DC Wiki
Advertisement

Damian Wayne - Syn Batmana i Talii al Ghul. Wychowywał się pod okiem Ra's al Ghula, pewnego dnia matka wysłała go pod opiekę do ojca, który nie wiedział o jego istnieniu. Od tego czasu Damian zaczął uczyć się czegoś więcej niż zabijania i został piątym Robinem Batmana.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Jakiś czas po tym, jak Batman stał się publicznym bohaterem, walczył z Ra's al Ghulem i Ligą Zabójców. Podczas tej przygody poznał córkę Ra'sa, Talię al Ghul. Dwoje młodych dorosłych zakochało się w sobie i po krótkim romansie poczęli dziecko.

Bruce nie wiedział o poczęciu dziecka i na lata wrócił do walki z przestępczością. Z kolei Talia, korzystając z imponujących genów bohatera, wierzyła, że ​​ich dziecko jest idealnym spadkobiercą. Urodziło się dziecko i nadano mu imię Damian. Następnie Talia wykorzystała rozległe zasoby naukowe Ligi, aby nieorganicznie przyspieszyć starzenie się dziecka – dając mu fizjologię dziesięciolatka w mniej niż pięć lat.

W tym czasie Damian był wychowywany przez Talię i szkolony przez Ligę Zabójców; Damian w młodym wieku stał się sprawnym zabójcą. W połączeniu ze swoim wrodzonym talentem do sztuki i rodowodem, Damian stał się szanowanym członkiem Ligi.

Robin[]

W końcu, gdy Talia uznała, że ​​Damian jest gotowy, pozwoliła mu udać się do Gotham i spotkać jego ojca – Batmana. Batman był zaskoczony, gdy dowiedział się, że ma syna z superzłoczyńcą, ale i tak chciał dowiedzieć się więcej o chłopcu. Pomimo intensywnego treningu, aby zostać bezlitosnym zabójcą, Damian sympatyzował z czujnością ojca w Gotham i zgłosił się na ochotnika, aby zostać jego kolejnym pomocnikiem. Batman zgodził się i przyznał Damianowi płaszcz Robina.

Jednak ojciec i syn nie byli razem aktywni na długo przed tym, jak Bruce został pozornie zabity przez Darkseida podczas masowej inwazji. Pierwszy protegowany Bruce'a, Dick Grayson, przejął rolę Batmana, a Damian, nie rezygnując z misji ojca, zgodził się kontynuować rolę Robina Graysona.

Chociaż początkowo obaj byli ze sobą skłóceni, utworzyli braterską relację. Jako Dynamic Duo stanęli w obliczu nowych zagrożeń, takich jak Doctor Hurt, Professor Pyg i Flamingo. [1]

W końcu Bruce powrócił z martwych, podróżując przez linię czasu, a Bruce i Damian wrócili do patrolowania razem jako Batman i Robin, ojciec i syn.

Born to Kill[]

Osobny artykuł: Batman and Robin: Born to Kill

Bruce próbował nauczyć Damiana, wciąż zimnego zabójcę, o świętości życia, ale miał problemy z nawiązaniem relacji ze swoim synem.[2] Damian zaczął okazywać powściągliwość, co pochwalił Bruce, chociaż Alfred nadal krytykował go za to, że nie był wystarczająco wspierający.[3] Bruce kupił Damianowi psa o imieniu Titus.

Obaj byli celem super-złoczyńcy o imieniu Nikt. [4] Zostali porwani przez Nobody, który próbował pokazać Batmanowi, że jego metody bez zabijania są nieskuteczne. Zachęcał ciemniejszą stronę Robina i próbował przyjąć go na ucznia.[5] Robin ze złością opuścił Batjaskinię, aby pracować z Nikt, który poprosił go o wykonanie egzekucji przestępcy.[6] Robin ujawnił, że kłamie i odmówił zdrady ojca. Nikt zdecydował się torturować Robina, kontynuując swoją osobistą wendettę przeciwko Batmanowi.[7] Kiedy Batman odkrył ich lokalizację, bezlitośnie pokonał Nikt i był bliski zabicia go, ale zatrzymał się, gdy zdał sobie sprawę, że Damian obserwował walkę. Nikt przysięgał, że wróci i zabije ich przyjaciół, więc Damian zabił go ruchem, którego Nikt go nauczył[8].

Batman Incorporated[]

Osobny artykuł: Batman Incorporated: Demon Star

Batman i Robin rozpoczęli współpracę przeciwko matce Damiana, Talii al Ghul, ujawnionej jako głowa Lewiatana. Podczas bójki w fabryce mięsa Damian przeszedł na wegetarianizm i adoptował krowę, którą nazwał Bat-Krowa. Uważano go za zmarłego, kiedy został postrzelony w głowę przez zabójcę o imieniu Goatboy.[9] Okazało się, że Talia stworzyła innego klona jako jego następcę, posłusznego, w pełni dojrzałego Heretyka.[10] Okazało się, że Robin sfingował swoją śmierć i na rozkaz Batmana jest zamknięty w Jaskini Batmana. Aby uniknąć zlecenia, które Talia umieściła za jego głowę, zaczął używać imienia Redbird i przebrał się w nowy kostium.[11] To pozwoliło mu połączyć siły z Jasonem Toddem, który używał tożsamości Wingmana. Pracowali razem z Batman Incorporated, aby pokonać największych zabójców Ligi Zabójców. Jednak Batman powiedział Damianowi, że musi całkowicie zaprzestać walki z przestępczością.[12] Bruce ujawnił, że widział przyszłość Damiana, o czym opowiada „Batman w Betlejem”. Gdyby Damian nie przeszedł na emeryturę, jego działania doprowadziłyby do plagi, która zmusiłaby prezydenta do zrzucenia bomby atomowej na Gotham.[13] Batman Incorporated walczył z Lewiatanem na ulicach, podczas gdy Damian został zmuszony do pozostania w środku. Alfred Pennyworth załatwił mu kota, którego również nazwał Alfredem.[14] Damian odmówił pozostania w domu, gdy jego sojusznicy umierali, a Alfred pozwolił mu odejść, wiedząc, że nie można go powstrzymać.[15] Poleciał swoim egzoszkieletem w centrum bitwy, gdzie Lewiatan przejął Wieżę Wayne'a. Zneutralizował dzieci-żołnierzy i połączył siły z Dickiem Graysonem, aby pokonać pozostałych zabójców. Heretyk odrzucił Graysona na bok i wyzwał Damiana na walkę na miecze. Pomimo swojej odwagi i odmowy poddania się, Damian został przebity przez klatkę piersiową i zabity.[16]

Zmartwychwstanie[]

Osobny artykuł: Batman and Robin: Robin Rises

Po różnych próbach i kłopotach z jego zwłokami, głównie kręcących się wokół Ra's al Ghula i Apokolips, Batmanowi udało się uratować ciało swojego syna i poprzez użycie Sankcji Omega zawartej w odłamku Kryształu Chaosu przywrócił Damiana do życia w Jaskini Batmana.[17]

Nastoletni Tytani[]

W swoje 13 urodziny Damian otrzymał od swojego dziadka Ra's al Ghula paczkę zawierającą martwego rudzika. Po spotkaniu z matką odkrył, że było to ostrzeżenie od jego kuzynki Mary al Ghul, która wybrała go na swoją ofiarę w ramach rytuału inicjacyjnego, który musi podjąć, aby ostatecznie dołączyć do Ligi Zabójców. Mara została przywódczynią grupy znanej jako Pięść Demona, która pierwotnie miała być kierowana przez Damiana, ale stała się jej, gdy zdecydował się opuścić Ligę. Oni również wybrali cele, które muszą upolować, aby wstąpić do Ligi. Damian postanowił zebrać cele pozostałych członków Demon's Fist, aby stworzyć nowych Nastoletnich Tytanów; składających się z Starfire, Beast Boy, Raven i Kid Flash.

W imię ojca[]

Szukając drzewka na Boże Narodzenie, [18] Superboy przypadkowo podpalił kilka lasów w pobliżu bagien w Hamilton. Został następnie uratowany przez Mayę Ducard aka Nobody i Goliatha. Jon obudził się później w Batjaskini i dowiedział się, że Robin trzymał go pod obserwacją przez długi czas. Obaj początkowo nie dogadywali się, a sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała, gdy przybyli Batman i Superman, obwiniając się nawzajem o konflikt.

Dalsza walka została nagle zażegnana, gdy Jon użył swojego arktycznego oddechu, by rozdzielić dwie strony, co pozwoliło mu wyjaśnić sytuację ojcu. Podczas gdy ich ojcowie dyskutowali o testach laboratoryjnych, które Damian przeprowadził na Jonie, obaj chłopcy poszli obejrzeć zwierzęta Damiana. Jednak z powodu szyderczych uwag Damiana i prowokacji, Jon stracił panowanie nad sobą i między nimi wybuchła kolejna bijatyka. Zostało to również szybko zażegnane, gdy Batman spojrzał na nich w ciszy.

Aby odpowiednio zdyscyplinować swoich synów i nauczyć ich wartości wspólnej pracy, Superman i Batman poddają ich serii wyzwań. Jednak ich brak pracy zespołowej i wrogość do siebie powodują, że nie udaje im się każde wyzwanie. Chłopcom w końcu udaje się odłożyć na bok dzielące ich różnice i pracować razem, aby ocalić swoich ojców przed zagrożeniem w Batcave, ale później okazuje się to podstępem. [19] W tym momencie Alfred Pennyworth deklaruje, że są Super Synami.

Moce i Umiejętności[]

Umiejętności[]

  • Łucznictwo: Damian zapewnił, że jego trening w Lidze Zabójców dał mu większe mistrzostwo w posługiwaniu się łukiem niż nawet Green Arrow.[20]
  • Artyzm: Damian jest uważany za równie sprawnego w posługiwaniu się pędzlem jak mieczem.[21]
  • Lotnictwo[22]
  • Zarządzanie Biznesem: Wyszkolony przez matkę i Ligę Zabójców w zarządzaniu firmą z żelaznym uściskiem. Już jako mały chłopiec wie, że w biznesie są wojny, a nawet na wojnie są zabójcy. Damian współpracuje z członkami zarządu Wayne Enterprises. Zastraszył nawet członków zarządu, śledząc nieprawidłowości finansowe na kontach Wayne Enterprises.
  • Hakowanie komputera[23]
  • Przebranie: Damian przebrał się za starszego kierowcę autobusu i zastępcę nauczyciela.[24]
  • Prowadzenie: Nauczył się jeździć w wieku pięciu lat.[24]
  • Eskapologia [25]
  • Broń palna [3]
  • Intelekt na poziomie geniuszu: Damian odziedziczył po ojcu geniusz IQ.
  • Zastraszenie
  • Śledztwo: Damian, przeszkolony pod kierunkiem "Największego Detektywa Świata", był w stanie wydedukować czyny ludzi, a także rozwiązać zagadki z niewielką ilością danych. [26]
  • Sztuki walki: Wyszkolony przez Ligę Zabójców, Damian stwierdził, że zna tyle sztuk walki, co Batman i może je skuteczniej wykorzystywać. Może to być w dużej mierze przesadzona uwaga. Damian może nie jest twardy fizycznie, ale wie, jak kontrolować swoją wagę i stwierdził, że zna „tysiąc sposobów na zabicie człowieka”. Wyszkolenie Damiana uczyniło z niego potężnego wojownika walczącego wręcz, zdolnego do pokonania lub pokonania wielu przeciwników, uzbrojonych przeciwników lub wykwalifikowanych wojowników walczących wręcz.
  • Magia: Damian zna przynajmniej jedno magiczne zaklęcie, które pozwoliło mu wyczarować mistyczne łańcuchy, aby związać Gotham Girl. [27]
  • Nauki medyczne [28]
  • Muzyka [29]
  • Szczytowa kondycja ludzka
  • Pedagogika: Kiedyś prowadził lekcje geologii przez jeden dzień w szkole Jona Kenta.[24]
  • Skradanie się: Damianowi udało się zakraść do Gotham City, a ponadto do Jaskini Batmana praktycznie niezauważony, dopóki nie poczuł, że jest to konieczne. Ze wszystkich Robinów Damian może być tym, który jest najcichszy.
  • Szermierka: Damian zaatakował Tima Drake'a i Bruce'a Wayne'a przy różnych okazjach swoim mieczem, najwyraźniej tym samym mieczem, którego używał Ra's al Ghul. Chociaż Damian nie używa już swojego miecza, może być niezrównany, jeśli jest odpowiednio uzbrojony.
  • Rzucanie: Damian jest szkolony przez Ligę Zabójców w rzucaniu shurikenami i dalej szkolony przez Batmana w rzucaniu batarangiem.

Słabości[]

  • Arogancja: Najczęściej Damian uważa, że ​​jest lepszy niż jest, co pozwoliło mu nie doceniać przeciwników, a także irytować sojuszników.

Ciekawostki[]

  • Damian został pierwotnie stworzony przez Mike'a W. Barra jako Ibn al Xu'ffasch. Jego pierwszym pojawieniem się jest powieść graficzna Son of the Demon, w której jest pokazany jako dziecko i nigdy więcej się do niego nie odwołuje. Grant Morrison i Andy Kubert zmienili postać, tworząc jej wygląd i osobowość w fabule Batman i Syn. [30] Jego pierwszy występ w ciągłości Prime Earth jest widoczny w fabule „Born to KillPetera Tomasiego. Jednak nie dokonano żadnych bezpośrednich zmian w jego charakterze. [2]
  • Podczas gdy Przed Flashpointem Damian poznał swoją matkę dopiero w wieku ośmiu lat, New 52 Damian znał swoją matkę przez całe życie i mieli związek matka-syn.
  • Damian ogłosił się wegetarianinem.
  • Damian bardzo kocha zwierzęta. Zwierzęta, które posiadał, to Goliath (smoczy nietoperz), Bat-Krowa, Titus (pies) i Alfred (kot).
  • Od Robin (Wydanie III) #1 Damian ma 14 lat.
  • Jon Kent uważa Damiana za swojego najlepszego przyjaciela.
  1. Robin Rises: Omega Vol 1 1
  2. 2,0 2,1 Batman and Robin Vol 2 1
  3. 3,0 3,1 Batman and Robin Vol 2 2
  4. Batman and Robin Vol 2 3
  5. Batman and Robin Vol 2 4
  6. Batman and Robin Vol 2 5
  7. Batman and Robin Vol 2 6
  8. Batman and Robin Vol 2 7
  9. Batman Incorporated Vol 2 1
  10. Batman Incorporated Vol 2 2
  11. Batman Incorporated Vol 2 3
  12. Batman Incorporated Vol 2 4
  13. Batman Incorporated Vol 2 5
  14. Batman Incorporated Vol 2 6
  15. Batman Incorporated Vol 2 7
  16. Batman Incorporated Vol 2 8
  17. Batman and Robin Vol 2 37
  18. Superman Vol 4 10
  19. Superman Vol 4 11
  20. Green Arrow Vol 6 32
  21. Robin: Son of Batman Vol 1 4
  22. Detective Comics Vol 1 968
  23. Batman Vol 3 77
  24. 24,0 24,1 24,2 Super Sons Vol 1 1
  25. Batman Vol 3 81
  26. Batman and Robin Vol 1 10
  27. Batman Vol 3 77
  28. Detective Comics Vol 1 995
  29. Adventures of the Super Sons Vol 1 9
  30. Batman Vol 1 655
Advertisement