FANDOM

Connie Nielsen - duńska aktorka, urodzona w Frederikshavn. Zasłynęła rolą w filmie Adwokat diabła, a jej najbardziej znany film to nagrodzony pięcioma oscarami dramat historyczny Ridleya Scotta Gladiator. W filmie Wonder Woman wcieliła się w postać Hippolity.

Biografia Edytuj

Connie Nielsen urodziła się w Frederikshavn w Danii. Jej matka pracowała jako urzędniczka ubezpieczeniowa, a ojciec Benta Nielsen, był kierowcą autobusu. Nielsen rozpoczęła karierę aktorską pracując u boku swojej matki na lokalnej scenie rewiowej i rozrywkowej. W wieku 18 lat wyjechała do Paryża, aby kontynuować działalność aktorską, co doprowadziło ją do dalszej pracy i studiów w Rzymie i Mediolanie. Oprócz bycia znakomitą aktorką, Nielsen jest także wyszkoloną piosenkarką, tancerką i biegle włada kilkoma językami.

Największą sławę przyjęła jej postać "Księżniczki Lucilli" u boku Maximusa Russella Crowe'a w nagrodzonym Oscarem Gladiatorze z 2000 roku. Po wielkim sukcesie filmu gladiator, kariera Connie nabrała tępa i zaczęła grać w wielu dramatach oraz horrorach.

FilmografiaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Zna biegle siedem języków (angielski, duński, francuski, niemiecki, szwedzki, norweski i włoski).