DC Wiki
Advertisement

Dark Days: The Casting #1 - pojedynczy zeszyt wydany jako część wydarzenia Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Z Dziennika Cartera Halla

W swoich licznych żywotach opisywano go na wiele sposobów, od poszukiwacza przygód po archeologa, ale Carter Hall zawsze wiedział, kim naprawdę jest: detektywem badającym tajemnice swojego życia i swojego świata. A najważniejszą sprawą, za którą podążał, była ta związana z Nth Metalem, który skłonił go do odnalezienia i zebrania wszystkich Nieśmiertelnych, ludzi, którzy żyli wiecznie, tak jak on. Wyjawił im prawdę, którą odkrył o sobie: pamiętał, że swoje pierwsze życie przeżył w starożytnym Egipcie, ale było to kłamstwo. Hath-Set, jego nemezis, wymazał istotną część jego przeszłości, która miała miejsce przed Egiptem, przeszłości, która sięga zarania ludzkości.

Po tym wyznaniu wyszedł jeden z Nieśmiertelnych, pokazując wszystkim nóż wykonany z tajemniczego metalu i ujawniając, że był on związany z mroczną obecnością, która została odrzucona, a teraz była gotowa do powrotu. Ta sama siła, której służył Hath-Set i którą chciał powitać z powrotem na Ziemi. A prawda uderzyłaby ich jak błyskawica. Carter i pozostali nie uwierzyli w to, co powiedział stary mag, więc szukali dowodów w wielu częściach świata, mając nadzieję, że znajdą kłamstwa. Zamiast tego odkryli wiele śladów straszliwej potworności opisanej przez maga na całej planecie, i nie tylko to: prawdziwe pochodzenie Cartera, związane z Plemieniem Jastrzębi, było również powiązane z tą istotą. Obowiązkiem Jastrzębi była ochrona Ziemi przed mroczną mocą, ale jeden z ich plemienia zdradził i przyjął symbol bestii: Nietoperza.

Ten człowiek przyzwał demona, więc Carter i Shayera musieli poświęcić swoje życie, aby uwięzić go z powrotem w jego wymiarze. To tam rozpoczął się odwieczny cykl Hawkmana i Hawkgirl. Hath-Set był wtedy sługą Nietoperza i starając się, aby Carter zapomniał, sprawił, że on i jego żona uwierzyli, że ich podróż rozpoczęła się wiele lat później, na pustyniach Egiptu. Nieśmiertelni wierzyli, że cały metal, który można znaleźć na Ziemi, powinien zostać zniszczony, aby wszelkie powiązania z demonem zostały zerwane. Ale metal dał Carterowi tak wiele pięknych rzeczy w jego życiu, że nie mógł uwierzyć, że wszystko w nim było złe. I tak dalej szukał.

Uzbrojony w nóż maga Carter znalazł sposób na okiełznanie swojej energii i otwarcie portalu do mrocznego wymiaru: z kilkoma Nieśmiertelnymi i jego żoną zawędrował do środka, mając nadzieję na znalezienie prawdy. Ale tam zobaczył tylko ciemność i usłyszał krzyki, a potem dwoje oczu straszliwego potwora, który na coś czekał. Kogoś wypatrywał...

Dzień Dzisiejszy. Metana, Grecja

Batman we wzmocnionym kombinezonie walczy z mitologicznym potworem, gdy Diana wkracza do akcji, zmuszając strażnika do zatrzymania się, gdyż Batman jest pod ochroną Wonder Woman. Diana chciałaby wiedzieć, co Bruce tutaj robi, a Mroczny Rycerz mówi jej, że szuka Hefajstosa i chciałby z nim porozmawiać o jego problemie. Diana odpowiada Bruce'owi, że wszyscy Bogowie opuścili Ziemię, ponieważ wyczuwają nadchodzący kryzys i wojnę. Skąd więc Bruce może wiedzieć o sprawach bogów? Bruce mówi jej, że nie wie, ale czuje, że jest w centrum tego, co ma nadejść, i musi się dowiedzieć, zanim to się zacznie: Diana daje mu Słoneczne Ostrze Apolla, jedną z dwunastu broni wykutych dla Bogów. Jest zrobiony z ósmego metalu, tak nazwał go Hefajstos. Jego światło poprowadzi Bruce'a w jego śledztwie, ale musi pamiętać: nie powinien zamieniać jego światła na ciemność.

Pustynia Sonora, Arizona

Batman został poprowadzony na Pustynię Sonora przez ostrze, rezonując z czymś ukrytym w tym miejscu. Zostaje powitany przez Dubbilexa, więc Batman uważa, że natknął się na placówkę Cadmusa. Ale mężczyzna mówi mu, że się myli, że kryją się tu rzeczy o wiele mroczniejsze i powinien uciekać. Wtedy ktoś dźga Dubbilexa w plecy: to Talia al Ghul, przybyła w tym samym celu, którego szuka Batman. Mówi Mrocznemu Rycerzowi, że posiada nóż należący do jej ojca, który był własnością starożytnego maga: Batman wie, że jest zrobiony z dziewiątego metalu, więc jest to klucz do rozwikłania tajemnicy. Bruce oferuje Talii wymianę: ósmy za dziewiąty, moc olimpijczyka za nóż Shazama. Batman po prostu zamienił światło na ciemność, zapominając o radzie, której udzieliła mu Diana.

Jaskinia Batmana, Gotham City

Hal i Duke rozmawiają z uwięzionym Jokerem w tajnej części Batcave. Obaj nie są zbyt szczęśliwi, gdy dowiadują się, że Batman trzymał przestępcę w ukrytej klatce pod swoim domem. Szaleniec opowiada o jakiejś ukrytej historii związanej z Nietoperzem i mówi Duke'owi, że jest z nią związany: czy kiedykolwiek zapytał Batmana, dlaczego wybrał go na swojego nowego partnera? Czy kiedykolwiek zadał sobie pytanie, dlaczego Joker wybrał jego i jego rodzinę na tortury? Drwina klauna sprawiła, że Duke rzucił się na niego, uwalniając Jokera z klatki. Klaun mówi im, że Batman uwięził go po wydarzeniach z Endgame i zrobił to za to, co odkrył Joker: po tym, jak próbował zamordować rodzinę Batmana, Batman zrzucił go z klifu w Jaskini Batmana, nie wiedząc, że wysłał go do ukrytej, głębszej jaskini pod Rezydencją.

Tutaj został skąpany w dziwnym, zielonym, płynnym metalu, który potem okazał się być Dionesium: dawał mu zdolności regeneracyjne, rekonstruował jego twarz, którą sam odciął i leczył wszelkie szkody, jakie wyrządziła mu walka z Batmanem i upadek. A w tej jaskini starożytny portret Nietoperza, cała większa historia związana z Batmanem, która została ukryta przed samym Batmanem. I tak zrozumiał, co się dzieje: cykl trwa, a mroczny los Nietoperza powróci i powtórzy się innym razem. I rozumiał w tym swoją rolę: choć raz jest dobrym facetem, tym, który może powstrzymać tragedię. Ale oni mu nie wierzą, nie rozumieją. Może jeśli powie Duke'owi, dlaczego Joker i Batman go wybrali.

Zarówno Duke, jak i jego matka, Elaine, mieli coś we krwi: metal. To rzecz powszechna dla wszystkich ludzi, których w dzisiejszych czasach nazywano metaludźmi: wszyscy mają w sobie trochę tego potężnego metalu, który płynie w ich żyłach. A jeśli rzeczy z niego wykonane są w stanie dokonywać wyczynów o niezwykłej mocy, wyobraź sobie, co mogą zrobić w ramach przepływu krwi danej osoby. Moce, jakie mają metaludzie, są właśnie z tego powodu, a Dukes też ma moce: jego przeznaczeniem jest być Sygnałem, który rozświetli ciemność, na którą Batman chce spojrzeć. A Joker musi temu zapobiec, bo inaczej wszystko się zawali. Następnie zrzuca Duke'a z klifu.

Joker nie zwracał uwagi na Hala: nawet jeśli metal wewnątrz Batcave czynił jego pierścień bezużytecznym, Jordan pozostaje byłym pilotem Sił Powietrznych i właśnie dowiedział się, że Batman również przechowuje kilka odrzutowców w Batcave. Przejął kontrolę nad jednym, uratował Duke'a, a teraz ma zamiar powstrzymać Jokera. Klaun krzyczy na nich, że tym razem jest dobrym facetem, że powinni pozwolić mu dokończyć misję, ale oczywiście nikt mu nie wierzy. Tymczasem Duke zaczyna się załamywać i wybucha z niego błysk światła. Gdy Hal jest zdezorientowany, Batman wkracza, pytając Green Lanterna, co to za bałagan w jego Jaskini.

Batman wyjaśnia Halowi, że bada tajemnicę o kosmicznej skali, znajdując się w jej centrum i nie wiedząc dlaczego. Green Lantern mówi mu, że sami Strażnicy Wszechświata bali się tego, ale Bruce odpowiada mu, że to powinno sprawić, że lepiej zrozumie: jak człowiek, który po prostu zajmuje się badaniami na Ziemi, może sprawić, że Strażnicy wyślą Zieloną Latarnię na Sekretną misję? Następnie opowiada im, że po tym, jak zginął wraz z Jokerem, a następnie powrócił do życia dzięki Dionesium, połączył się z maszyną, którą nazwał swoim „ostatecznym wynalazkiem”, aby odzyskać wspomnienia i zdolności jako Batman. Mając Dionesium wciąż w szczelinach jego czaszki, widział setki alternatywnych wersji siebie umierających i część większego planu. Metal był wyraźnie powiązany z tą wizją, więc zaczął próbować nadać temu sens.

Tymczasem Duke odzyskał zmysły i zaczął wykorzystywać swoją nową moc, rekonstruując maszynę zniszczoną przez Jokera, gdy uciekł z więzienia: klaun miał rację, jest połączony z metalem. Czy Batman zwerbował go tylko po to, by go wykorzystać? Ale Mroczny Rycerz zapewnia go, że po prostu chciał być z nim, gdy odkryje, kim naprawdę jest. Gdy Hal daje Duke'owi swój pierścień, dzięki czemu jest w stanie odbudować maszynę, której Batman potrzebuje, dzieciak ją rekonstruuje i pojawiają się wszystkie metale z różnych artefaktów zebranych przez Bruce'a, od maski psychopirata po Elektrum Sów. Dziękując zarówno Halowi, jak i Duke'owi, Bruce łączy się z maszyną i patrzy poza tajemnicę: ale wszystko, co widzi, to ciemność.

Wkrótce 3000 mil pod Gotham City

Tajemniczy kult podążający za Nietoperzem jest usatysfakcjonowany tym, co się wydarzyło: dobrze przygotowali Batmana i jego podróż wkrótce dobiegnie końca. Mroczne Dni się skończyły. Nadchodzą Mroczni Rycerze.

W "Dark Days: The Casting" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman
  • Duke Thomas
  • Green Lantern (Hal Jordan)
  • Hawkman (Carter Hall) (Wspomnienia)

Postacie poboczne:

  • Dubbilex (Pozornie umiera)
  • The Immortals (Wspomnienia)
    • Mary Seward (Wspomnienia)
    • Ra's al Ghul (Wspomnienia)
    • Shiera Hall (Wspomnienia)
    • Shazam (Wspomnienia)
  • Wonder Woman

Złoczyńcy:

  • Dark Knights (Debiut)
    • The Batman Who Laughs (Debiut)
    • The Dawnbreaker (Debiut)
    • The Devastator (Debiut)
    • The Drowned (Debiut)
    • The Merciless (Debiut)
    • The Murder Machine (Debiut)
    • The Red Death (Debiut)
  • Barbatos (Poza kadrem)
  • Hath-Set (Wspomnienia)
  • Joker (Wspomnienia i wątek główny)
  • Strigydae (Debiut) (Nienazwany)
  • Talia al Ghul

Pozostali:

  • Amphitrion (Debiut)
  • Blackhawk Squadron (Debiut) (Wspomnienia) (Zniszczony)
  • Challengers of the Unknown (Wspomnienia)
    • Prof Haley (Wspomnienia)
    • June Robbins (Wspomnienia)
    • Ace Morgan (Wspomnienia)
    • Matthew Ryan (Wspomnienia)
    • Rocky Davis (Wspomnienia)
  • Chay-Ara (Ginie we wspomnieniach)
  • Khufu (Ginie we wspomnieniach)
  • Damage (Podczas wizji) (Debiut)
  • Abel (Wspomniany)
  • Cain (Wspomniany)
  • Etrigan (Wspomniany)
  • Hephaestus (Wspomniany)
  • Nabu (Wspomniany)
  • Parliament of Trees (Wspomniany)
  • Phantom Stranger (Wspomniany)
  • Shining Knight (Wspomniany)
  • Uncle Sam (Wspomniany)
  • Sargon the Sorcerer (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Grecja
    • Methana
  • United States
    • Arizona
      • Sonoran Desert
    • Gotham City
      • Batcave (Wspomnienia i wątek główny)
    • House of Mystery (Wspomniany)
    • House of Secrets (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Dionesium (Wspomnienia)
  • Eighth Metal
  • Sunblade (Debiut)

Pojazdy:

  • Batplane
Advertisement