gdzie na krótki czas zostali wprowadzeni do Legionu Samobójców.

Karma[]

Karma Prime Earth 0001

Cassandra walczy z Karmą

Po rozwiązaniu Rycerzy Gotham Duke Thomas został ciężko ranny w bombardowaniu. Cassandra starała się odwiedzić Duke'a, jednak Alfred ją odrzucił, który podkreślił, że Duke nadal przebywa na oddziale intensywnej terapii. Podczas jazdy ulicami Gotham w jej cywilnym stroju została zaatakowana przez mężczyznę nazywającego siebie Karma. Cassandra zaatakowała Karmę i szybko zyskała przewagę, jednak nie trwało to długo, ponieważ Karma szybko zaczął przechylać bitwę na swoją korzyść. Karma powiedział Cassandrze, że chce, aby dołączyła do niego w jego krucjacie przeciwko Batmanowi, widząc, że jest najniebezpieczniejszym ze wszystkich sojuszników Batmana. Cassandra odrzuciła jego prośbę i przygotowała się na śmierć z rąk Karmy. Bohater z Metropolis o imieniu Black Lightning (Jeff Pierce) wkrótce przybył i zmusił Karmę do powrotu. Wierząc, że ich przeciwnik został pokonany, Lightning i Cassandra zaczęli opuszczać scenę. Jednak Karma zszokował Black Lightning własną błyskawicą i zrobił to samo z Batmanem, kiedy przybył na miejsce zdarzenia.

Wierząc, że może go pokonać, Karma uciekł. Chociaż Cassandra próbowała go ścigać, udało mu się uciec do kanałów Gotham. Po walce Rodzina Nietoperzy wycofała się do Batjaskini, gdzie wierzyli, że będą bezpieczni przed Karmą. Cassandra szybko zaczęła trenować, aby pokonać Karmę podczas następnej walki. Zaczęła wierzyć, że maska Karmy może czytać w myślach i transmutować moce, ponieważ nie widziała innego sposobu, w jaki mógłby manipulować błyskawicami i pokonać ją w walce.

Cassandra, Duke i Batgirl zostali umieszczeni pod ochroną Black Lightning, który miał surowe rozkazy Batmana, aby nie pozwalał im wychodzić poza apartament, w którym mieszkali. Black Lightning został sprowadzony z Metropolis, aby był kompasem przewodnim dla Cassandry , Duke'a i wszystkich innych młodych strażników z Gotham. Gdy grupa oglądała telewizję, nadeszły niepokojące wiadomości. Porwany reporter powiedział, że zwolennicy Batmana czynią go słabym i miękkim, i że planuje przerzedzić słuch, aby Batman znów był silny. Reporter poinformował mieszkańców Gotham, że porwał grupę dzieci w wieku szkolnym i jeśli Rodzina Nietoperzy nie zostanie zniszczona, zabije dzieci. Reporter wiadomości został następnie spalony żywcem przez Karmę i zakończyła się odprawa wiadomości.

Barbara wyśledziła transmisję, która doprowadziła do lokalizacji Karmy i wysłała tam Sierotę za plecami Lightninga. Kiedy Sierota weszła do magazynu, powitał ją Batman, Nietoperz powiedział jej, że blokuje wszystkie sygnały do iz budynku, na wypadek gdyby Karma miała mobilne detektory, które zdradziłyby ich lokalizację, co oznaczało, że Sierota nie będzie miała mobilnego wsparcia ze strony Barbary. Batman nakazał Orphan uratować dzieci, podczas gdy on ścigał Karmę. Sierota w końcu znalazła dzieci i odkryła, że są podłączone do bomby, co wywołało panikę u Cass, ponieważ nie miała pojęcia, jak rozbroić bombę. Błyskawica wkrótce przybyła i użyła swojej błyskawicy do stworzenia tarczy wokół bomby, a następnie Cass uwolniła dzieci, które odpaliły bombę. Po wyprowadzeniu dzieci z budynku Cass wróciła na swoim motocyklu, żeby odebrać Lightninga. Batman, któremu udało się zmusić Karmę do ucieczki, dołączył do nich i trio uciekło z budynku, zanim zdążył eksplodować.

Batman powiedział później Cassandrze, że Karma był kiedyś markowskim watażką o imieniu Fleet Delmar. Batman zainfekował watażkę toksyną strachu złoczyńcy Stracha na Wróble, co sprawiło, że ze strachu zerwał sobie twarz. Szukając zemsty na Batmanie i jego sojusznikach, Fleet kupił obcy artefakt od handlarza bronią w Markovii. Ten handlarz bronią nazywał się Martina Dementieva. Batman powiedział Cassandrze, że jej teoria jest poprawna, maska Karmy pozwoliła mu czytać w myślach przeciwników i naśladować ich moce, ale dała mu również formę wzroku po tym, jak wydrapał sobie oczy i zwiększył swoją siłę i szybkość. Następnie Batman przedstawił nowego specjalistę - Katanę, byłego sportowca olimpijskiego, który stał się władającym mieczem strażnikiem i członkiem Suicide Squad. Katana, Orphan, Duke, Pierce zostali uformowani w jednostkę, której zadaniem było polowanie i przechowywanie niebezpiecznej broni posiadanej przez Dementievę, operacja ta byłaby prowadzona przez Batmana, a zespół byłby znany jako Outsiders.

Następnie Alfred przybył do pokoju i poinformował outsiderów, że Karma obecnie atakuje budynek Wayne Enterprises. Zespół przybył do budynku i wyciągnął grupę najemników przetrzymujących zakładnika ochroniarza. Następnie Batman poszedł na górę, aby samotnie stawić czoła Karmie, aby mógł udowodnić Karmie i sobie, że jego uczniowie nie osłabili go. Reszta Przybyszów opuściła budynek. Wykorzystując swój strach, Batman był w stanie przytłoczyć umysł Karmy i pokonać go, doprowadzając go do aresztu.

Advertisement