DC Wiki
Advertisement

Dark Nights: Metal #3 - Trzeci numer Dark Nights: Metal. Wydany jako część crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

W Smallville Bruce, Clark, Diana i Lois urządzają małą imprezę z muzyką na żywo Robina i Superboya. Czekając na przybycie innych gości, Bruce próbuje podziękować za pomoc w niedawno wygranej wojnie. Kiedy to trwa trochę za długo, Diana żartobliwie mu przerywa. Zanim będzie mógł kontynuować, zauważają, że krwawi... i że jego krew utworzyła symbol nietoperza. Bruce'owi udaje się wydobyć słowa carpe diem, zanim wielka ręka wystrzeliwuje z jego klatki piersiowej i chwyta Clarka. Barbartos następnie podnosi się ze zwłok Bruce'a, ku zaskoczeniu wszystkich. Clark nie może zrozumieć, jak wrócił po tym, jak go właśnie pokonali, i wyjaśnia, że ​​pozwolił im wygrać. Gdy Mroczni Rycerze wjeżdżają i zabijają wszystkich, Barbatos mówi Clarkowi, że bez względu na to, jaką wybierze drogę, wszystkie prowadzą do ciemności.

Clark budzi się związany z Dianą, widząc, że jest związany z gigantyczną wieżą w Metropolis. Opowiada, że ​​kiedy był poza domem, przeżywał różne scenariusze, w których próbował walczyć z Barbatosem, ale bez względu na to, kogo zwerbował i czego próbował, poniósł porażkę. Diana mówi, że przeżyła to samo, ale to, co dzieje się w prawdziwym świecie, jest znacznie gorsze. Związując się razem z Lasso Prawdy, aby utrzymać ich przy zdrowych zmysłach, oboje uciekają, dopóki Clark nie widzi dziesiątek cywilów zamienionych w Doomsdaye. Kiedy zauważa przemienionego Jimmy'ego, zatrzymuje się, by pomóc, ale Diana zmusza go, by szedł dalej. Diana wyjaśnia trudną rzeczywistość; byli w ciemnej wieży przez siedem dni. W tym czasie Superboy uratował się, ale Lois została przemieniona. Clark namawia Dianę, aby powiedziała mu, gdzie jest Barbatos, i leci do Gotham, aby wyzwać go na pojedynek.

Przybywa do Gotham i zauważa Barbatosa na szczycie góry. Próbuje się do niego dostać, ale zatrzymuje się, gdy zauważa Batmana. Okazuje się jednak, że to Niszczyciel wrzuca go na Aleję Zbrodni, kontrolowaną teraz przez Mr. Freeze'a. Batman, który się śmieje, jest tam, aby go powitać, a on wyjaśnia, że ​​chociaż jest Brucem Waynem, zdecydował, że lepiej będzie pozwolić więźniom Arkham rządzić miastem. Superman próbuje odwołać się do tego, co w nim zostało. Jednak ten Nietoperz twierdzi, że jego Superman powiedział to samo, zanim ten zamordował jego i jego rodzinę. Gdy Destroyer zamienia się w Supermana, Batman Who Laughs wyjaśnia, że ​​każdy świat w Dark Multiverse jest stworzony z lęków i nadziei w umysłach istot ze standardowego Multiverse, na przykładzie historii Destroyera. Ujawnia również, że każdy Mroczny Rycerz zabijał swoją wersję Supermana, co można interpretować jako lęki Bruce'a lub jego ukryte pragnienie. Clark próbuje kontratakować, ale ponieważ Rycerze są zbudowani z ciemnej materii, jego ciosy nie działają. Gdy Niszczyciel przygotowuje się, by go wykończyć, pojawia się Flash i przenosi go przez portal w bezpieczne miejsce.

Superman odzyskuje zmysły i widzi Lady Blackhawk i to, co pozostało z bohaterów Ziemi. Kendra wyjaśnia, że ​​znajdują się w jednym z ostatnich bezpiecznych miejsc we wszechświecie Ziemi-0; Pasek Zapomnienia. Obecni są także Detektyw Szymp i Nightmaster. Aquaman wyjaśnia, że ​​Steel, Dr Fate i Mr. Terrific zebrali ich po upadku ich domów, ale Clark jest oszołomiony tym, jak wszystko pogorszyło się w ciągu zaledwie tygodnia. Zmaltretowany Nightwing wyjaśnia, że ​​po prostu nie mogą stawić czoła temu wrogowi. Ujawnia, że ​​nawet próba odzyskania tylko Gotham nie powiodła się. Co więcej, armia Alfreda z The Murder Machine morduje Detroit; Czerwona Śmierć stworzyła śmiertelną burzę Speed ​​Force nad Central City. Z godziny na godzinę upada coraz więcej miast, a w każdym z nich budowany jest przewodnik ciemnej energii. Clark zdaje sobie sprawę, że Barbatos planuje wciągnąć ich wszystkich do Mrocznego Multiwersu i próbuje przekonać wszystkich do walki. Nightwing wyjaśnia, że ​​wszyscy, którzy próbowali, ponieśli porażkę, w tym Młodzi Tytani.

Kendra przerywa, aby wyjaśnić, że ratunek Supermana ujawnił ich pozycję Rycerzom. Diana wierzy, że wciąż jest nadzieja, ale Kendra odpowiada, ponieważ nie pozwolili jej zatrzymać Batmana, nie ma sposobu, aby powstrzymać Barbatosa. Jednak Green Arrow ujawnia, czego nauczył się w Gotham; Nth Metal może zabijać istoty z Dark Multiverse. Jednak Robin wskazuje, że Kendra i Blackhawks zniszczyli to wszystko. Dr Fate wyjaśnia, że ​​pozostało kilka źródeł N-tego metalu, połączonych z metalami na Ziemi. W tym samym czasie ciało Plastic Mana zaczyna wibrować. Pan Terrific przekłada wibracje na współrzędne wskazujące lokalizacje; Atlantyda, Skała Wieczności.

Diana sugeruje, że pozostali bohaterowie podzielą się na drużyny, z jednym sojusznikiem połączonym z metalami w każdej. Jednak Arthur wyjaśnia, że ​​nie można uzyskać dostępu do Atlantydy, denerwując Hala. Jak argumentują, Holt otrzymuje ostatni zestaw współrzędnych, które są ujemne, a Clark zdaje sobie sprawę, że znajduje się w Mrocznym Multiwersum. Wspomina, że ​​gdy był połączony z ciemną wieżą, wyczuł, że Bruce próbuje się z nim komunikować przez sny. Kendra wie, że Clark planuje znaleźć Bruce'a i uważa, że ​​to jakaś pułapka. Clark wyjaśnia, że ​​słyszał, jak Bruce używał tajnego systemu S.O.S the Trinity opracowanego w nagłych sytuacjach. Diana to rozumie, ale nadal woli iść za Nth Metalem. Nightwing, chociaż czuł, że Bruce też woła, głosuje, że go zostawiają, rozwścieczając Damiana. Dick wierzy, że nie mogą pomóc mu wydostać się z ciemności i że Bruce chciałby, żeby walczyli. Ponadto mają tylko trzy osoby związane z metalem i cztery lokalizacje. Zanim będą mogli dalej się kłócić, pojawia się jeden z Mrocznych Robinów, ale zostaje pokonany przez ostatni metal połączony wokół... Deathstroke.

Zanim ktokolwiek będzie mógł spierać się o współpracę ze Slade'em, Bar zaczyna się trząść, co oznacza, że ​​przybywają Mroczni Rycerze i muszą natychmiast zdecydować o planie. Superman postanawia nie porzucać Bruce'a i prosi Flasha i Steela, aby pomogli mu wyruszyć w ciemność w poszukiwaniu światła. Gdy Mroczni Rycerze się zbliżają, dr Fate i posiadacze metalu teleportują wszystkich do jednego z N-tych złóż metalu. Kendra próbuje przekonać Nightmastera, by odszedł z nimi, ale postanawia przejść do walki, a portal zamyka się w chwili, gdy przybywa Batman, który się śmieje. Kendra, Wonder Woman i dr Fate przybywają do Białej i udają się do Skały Wieczności. Hal, Mr. Terrific i Plastic Man wchodzą do Sektora 2682, nigdzie w pobliżu Thanagar. Holt wyjaśnia, że ​​Thanagar, który wszyscy znają, jest placówką, a złoże N-tego Metalu znajduje się na ich tajnej ojczyźnie. Aquaman nieszczęśliwie przepływa przez Rów Mariański z Deathstroke'iem.

Wreszcie, Superman, Flash i Steel znajdują się w Fortecy Samotności, mając nadzieję, że wykorzystają antenę Anty-Monitora do stworzenia portalu Dark Multiverse. Clark wyjaśnia swój plan; wcześniej zdał sobie sprawę, że współrzędne w Mrocznym Multiwersie znajdują się w pobliżu Strefy Widma. Używając projektora do stworzenia portalu, a następnie ładując antenę energią Speed ​​Force skupioną przez metalowe łącze Steela, powinni być w stanie dostać się bezpośrednio do lokalizacji Batmana. Podłączając Steela do anteny i gdy Barry zaczyna biec, plan zaczyna działać. Barry wciąż ma wątpliwości, czy Batman naprawdę sięga, ale Clark pozostaje pewien. Na sygnał Steela Barry rzuca Clarka do Strefy Widma.

Tymczasem Mroczni Rycerze stoją nad martwym Nightmasterem. Gdy pasek Oblivion płonie, Batman, który się śmieje, każe Dawnbreaker odtwarzać piosenkę na szafie grającej. Mimo że się pali, nadal udaje jej się grać dobrze. Gdy słuchają, Clark przełamuje barierę między Strefą Widma a Mrocznym Wieloświatem, przekonany, że Kendra myliła się, że to pułapka. Kiedy robi bilans swojego otoczenia, widzi ciemną wieżę w kształcie litery S, ostrzegając Clarka, że ​​to pułapka. Następnie trzech zgrzybiałych Supermenów obezwładnia go i słyszy, jak ktoś pyta go, dlaczego przybył. Okazuje się, że to Bruce, prawie całkowicie pozbawiony życia. Clark wyjaśnia, że ​​otrzymał swoją wiadomość, ale Bruce ujawnia, że ​​wiadomość, którą odebrał, była oszukanym przez Barbatosa. Prawdziwe przesłanie od niego zostało ukryte w piosence z jego ostatniej wizji. Nuty z piosenki, którą grali Super Sons, zostały uporządkowane w odwrotnej kolejności jego kodu awaryjnego jako ostrzeżenie, aby po niego nie przychodzić. Gdy Batman, który się śmieje, wznosi toast za porażkę Clarka, okazuje się, że ostatnim elementem potrzebnym do realizacji planu Barbatosa była energia zmagazynowana w komórkach Clarka. Gdy Bruce zostaje pochłonięty przez ciemną energię, stwierdza, że ​​Barbatos miał rację co do wszystkiego, co do niego prowadzi, i że teraz wszystko pogrąży się w ciemności.

W "Część III" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman (Wspomnienia i wątek główny)
  • Superman (Wspomnienia i wątek główny)
  • Wonder Woman (Wspomnienia i wątek główny)

Postacie poboczne:

  • Deathstroke
  • Doctor Fate
  • Green Arrow
  • Justice League
    • Aquaman
    • Green Lantern (Hal Jordan)
    • The Flash
  • Lady Blackhawk
  • Lois Lane (Halucynacje)
  • Mister Terrific
  • Nightwing
  • Robin
  • Superboy (Halucynacje)
  • Steel

Złoczyńcy:

  • Barbartos
    • Dark Knights
      • The Batman Who Laughs
        • Robins
      • The Dawnbreaker
      • The Destroyer
      • The Drowned
      • The Merciless
      • The Murder Machine
      • The Red Death

Pozostali:

  • Alfred Protocol (Wspomnienia)
  • Detective Chimp
  • Jimmy Olsen (Zainfekowany wirusem Doomsdaya)
  • The Joker (Podczas wizji)
  • Joker Dragons
  • Lex Luthor (Podczas wizji)
  • Mister Miracle (Podczas wizji)
  • Nightmaster (Debiut; umiera)
  • Orion (Podczas wizji)
  • Plastic Man
  • Anti-Monitor (Wspomniany)
  • Cyborg (Wspomniany)
  • Doomsday (Wspomniany)
  • Hawkman (Wspomniany)
  • Iris West (Wspomniany)
  • Mera (Wspomniany)
  • Mister Freeze (Wspomniany)
  • Teen Titans (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Bialya
    • Rock of Eternity
  • Dark Multiverse
  • Fortress of Solitude
  • Gotham City
    • Crime Alley
    • Arkham Asylum (Wspomniany)
  • Kansas
    • Smallville
  • Marianas Trench
  • Metropolis
  • Oblivion Bar
  • Polaris System
    • Thanagar (Wspomniany)
  • Central City (Wspomnienia)
  • Detroit (Wspomnienia)
  • Atlantis (Wspomniany)
  • Blackhawk Island (Wspomniany)
  • Coast City (Wspomniany)
  • Phantom Zone (Wspomniany)
  • Watchtower (Wspomniany)

Przedmioty:

  • Doomsday Virus
  • Green Lantern Ring
  • Lasso of Truth
  • Nth Metal
  • Phantom Zone Projector
  • Promethium (Wspomniany)
Advertisement