DC Wiki
Advertisement

Dark Nights: Metal #1 - Pierwszy numer Dark Nights: Metal. Wydany jako część crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

50 000 lat temu widziano jaszczurkę przemykającą obok trzech symboli narysowanych na piasku, reprezentujących plemiona Wilka, Niedźwiedzia i Orła. Opowieść o epoce kamienia, w której trzy wielkie plemiona połączyły marzenie o odkryciu. Gdy czyjś cień przesuwa się po rysunkach, Carter mówi o czwartym, mrocznym plemieniu, z pokręconymi marzeniami. Nieznana postać pokrywa rysunki na piasku krwią, a Carter mówi o początku Ery Metalu.

Na nowo zbudowanym Świecie Wojny Mongul pojmał Ligę Sprawiedliwości za pomocą zbroi zaprojektowanej do hamowania ich mocy i zmusił do walki z maszynami zbudowanymi przez jeńca Toymana. Kiedy Mongul posyła Fulcum Abominusa Toymana, Liga zostaje natychmiast zepchnięta na skraj porażki. Jednak Batman zauważa coś w jednym z robotów. Testując swoje przeczucie, wciska przycisk w jego ustach i ten zaczyna go owijać. Reszta Ligi myśli, że ma kłopoty, ale każe im powtórzyć jego działania. Batman wyjaśnia, że nazwy robotów i przyciski były wiadomością od Toymana. Roboty łączą się następnie w jednego gigantycznego mecha, którego używają do schwytania Mongula.

W drodze powrotnej na Ziemię Superman pyta, czy fakt, że strażnicy Mongula zgubili go, ma związek z tym, co badał. Bruce jest zajęty rozmową z Alfredem, który opowiada mu o wydarzeniu w Gotham. Kiedy Liga przybywa, widzą, że duża część Gotham została zniszczona przez nagłe pojawienie się dużej góry w sercu miasta. Liga znajduje duże drzwi prowadzące do serca góry, gdzie znajduje laboratorium zawierające pięciu zamrożonych kriogenicznie ludzi i uśpionego Red Tornado. W dziwnym laboratorium przebywa Lady Blackhawk i jej ludzie. Po zakończeniu działań wojennych Kendra ujawnia, że ​​był to pierwszy krok w znacznie większym ataku na świat, który był planowany od wieków. Lady Blackhawk zabiera ze sobą Ligę na wyspę Blackhawk, dawną bazę jej zaginionego byłego męża Cartera Halla (Hawkman), gdzie opowiedziała im o badaniach nad Nth Metalem. Wyjaśnia wpływ N-tego Metalu na nią i Cartera, że ​​jego właściwości są sprzeczne z zasadami magii i nauki oraz że Carter intensywnie studiował, aby odkryć źródło jego mocy. Jego poszukiwania doprowadziły jedynie do ostrzeżeń, że metal pochodzi od zła i prowadzi do zła. Odkrył również, że on i cztery inne boskie metale pochodzą z ciemnej materii. Miejsce starsze niż Multiverse. Czarne morze, w którym unosi się cała znana im rzeczywistość. Miejsce niepodobne do żadnego zakątka znanego Multiverse - Dark Multiverse.

Flash jest sceptyczny, że coś takiego istnieje. Kendra odpowiada, że na początku nie wierzyła, dopóki Carter nie poprowadził ekspedycji w to miejsce, wyczyn, który wyciągnął Challengers Mountain z rzeczywistości. Zanim kontakt został utracony, ostrzegli Kendrę, aby zamknęła drzwi i trzymała je zamknięte. Ostatnie słowa Red Tornada ostrzegły ich przed wielkim smokiem, Barbatosem, który pełzał w ciemności. Jej badania nad Barbatosem doprowadziły ją do znalezienia starożytnego rękopisu mówiącego jej, że Wayne umożliwi tej istocie przybycie na Ziemię. Mając nadzieję na uniknięcie inwazji Barbatosa, Blackhawki ruszają, by schwytać Batmana. Zanim zdążą, budzi się Red Tornado, krzycząc: „Drzwi! Otworzyłeś drzwi!”. Gdy Liga próbuje powstrzymać Red Tornado, Kendra zdaje sobie sprawę, że Batman i jej czysta próbka Nth Metalu zniknęli. Okazuje się, że Batman zabrał go i użył jednego z dromaeozaurów na wyspie, aby dostać się do swojej łodzi podwodnej.

Tymczasem fragment dziennika Cartera mówi o tym, jak zakończy się historia Ery Metalu. Po pierwsze, strzał w ciemność rozdziera dziurę w czasoprzestrzeni, przez którą sączy się ciemna energia. Wtedy ci, którzy są związani z mocą Nth metalu, mieli wizje nadchodzącej armii Barbatosa. Armia będzie szukać Syna Wayne'a w ramach przygotowań do końca. Kiedy nadejdzie czas, dla nikogo nie będzie ucieczki, bo Barbatos planował to od „ostatniej chwili kryzysu”. Carter ostrzega, że ​​jeśli książka kiedykolwiek zostanie odnaleziona, nadchodzi kolejny kluczowy moment. Na zakończenie Carter wyjaśnia, że ​​ukrył swój dziennik w domu tych, którzy dawno temu uciekli z Plemienia Nietoperzy i upewnił się, że ujawni się on tylko wtedy, gdy nastąpią wydarzenia będące kroniką nadejścia Barbatosa. Jego celem opuszczenia księgi jest przeprosić za pomyłkę i za to, co miało zostać uwolnione w związku z jego poszukiwaniem. Żegna się, przygotowując się do wejścia do Mrocznego Wieloświata i podążania śladami trzech plemion Epoki Kamienia.

W Batcave Bruce analizuje N-ty metal, tylko po to, by usłyszeć buczenie z wnętrza Wayne Manor. Podążając za hałasem, znajduje dziennik Cartera Halla oraz symbol nietoperza wyryty na jego podłodze. Po jej przeczytaniu Batman zdaje sobie sprawę, że opowieści o Barbatosie i Mrocznym Multiwersie były prawdziwe i że to wielkie zło miało zostać uwolnione na świat jego rękami. Mężczyzna nazywający siebie „Dream of the Endless” konfrontuje się z Bruce'em, mówiąc mu, że ten koszmar dopiero się zaczął.

W Części I pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman

Postacie poboczne:

  • Lady Blackhawk (Kendra Saunders) (Ujawniona tożsamość)
  • Justice League
    • Superman
    • Wonder Woman
    • Aquaman
    • Green Lantern (Hal Jordan)
    • The Flash
    • Cyborg
  • Alfred Pennyworth
    • Toyman
  • Dromaeosaur

Złoczyńcy:

  • Barbatos (Poza kadrem)
    • The Dark Knights (Podczas wizji)
      • The Batman Who Laughs
        • Robins (Debiut)
      • The Devastator
      • The Drowned
      • The Merciless
      • The Dawnbreaker
      • The Murder Machine
      • The Red Death
  • Mongul
  • Red Tornado

Pozostali:

  • Dream (Daniel Hall) (Debiut)
  • Doctor Fate (Cameo)
  • Plastic Man (Cameo)
  • Steel (Cameo)
  • Blackhawk Squadron
    • Blackhawk (Na zdjęciu)
    • Lady Blackhawk (Zinda Blake) (Na zdjęciu)
  • Carter Hall (Wspomnienia)
  • Starman (Will Payton) (Na zdjęciu)
  • General Zod (Wspomniany)
  • Stheno (Wspomniany)
  • Metal Men (Na zdjęciu)
    • Gold
    • Lead
    • Mercury
    • Tin
  • Will Magnus (Na zdjęciu)
  • T.O. Morrow (Na zdjęciu)

Lokalizacje:

  • Warmoon (Debiut)
  • Gotham City
  • Blackhawk Island
  • Dark Multiverse (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Nth Metal (Geneza)
  • Fulcum Abominus (Debiut)
Advertisement