DC Wiki
Advertisement

Dark Days: The Forge #1 - pojedynczy zeszyt wydany jako część wydarzenia Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Z dziennika Cartera Halla

Carter pisze swój ostatni dziennik, wspominając początki swojej podróży, a także jedną z największych tajemnic całego wszechświata. Gdy jako chłopiec zobaczył, jak coś spada z nieba, Carter i jego księżniczka w swoim pierwszym życiu wyszli ze swojego pałacu, aby dowiedzieć się, że spada Tanagarski statek. Statek wykonany z materiału, który był kluczem do zrozumienia wszechświata, w którym żyli. Statek wykonany z niezwykłego metalu.

Nie wiedział, że Metal jest wyjątkowy, ale wkrótce się przekonał: był to Nth Metal, coś, co uczyniło jego, jego żonę i ich wroga Hath-Seta nieśmiertelnymi, żyjącymi w cyklu wiele egzystencji, reinkarnując się w każdej epoce by kontynuować swoją bitwę. Ale w chwilach pomiędzy, kiedy przechodził z jednego życia do drugiego, Carter pamięta, że widział przebłyski znacznie większej tajemnicy niż ta z jego odwiecznych poszukiwań. Tajemnica, którą zobaczył, nigdy nie przybrała postaci snu, ale koszmaru, odbijającego się echem od metalu. I do tej pory nigdy nie podzielił się tym, co odkrył.

Carter odkrył, że Nth Metal jest przewodnikiem energii z innego wymiaru, o którym Carter chciał dowiedzieć się więcej. Swoją wiedzę połączył również początkami ludzkości i czterema plemionami. A tajemnica przyciągała go z każdą wskazówką: nie mógł od tego uciec i musiał dotrzeć do prawdy, bez względu na koszty. Ale teraz żałuje swojego uporu: pisze te słowa, ponieważ chce, aby każdy, kto je czyta, przestał, zanim pójdzie w jego ślady. Jedyne, co znajdą, jeśli będą dalej to robić, to czysty, prawdziwy horror.

Ale wygląda na to, że mimo wszystko ktoś postanowił pójść w ślady Cartera...

Dzień dzisiejszy. Trójkąt Bermudzki

Placówka Wayne Enterprises ma kłopoty: wybucha wulkan, który niszczy strukturę. Jej dyrektor, dr Madison, rejestruje ostatnią wiadomość, mówiącą, że coś nie działa w jądrze Ziemi, dziwaczne zachowanie spowodowane przez fragment metalu w nim. Gdy wulkan ma zniszczyć to miejsce, Batman w specjalnym kombinezonie robota włamuje się i ratuje życie doktorowi, również z pomocą Aquamana, nawet zdołał zapisać dane, które pobrano z witryny. Arthur chciałby wiedzieć, dlaczego Bruce trzymał tajną bazę w jego królestwie, pod powierzchnią, ale Batman odpowiada mu, że musi mu zaufać. Szuka czegoś ukrytego. Podczas rozmowy z Aquamanem, kobieta nazywająca siebie Lady Blackhawk, zgłasza się do bazy, mówiąc, że Batman nie znalazł tego, czego szukał.

Bat Jaskinia. Rezydencja Wayne'ów. Miasto Gotham.

Hal Jordan został przydzielony do tajnej misji przez Gantheta, dotyczącej potencjalnego zagrożenia ze strony mrocznej siły. Ta siła ma pojawić się na planecie Hala, Ziemi, a dokładniej, koordynaty wskazują na Rezydencję Wayne'ów , tj. Batmana. Hal dociera do Batcave, szukając źródła problemu, gdy Bruce'a nie ma, ale zostaje zaatakowany przez Duke'a Thomasa, który ma jedną misję: nie wpuścić nikogo do jaskini, nawet rodziny. Hal z łatwością mija Duke'a, a następnie znajduje sekretne przejście do ukrytej części jaskini.

Gdy Hal wchodzi do tej sekretnej jaskini, jego pierścień zaczyna odbierać zakłocenia. Ktoś rozmawia z nim i Duke'iem, mówiąc im, o co w tym wszystkim chodzi: zaczęło się od metalu, Electrum, który był w zębie Szpona. Ten metal był w stanie ocalić zabójców z Trybunału Sów, ale było to niewytłumaczalne: nie było stopu złota i srebra, który byłby w stanie zrobić coś takiego. Oczywiście Batman zbadał sprawę i pociągnął znaleziony wątek: stworzył zespół tajnych operacji, aby zbadać tajemniczy materiał, z którego składa się Electrum, zespół zwany Outsiders. Odkrył, że ten materiał jest częścią wielu potężnych artefaktów mocy na Ziemi. Kiedy to zrobił, dowiedział się również, że ten materiał znajdował się w innym metalu, który również go bardzo mocno angażował: Dionesium. I odkrył to nie tylko Batman, ale i mówiący mężczyzna. Po tym objawieniu Duke uświadamia sobie, kto z nimi rozmawia, i mówi Halowi, aby kontynuował, nawet jeśli Green Lantern chciałby zawrócić i wezwać Ligę.

Mężczyzna, którego głos słyszą, to uwięziony Joker i mówi im, że wszystko to tylko wielki żart, a wszyscy, w tym on, Duke i Hal, to tylko kolejne elementy układanki Batmana.

Obóz. Mila pod Filadelfią

Immortal Man pozwala mężczyźnie obejrzeć nagranie kobiety o imieniu Elaine Thomas: była normalną osobą, zanim Joker uczynił ją jedną ze swoich ofiar, narażając ją na jego toksyny i czyniąc z niej szaleńca. Syn Elaine, Duke, jest teraz pod skrzydłami Batmana, a Mroczny Rycerz stworzył więzienie dla swojej matki w Batcave. Zrobił to nie tylko po to, by pomóc Duke'owi, ale także dlatego, że w przeszłości Immortal Man zaoferował Elaine sekret wiecznego życia i możliwość stoczenia jedynej walki, którą sam wciąż toczy. Batman chce poznać sekret Rady Nieśmiertelnych, ale Elaine nigdy nie podzieli się z nim swoją wiedzą.

Księżycowa Jaskinia Nietoperza. Księżyc

Batman komunikuje się z komputerem, nakazując wysłać wiadomość do Luciusa Foxa o awarii kryjówki 14. Mroczny Rycerz chce, aby kryjówka 15 działała z dala od oceanów. Wysyłając wiadomość, Batman wyczuwa coś złego i rzuca Batarang, uderzając w sfery T Mr. Terrifica. Dr Holt właśnie wrócił z alternatywnej wersji Ziemi i pomaga Bruce'owi w jego analizie, pobierając równoległe dane z drugiej Ziemi. Ale nawet Michael, ze swoim niesamowitym mózgiem, nie potrafi zrozumieć to, co wykryli: to jest jak przypadkowe zjawisko, jak kompas wirujący szaleńczo, wymykający się spod kontroli. Ten ostatni cytat inspiruje Batmana, który również potwierdza Michaelowi, że będą musieli działać na kosmiczną skalę, aby zrozumieć cokolwiek z tego, co się dzieje. Mówi mu również, że ma zamiar rozpocząć głęboką eksplorację i że Michael będzie potrzebował innego mężczyzny, który zrobi to, co konieczne: uwięziono go z powodu jego niestabilności, ale teraz nadszedł czas, aby go uwolnić. I Terrific jest za to wdzięczny: Plastic Man wreszcie będzie wolny.

Koło podbiegunowe. Forteca Samotności

Batman prosi Supermana, aby pozwolił mu wejść, niezbyt grzecznie, jak podkreśla Clark. Ale Superman szybko zauważa, że jego przyjaciel jest spięty z powodu bicia serca. Bruce mówi mu, czy pamięta prośbę, którą skierował do niego lata wcześniej: chciał mieć pokój w Fortecy, zamknięty, do którego nikt nie będzie miał dostępu, w tym Superman. Clark mówi mu, że pamięta i że dotrzymał obietnicy. Cóż, teraz Batman musi wejść, problem polega na tym, że wrzucił klucz do słońca i żaden człowiek nie mógł otworzyć drzwi. Dlatego Bruce wezwał na pomoc Mister Miracle, któremu udaje się otworzyć drzwi, tylko po to, by być zszokowanym, widząc, co jest w pokoju: mówi Bruce'owi, że nie może uwierzyć, że był na tyle głupi, by trzymać to w środku przez te wszystkie lata, ale Batman nie chce, aby dalej się wtrącał i każe mu uciekać.

Wewnątrz pomieszczenia stoi ogromna wieża, pełniąca funkcję kamertonu. A Batman chce ruszyć do środka z częstotliwością, którą on i Mr. Terrific studiowali: w końcu nadszedł czas, aby zobaczyć, co kryje się w głębinach ciemności.

W "Dark Days: The Forge" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman
  • Duke Thomas
  • Green Lantern (Hal Jordan)
  • Hawkman (Carter Hall) (Debiut) (Wspomnienia i wątek główny)

Postacie poboczne:

  • Aquaman
  • Mister Miracle
  • Mister Terrific
  • Superman

Złoczyńcy:

  • Hath-Set (Debiut) (Wspomnienia)
  • The Immortals (Debiut)
    • Immortal Man (Debiut)
  • Joker
  • Barbatos (Poza kadrem)

Pozostali:

  • Cinnamon (Wspomnienia)
  • Dr. Madison (Debiut)
  • Elaine Thomas
  • Immortal Men (Debiut)
    • Stray (Debiut)
    • Timber (Debiut)
    • Reload (Debiut)
    • Ghost Fist (Debiut)
  • Ganthet
  • Lady Blackhawk (Debiut)
  • Nighthawk (Wspomnienia)
  • The Outsiders (Hologram)
    • Katana (Hologram)
    • Black Lightning (Hologram)
    • Geo-Force (Hologram)
    • Metamorpho (Hologram)
    • Halo (Hologram)
  • Chay-Ara (Wspomnienia)
  • Khufu (Wspomnienia)
  • Shiera Hall (Debiut) (Wspomnienia)
  • Plastic Man
  • Silent Knight (Debiut) (Wspomnienia)
  • Alfred Pennyworth (Wspomniany)
  • Dick Grayson (Wspomniany)
  • Justice League (Wspomniany)
  • Lucius Fox (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Ziemia
    • Starożytny Egipt (Wspomnienia)
    • Batcave
    • Trójkąt Bermudzki
    • The Campus
    • Forteca Samotności
    • Wayne Manor
  • Mogo
  • Księżyc
    • Lunar Batcave

Przedmioty:

  • Dionesium
  • Electrum
  • Green Lantern Ring
  • Nth Metal
  • T-Spheres

Pojazdy:

  • Thanagarian Ship
  • Batplane
  • Batman's Lava Behemoth
Advertisement