DC Wiki
Advertisement

Dark Nights: Metal #2 - Drugi numer Dark Nights: Metal. Wydany jako część crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

W prywatnym dzienniku Carter Hall opowiada o początku wieloświata. Opowieść o jego pochodzeniu, którą zna najlepiej, pochodzi od Abin Sura. Mówił o Kronie, która zbudowała maszynę, która pozwoliła mu zobaczyć początek stworzenia, i po prostu patrząc na źródło tego wszystkiego, stworzył miliony światów. Z tej historii Carter dowiedział się, że prawdziwym początkiem wieloświata było pragnienie znaleźć jedną rzecz, bez względu na to, co to jest.

Na orbicie Superman spogląda na Ziemię, szukając Batmana. Zatrzymuje się, aby uzyskać pomoc od innych grup poszukiwawczych. Green Arrow, wysłany do Gorilla City, aby śledzić ślady jego bicia serca, znalazł nadajnik i wściekłe małpy. Zatanna i John Constantine, podążając za tropem w Domu Tajemnic, znajdują tylko kolejną przynętę w ścianie z duchów. Przeszukanie LexCorp przez Blue Beetle'a nic nie dało. Uciekając przed dronami bezpieczeństwa Luthora, pyta, dlaczego w ogóle polują na Batmana. Superman wyjaśnia, dlaczego przez komunikatory. Po pierwsze, ich przyjaciel potrzebuje pomocy. Po drugie, ukradł najbardziej śmiercionośną broń we wszechświecie. Kiedy prosi Cyborga o aktualizację statusu, mówi mu, że jego grupa śledziła Batmana w amazońskim lesie.

Jednak Bruce ma kilku symulantów Batmana i Robina, wszyscy go wspierają. Wonder Woman żąda, żeby się zatrzymał, ale Damian zarozumiale odmawia. Wabiki Batmana rozdzieliły się, ale Aquamanowi udaje się złapać jednego. Kiedy Batman żartuje z ryb, Arthur widzi, że złapał podróbkę. Flash z łatwością obezwładnia wabik, ale następny, na którego poluje, jest przygotowany. Ten Batman zwabia Barry'ego w pułapkę zamrażającego promienia, ale szybko odzyskuje siły i usuwa wszystkie wabiki, pozostawiając tylko jednego Batmana. Jednak Cyborg zhakował już ich holograficzne przebrania i demaskuje ich wszystkich jako rodzinę Batmana. Green Lantern prosi ostatniego wabika, Nightwinga, aby oddał broń w swojej torbie. Zanim zdążą go ujarzmić, rozwścieczony Swamp Thing atakuje wszystkich, ujawniając, że stoją w miejscu, w którym znajduje się Parlament Drzew.

Tymczasem Robin i prawdziwy Batman jadą dalej, dopóki nie pojawia się Superman. Wyciągając Bruce'a z ciężarówki, mówi mu, że posunął się za daleko i że musi otworzyć się na swoich przyjaciół. Batman wyjaśnia, że tylko on może powstrzymać Barbatosa i że ten potwór i jego agenci obserwowali go i przygotowywali, odkąd został wysłany w przeszłość lata temu. Wprawia Clarka w zakłopotanie, kiedy zaczyna mówić o plemieniu Judasza, Mantling i metalu. Wyjaśnia, że specjalne metale, na które był narażony przez lata, były celowymi wydarzeniami, które przygotowały go na ten czas. Teraz, gdy wystawił się na Nth Metal, pozostał tylko jeden metal, zanim zamieni się miejscami z Barbatosem i tym, co ze sobą przyniesie. Najgorsze jest to, że Bruce nie ma pojęcia, jak to powstrzymać. Tymczasem konstrukcje metalowe na całym świecie emitują ciemną energię w odpowiedzi na zbliżające się przybycie Barbatosa.

Superman jest przekonany, że istnieje sposób, ale pojawia się Wonder Woman i ujawnia, że wciąż zwleka. Widząc oszustwo, sfrustrowany Clark wbija rękę w klatkę piersiową Bruce'a, ujawniając Clayface'a. Wonder Woman próbuje go uspokoić, ale jego gniew jest w rzeczywistości troską o Bruce'a. Ślady bicia jego serca, które słyszał, mówią mu, że Bruce jest bardziej przerażony niż kiedykolwiek wcześniej, a to z kolei przeraża jego. Diana zapewnia go, że bez względu na wszystko rozwiążą ten problem.

Tymczasem Lady Blackhawk bierze udział w spotkaniu Nieśmiertelnych Ludzi, które zebrało się, aby zdecydować, jak poradzić sobie z rosnącą liczbą oznak przybycia Barbatosa. Zanim Kendra tam dotarła, już zdecydowali się skorzystać z opcji nuklearnej: zabić Barbatosa i zniszczyć cały Mroczny Multiwers, wystrzeliwując astralny mózg Anty-Monitora w Skałę Wieczności w rdzeniu Multiwersum. Kendra odradza to, powołując się na ostrzeżenie Cartera przed mieszaniem ciemnej materii i antymaterii, ale Nieśmiertelni nie ustępują. Kendra i Vandal Savage kłócą się, dopóki najmłodszy z Nieśmiertelnych nie zasugeruje, by wykorzystali pęd Batmana do bezpośredniej walki z Barbatosem, aby przewidzieć, dokąd pójdzie. Kendra wyjaśnia, że byłoby to możliwe tylko wtedy, gdyby mógł wrócić do miejsca, w którym wszystko się zaczęło, a potem zdaje sobie sprawę, co się wydarzy.

Batman przybywa do Grobowca Khufu, gdy Batman wyczuwa obecność Snu. Bruce pyta, czy to, co robi, jest słuszne, ale Dream odmawia udzielenia jasnej odpowiedzi. Życzy Bruce'owi szczęścia i odchodzi, gdy Superman i Wonder Woman przybywają, aby odzyskać ukradzioną przez niego broń; niemowlę Darkseida. Bruce wyjaśnia, że ​​planuje użyć mocy Darkseida, aby odesłać go w czasie i użyć maczugi Cartera Halla do pokonania Barbatosa, zanim będzie mógł go wykorzystać. Jego przyjaciele próbują go z tego wyperswadować, ale on prosi ich, aby czuwali nad jego rodziną i przygotowuje się do skoku. Zanim to możliwe, Kendra kontaktuje się z nimi przez komunikatory i ostrzega ich, że nie ma ich w grobowcu Khufu, ponieważ zniszczyła go wiele lat temu. Okazuje się, że jest to pułapka w Grobowcu Hath-Seta. Zanim zdążą odejść, zostają pokonani przez „Puchaczy” Trybnału Sów, którzy wykorzystują ciemną energię, aby ich związać. Court of Owls następnie ujawnia, że ​​planowali to, odkąd pierwszy stał się plemieniem Judasza. Wyjaśniają, że wszystko, przez co przeszedł Bruce, doprowadziło go do tego miejsca, aby można było wezwać Barbatosa. Ostatni Metal, którego potrzebowali do ukończenia pracy, nie istniał na Ziemi, dopóki nie został stworzony przy użyciu Powers Collider w Gotham City. Oblewając go płynnym Batmanium, infekują ciało Bruce'a. Jego ciało staje się portalem, z którego wyłoniły się trzy wygłodniałe demoniczne stworzenia przypominające Robinów Batmana, rozrywając na strzępy Dwór Sów i Puchaczy. Za tymi Robinami podążało siedmiu Mrocznych Rycerzy, pokręcone wersje Bruce'a Wayne'a z różnych zakątków Mrocznego Multiwersu, wraz z ich panem, gigantycznym demonicznym stworzeniem Barbatosem.

Superman mówi Barbatosowi, że mogą go powstrzymać, a Wonder Woman dodaje: „Wcześniej pokonaliśmy bogów i potwory”. Barbatos odpowiada, że tylko dlatego, że im na to pozwolił. Gdy pozbawia ich siły życiowej, mówi im: „WITAJCIE W CIEMNOŚCI”. Obserwując Supermana i Wonder Woman krzyczących w agonii, gdy ich ciała kurczą się i rozkładają, jeden z Mrocznych Rycerzy, „Batman, który się śmieje”, uśmiechnął się sadystycznie i oświadczył: „To będzie zabawne”.

W "Metal" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman (Pozorna śmierć) (Wspomnienia i wątek główny)
  • Superman (Pozorna śmierć)
  • Wonder Woman (Pozorna śmierć)

Postacie poboczne:

  • Rodzina Batmana (W przebraniu Batmana)
    • Batwing
    • Batgirl
    • Batwoman
    • Clayface
    • Nightwing
    • Red Hood
  • Darkseid
  • Dream
  • Justice League
    • Aquaman
    • Cyborg
    • Green Lantern (Hal Jordan)
    • The Flash
  • Robin
  • Rada Nieśmiertelnych
    • Abel
    • Cain
    • Wielki Czarodziej
    • Hangman
    • Lady Blackhawk
    • Morgaine le Fey
    • Phantom Stranger
    • Ra's al Ghul
    • Uncle Sam
    • Vandal Savage

Złoczyńcy:

  • Barbartos (W pełni ukazany)
    • Dark Knights (W pełni ukazany)
      • The Batman Who Laughs
        • Robins
      • The Dawnbreaker
      • The Devastator
      • The Drowned
      • The Merciless
      • The Murder Machine
      • The Red Death
    • Trybunał Sów
      • Puchacze (W pełni ukazany)

Pozostali:

  • Blue Beetle
  • Green Arrow
  • John Constantine
  • Swamp Thing
  • Zatanna
  • Anti-Monitor (Wspomniany)
  • Doctor Fate (Wspomniany)
  • Grail (Wspomniany)
  • Hawkman (Carter Hall) (Wspomniany)
  • The Joker (Wspomniany)
  • Krona (Wspomniany)
  • Lois Lane (Wspomniany)
  • Plastic Man (Wspomniany)
  • Steel (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Finnisterre
    • Hall of Doom
  • Lasy Amazonii
  • Gorilla City
  • House of Mystery
  • Lexcorp HQ
  • Valley of the Kings
    • Grobowiec Hath-Seta
  • Dark Multiverse (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Pięć Metali
    • Batmanium
    • Dionesium
    • Electrum
    • Nth Metal
    • Promethium
  • Smart Mask
Advertisement